Vinterföräldrar -18/19

Jag mår mer illa igen. Standardkommentaren från mig tydligen, telefonen visste vad den skulle skriva :grin: Tror det är värmen i kombination med för lite sömn, igen... Har så svårt att komma i säng på kvällarna nu, de är ju så fina...

Usch vad drygt med illamående, borde väl gå över snart?
 
Här är det vecka 8, känner mig så långt efter er andra i tråden :p

Känner mig piggare än förra veckan, skönt. Lite svullen om magen bara. Några gånger om dagen molvärk som håller i sig ca 10-20 sekunder åt gången så det växer väl och håller på antar jag.
 
Smyger in här lite försiktigt. Definitivt gravid men det var inte planerat och eftersom jag trots att jag gnuggat geniknölarna inte riktigt vet när jag hade mens sist så vet jag heller inte vilken vecka. Troligen 7-9 ungefär så BF borde vara i slutet av feb eller början av mars.

Att få ett tidigt UL för datering verkar helt omöjligt via landstinget och alla privata kliniker inom rimligt avstånd har semesterstängt. Jag ska göra fosterdiagnostik eftersom jag är över 35 och är måttligt road över att inte veta vilken vecka jag är i men det är väl bara att försöka ta ett chill-pill och vänta helt enkelt.

Mår helt okej, trött som fan och ingen vidare aptit men inte illamående så ska inte gnälla. Däremot funderar jag över livet som blivande tvåbarnsmor, hur orkar man när man har noll avlastning? Tankarna snurrar...
 
Välkommen till tråden @Julmust Min graviditet med dottern var en fullständig överraskning och chock, så jag kan delvis sätta mig in i dina känslor. Oftast blir det ju bra, men såklart att det kan vara tuffa omställningar. Hur gammalt är ditt första barn? Är du helt ensamstående? Du behöver såklart inte svara om du inte vill :)
 
Jag har kommit in på min drömutbildning till hösten! :banana: :D :nailbiting: Hade verkligen inte planerat att plugga nu, men fick erbjudande om en tjänst så att jag kan få lön under studietiden och jag vågar inte chansa på att den möjligheten kommer tillbaka, så jag tackade ja... Lite nervös nu över hur allt ska gå, det blir ju till att läsa första terminen (förhoppningsvis hinna färdigt med den...) och sen göra studieuppehåll en eller två terminer. Jag har inte avslöjat ännu för arbetsgivaren att jag är gravid, vill gärna ha skrivit på alla papper först. Det känns nervöst att plugga, pendla och prestera under en graviditet, att ha två barn sedan när studierna ska slutföras och att sedan ha ett jobb med hög arbetsbelastning och tuff miljö, men som jag verkligen har drömt om i många år. Dessutom känner jag ju lite press att allt måste funka eftersom jag får lön för studierna, men det ska väl ordna sig hoppas jag. Hade relativt lätt för mig när jag gick min grundutbildning så får bara hoppas att det hållt i sig :crazy: :nailbiting:
 
Och ett inlägg till från mig... (passar på när jag sitter vid datorn...) och nu blir det gnäll.

Jag mår skit! Illamående, huvudvärk dagligen, vansinnigt trött, sover illa på nätterna, avskyr värmen... En vecka kvar till semestern och jag är så less. Hoppas att jag ska må bättre när jag är ledig och kan skjuta lite på dygnet och sova längre på morgnarna, fast vi har det väldigt lugnt på jobbet just nu så kan inte påstå att jag tar ut mig direkt. Älskar normalt sett värme men just nu är det ju helt fruktansvärt.

Nu har jag mått såhär i två månader ungefär. Varit en tråkig mamma, en trött hustru, trist hundägare och obefintlig vän. Jag vill bara få vara pigg och glad, pyssla i trädgården och leka med dottern. Inga mer barn för mig sen, tack! :cry: :crazy:

Over and out...
 
Och ett inlägg till från mig... (passar på när jag sitter vid datorn...) och nu blir det gnäll.

Jag mår skit! Illamående, huvudvärk dagligen, vansinnigt trött, sover illa på nätterna, avskyr värmen... En vecka kvar till semestern och jag är så less. Hoppas att jag ska må bättre när jag är ledig och kan skjuta lite på dygnet och sova längre på morgnarna, fast vi har det väldigt lugnt på jobbet just nu så kan inte påstå att jag tar ut mig direkt. Älskar normalt sett värme men just nu är det ju helt fruktansvärt.

Nu har jag mått såhär i två månader ungefär. Varit en tråkig mamma, en trött hustru, trist hundägare och obefintlig vän. Jag vill bara få vara pigg och glad, pyssla i trädgården och leka med dottern. Inga mer barn för mig sen, tack! :cry::crazy:

Over and out...

Kunde lika gärna varit jag som skrivit det där (förutom att jag inte har semester alls)
Orkar inte må såhär dåligt mer😢
 
Välkommen hit @Julmust!

@superstar lider med dig. Så dom man mår i början... Överlever ju för att man vet att det går över. Men förhoppningsvis inom några veckor!!! Hade grävt ner mig om det hållt i sig längre. Stor eloge till dig och hoppas du får en skön semester!!
 
V 16 här nu snart. Var över 1 månad sedan jag var hos bm och där återigen poängterade att jag ska ha en remiss till spec MVC och sen kontroll hos vanlig bm under några veckors tid för kontroll av hjärtat pga min sjukdom med start v 18. Samt även det här med mitt lovade snitt som också ska gå via bm (alltså vc) som ska Kontakt spec MVC så jag får det bekräftat i tid just pga hur det var sist. Hon skulle höra av sig. Jag har inte hört något än. Blir irriterad. Så på måndag lär jag ringa min läkare på sjukhuset så får de fixa med remissen.
Bytte bm den här gången för att jag inte riktigt gillade den andra sist. Men nu kommer jag nog byta tillbaka, får dålig magkänsla av den andra. Viftade bort mig lite under besöket när jag tog upp dessa saker. Respektlöst bemötande.
 
Urk. Vaknade 3 i natt med världens spänningshuvudvärk och illamående. Tog värktabletter bara för att spy upp det en stund senare :wtf: Lyckades somna om och sov till och från till strax efter 7. Vaknade med samma värk och illamående igen. Får främmande idag så jag hoppas att det ger sig
 
Ja sist hade det gått över vid det här laget :( Men jag sover så dåligt, tror det hänger ihop med det. Och värmen!

Men snart semester, blir väl förhoppningsvis lättare att sova då :)

Så kan det säkert vara! Jag är ganska känslig mot värme så jag förstår verkligen att man kan bli påverkad av det, inte minst i rådande kroppsliga tillstånd :p

Semester låter skönt, jag väntar på min jag också, två veckor kvar...

Det är ju inte säkert. Hade en stackare i min föräldragrupp som mådde illa och kräktes av och till fram till barnet föddes i v 38. Men det hör nog till ovanligheterna som tur är!

Usch, ja jag vet ju att det finns stackare som mår illa och kräks hela graviditeten, så fruktansvärt jobbigt! :/ Går nog inte ens att föreställa sig. Jag är enormt tacksam att jag hittills inte haft något illamående alls (förutom en morgon när jag kände mig lite åksjuk typ) och hoppas att det håller i sig.
 
Välkommen till tråden @Julmust Min graviditet med dottern var en fullständig överraskning och chock, så jag kan delvis sätta mig in i dina känslor. Oftast blir det ju bra, men såklart att det kan vara tuffa omställningar. Hur gammalt är ditt första barn? Är du helt ensamstående? Du behöver såklart inte svara om du inte vill :)

Sonen kommer att vara nästan 2 år när han blir storebror så det är inte onormalt tätt på något sätt. Jag är inte ensamstående utan har en sambo som är väldigt delaktig men vi bor långt ifrån all släkt så vi har väldigt sällan annan avlastning än varandra.
Det kommer säkert att gå bra men det känns lite tufft såhär på förhand.

Jag är inte så mycket för det där med att gå hemma på heltid, trivs bra med att ha kommit igång och jobba igen men nu blir det ju inte så länge innan ny ledighet. Tänker dock börja jobba 1-2 dgr/vecka tidigare den här gången, typ efter 6 mån eller så. Pallar inte att gå hemma på heltid ett helt år igen, får myror i hjärnan O_o.
 
Har någon av er börjat fundera på det här med barnvagn än?
Vi har kvar emmaljungan sedan dottern och sen har vi en thule glide som vi faktiskt mestadels använder även vid ev promenad så vi kommer inte köpa någon ny. Dottern går dessutom helst, får bära henne i selen ibland. Bebis kommer vi ändå att bära mestadels så ska någon åka vagn blir det nog storasyster.
 
Har någon av er börjat fundera på det här med barnvagn än?

Vi ska få en barnvagn av min mamma, den användes till min lillebror ca 2006 (han är en sladdis minst sagt :D). Tror det kan vara en Emmaljunga. Jag körde den en hel del när det begav sig och minns inte att det var några konstigheter så den ska väl duga :) Skönt att spara in lite pengar där.
 
Hej alla.

Verkar inte gå så bra för mig😢. Kom lite blod i fredags och i morse. Och däremellan kommer brunt med små bitar i. Ursäkta för detaljerna.
Vill någon vara snäll och ta bort mig från listan?
Jag är så fruktansvärt ledsen.
Hoppas att ni fortsätter eran fantastiska resa med att må bra. Jag kommer att smyga in och läsa om er❤️. Och hoppas att snart få vara med i en liknande tråd.
 
Hej alla.

Verkar inte gå så bra för mig😢. Kom lite blod i fredags och i morse. Och däremellan kommer brunt med små bitar i. Ursäkta för detaljerna.
Vill någon vara snäll och ta bort mig från listan?
Jag är så fruktansvärt ledsen.
Hoppas att ni fortsätter eran fantastiska resa med att må bra. Jag kommer att smyga in och läsa om er❤️. Och hoppas att snart få vara med i en liknande tråd.

Åh nej :( Så ledsamt.... Jag kan uppdatera listan, hoppas du mår ok efter omständigheterna :heart
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 618
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 957
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 812
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp