Vinterföräldrar -18/19

December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
18 vitavi, 28 år, andra barnet
27 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
25 Spirea, 30 år, första barnet
 
Vecka 9 för mig nu. Känner mig helt uppsvullen i magen och ser mest ut som att jag har gått upp ett gäng kilon :p I övrigt mår jag faktiskt oförskämt bra. Orkar dock inte göra så mycket mer än att jobba men så får det vara. Är till och från lite orolig, har ju inte gjort nåt UL eller så för att veta att allt står bra till med det lilla pyret. Men jag försöker att ha tillit till att allt säkert är bra.
 
Vecka 17 nu! Herregud vad fort det går... Jag har äntligen gått på semester, 6 ljuvliga veckor. Har mått fruktansvärt illa hela denna vecka men hoppas på förbättring nu när jag får vara ledig, för värmen kan man ju inte göra något åt. Men nu kan jag iaf åka och bada om dagarna :p

Jag tycker jag har känt lite fladder i magen den här veckan, väldigt kort och diskret så jag är inte helt säker men det borde vara bebis :heart

Blivande storasyster är helt underbar och den av oss som verkar mest förberedd på att det ska komma en bebis :love: Hon pussar magen och pratar med den och benämner sig själv som storasyster. Hon har mycket funderingar kring vad bebisen ska heta och alla kläder hon växer ur är till bebisen säger hon :D Vi får väl se om det håller i sig när bebisen kommer.
 
Här vet jag inte hur det går... Så himla orolig, fick en blödning i lördags. Inte mycket, men det var en relativt stor ljusrosa fläck på pappret när jag varit på toa. Efter det kom inget färskt längre utan bara mindre bruna flytningar. Lite lite smått brunt mitt på dagen igår men sen inget mer. Andades ut lite, men sen vaknade jag i natt med molvärk som kändes så som när mensen är på gång och tänkte "Helvete, nu är det kört!" Gick upp på toa och det kom liiiiite lite ljust ljust rosa (alltså precis så att man ser att det är lite färgat). Sen dess har det inte kommit något mer i skrivande stund och molvärken har mer återgått till den vanliga som ligger lite i bakgrunden. Har hittills inte fått varken färskt eller gammalt blod i trosskyddet så inte är det mycket, men man hinner tänka tusen tankar ändå.

8+6 idag och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Googlar ihjäl mig och blir inte klokare. Jag vet att det bara är att vänta och se... :crazy:
 
Här vet jag inte hur det går... Så himla orolig, fick en blödning i lördags. Inte mycket, men det var en relativt stor ljusrosa fläck på pappret när jag varit på toa. Efter det kom inget färskt längre utan bara mindre bruna flytningar. Lite lite smått brunt mitt på dagen igår men sen inget mer. Andades ut lite, men sen vaknade jag i natt med molvärk som kändes så som när mensen är på gång och tänkte "Helvete, nu är det kört!" Gick upp på toa och det kom liiiiite lite ljust ljust rosa (alltså precis så att man ser att det är lite färgat). Sen dess har det inte kommit något mer i skrivande stund och molvärken har mer återgått till den vanliga som ligger lite i bakgrunden. Har hittills inte fått varken färskt eller gammalt blod i trosskyddet så inte är det mycket, men man hinner tänka tusen tankar ändå.

8+6 idag och jag pendlar mellan hopp och förtvivlan. Googlar ihjäl mig och blir inte klokare. Jag vet att det bara är att vänta och se... :crazy:
Hade så med min yngsta, tillräckligt för att behöva ha ett trosskydd i. Han föddes sedan utan problem några dgr över tiden.
Så det behöver inte betyda något :)
 
Min gravidapp gör mig förvirrad.
Det står v 14 men sedan 13+0 inom parentes. Är jag inte i v 13 då? Enligt bm var jag i v 12 förra v och har tid för ultraljud för KUB på fredag.
 
Hade så med min yngsta, tillräckligt för att behöva ha ett trosskydd i. Han föddes sedan utan problem några dgr över tiden.
Så det behöver inte betyda något :)

Tack för svaret! Jag har hört liknande historier och vet att det mycket väl kan vara jättebra trots detta, men så läser jag om folk som har en miniblödning och så blev det ändå MF eller MA :crazy: Blir fan knäpp på att inte veta någonting om vad som försiggår :p
 
Min gravidapp gör mig förvirrad.
Det står v 14 men sedan 13+0 inom parentes. Är jag inte i v 13 då? Enligt bm var jag i v 12 förra v och har tid för ultraljud för KUB på fredag.
13+0 är antalet hela veckor+dagar men du är i vecka 14, eftersom du har passerat 13 hela veckor. Du är alltså inne på 14:e veckan som gravid.. hängde du med?
 
@Spirea håller tummen att allt är ok!

V 17 för mig nu och plötsligt idag började jag känna mig väldigt gravid. Tungandad och har tryck uppåt inne i magen. Har senaste veckan känt av bebis ett par gånger om dagen, så mysigt! Magen den växer. Är fruktansvärt trött och måste sova middag annars är det outhärdligt framåt 16/17 på eftermiddagen. Ser inte fram emot att börja jobba om 3 veckor.

Hur mår ni andra?
 
@Spirea håller tummen att allt är ok!

V 17 för mig nu och plötsligt idag började jag känna mig väldigt gravid. Tungandad och har tryck uppåt inne i magen. Har senaste veckan känt av bebis ett par gånger om dagen, så mysigt! Magen den växer. Är fruktansvärt trött och måste sova middag annars är det outhärdligt framåt 16/17 på eftermiddagen. Ser inte fram emot att börja jobba om 3 veckor.

Hur mår ni andra?
Som dig ungefär ;) Fast inte så fasligt trött, men stor spänd mage som gör ont framåt kvällarna och jag är tungandad. Mår fortfarande illa men helt klart bättre nu när jag är ledig. Ledig sex veckor nu och ska sen börja plugga... Måste berätta för nya arbetsgivaren att jag är gravid också :o
 
@Spirea Jag hade en del blodblandade flytningar i början av graviditeterna, både den förra (som slutade i MA) och denna. Aldrig med dottern. Så det kan som sagt betyda allt och ingenting... Håller tummarna!
 
Just det... Jag har haft mycket sammandragningar sedan tiiiiidigt i denna graviditet, men idag gjorde några av dem rejält ont också? Kändes ju sådär... Ska till bm i vecka 21, får väl se om jag behöver ringa tidigare eller om det lugnar sig.
 
Jag har gjort UL och blodprov för NIPT idag, dateringen blev 10+3 och BF 15/2. Blir alltså kvar i tråden 😊. Mår fortsatt bra, lite sämre aptit än normalt och lite trött och svajig i humöret men den där värsta koma-tröttheten har lagt sig. Nu är det bara att vänta 1,5 vecka på resultatet då..
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
18 vitavi, 28 år, andra barnet
27 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet
25 Spirea, 30 år, första barnet
 
@Spirea Jag hade en del blodblandade flytningar i början av graviditeterna, både den förra (som slutade i MA) och denna. Aldrig med dottern. Så det kan som sagt betyda allt och ingenting... Håller tummarna!

Haha nä man kan verkligen inte veta någonting... :p Det är väl bara att vänta och se. Jag har lugnat ner mig lite nu, värst var det igår natt - det är lustigt hur hemskt saker kan verka på natten!
 
Idag går jag in i vecka 10 :) Hoppet har som sagt återvänt lite ;) Försöker tänka att det bara är känsliga slemhinnor eller whatever. Sista arbetsveckan innan semester, det ska bli otroligt skönt med ledighet! :love:

Jag mår rätt bra förutom molvärken som kommer och går och lite "drag" liksom i livmodertrakten. Molvärken känns mer när jag t.ex. böjer mig framåt, som att livmodern säger åt mig att inte trycka ihop den :idea::D Det börjar också märkas att livmodern är typ dubbelt så stor nu för jag tycker det är rätt svullet där.
 
Vill köpa en Peek-a-boo elefant till bebis men läser man kommentarer från folk som har köpt en, så är det jättemånga som betalat men inte fått någon elefant :down: Men de är ju så söta!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 484
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 800
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 695
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 710
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp