Vinterföräldrar -18/19

Får ont nedtill i magen ibland när jag går.
Det går över lika fort igen när jag stannar, men är ju rätt frustrerande. Någon som upplevt samma? Något man bör vara orolig över
 
Hur länge ska ni jobba?
Jag vet inte alls hur jag ska göra. Ev söka gravidpenning, de allra flesta i min bransch gör det och går hem 2 mån innan. Förra gången tog jag semestern lägligt inför dotterns födelse.
 
Får ont nedtill i magen ibland när jag går.
Det går över lika fort igen när jag stannar, men är ju rätt frustrerande. Någon som upplevt samma? Något man bör vara orolig över

Jag får mycket med sammandragningar den här gången än förra. Kommer vid aktivitet eller på eftermiddagen på jobbet.
 
Hur länge ska ni jobba?
Jag vet inte alls hur jag ska göra. Ev söka gravidpenning, de allra flesta i min bransch gör det och går hem 2 mån innan. Förra gången tog jag semestern lägligt inför dotterns födelse.
Jag tänkte fyra veckor innan beräknad BF. De flesta på mitt jobb har gått hem ca 1-2månader innan.
 
Hur länge ska ni jobba?
Jag vet inte alls hur jag ska göra. Ev söka gravidpenning, de allra flesta i min bransch gör det och går hem 2 mån innan. Förra gången tog jag semestern lägligt inför dotterns födelse.

Jag får graviditetspenning och kommer att gå hem 2 mån innan BF. Väljer jag att inte göra det så kommer det att vara en massa arbetsuppgifter/uppdrag jag inte kan utföra på slutet (det är det redan till viss del men inte så mkt att det blir ett problem i det dagliga arbetet) och det i sin tur kommer att påverka min lön. Dessutom känns det inte riktigt fair mot mina arbetskamrater, bättre för dem att jag går hem så att de kan få in en vikarie.
Skönt att kunna vila upp sig lite där på slutet också, iaf kroppsligen. Mentalt skulle jag nog hellre jobba iaf till en månad före BF, blir lätt rastlös.
 
Apropå det här med foglossning osv @superstar, blir det bara värre och värre när det väl har börjat kännas eller kan det komma och gå beroende på om man har ansträngt sig (som du i grustaget)?
Det var nog grusklättringen som ställde till det, för jag är absolut bättre redan. Men jag är en sådan som annars kan köra på trots smärtor men just foglossning eller ledsmärtor generellt under graviditet har jag en väldig respekt för då jag vet flera som fått besvär länge efteråt om de inte lyssnat på kroppen och tagit det lugnt.

Ang. hur länge man jobbar inpå BF så pluggar jag ju nu och terminen är slut 20/1, alltså drygt 2 veckor efter BF och mitt mål är att slutföra terminen, men exakt hur det kommer gå till är ju lite oklart :p Jag kör helt enkelt på så länge jag orkar och sen får jag slutföra det sista efter, antingen på ordinarie inlämning/tenta eller komplettering. Lite ovant, sist gick jag hem någon månad innan BF men jag får plugga på så länge jag orkar, det går inte riktigt att planera.
 
Vi tittar på vagn och åkpåse, vagnen är vi ganska klara med på vi vill ha men inte åkpåse. Någon ni kan rekommendera?

Vi är så otroligt nöjda med valet av namnet till lillan :)
 
Vi tittar på vagn och åkpåse, vagnen är vi ganska klara med på vi vill ha men inte åkpåse. Någon ni kan rekommendera?

Vi är så otroligt nöjda med valet av namnet till lillan :)
Oj, har ni redan bestämt namn? Vi har knappt hunnit börja fundera på förslag:o
 
Vi tittar på vagn och åkpåse, vagnen är vi ganska klara med på vi vill ha men inte åkpåse. Någon ni kan rekommendera?

Vi är så otroligt nöjda med valet av namnet till lillan :)
Svårt att ge tips om åkpåse när man inte vet vagn :)
Olika modeller passar bäst i olika typer av vagn.
 
Jag har blivit så yr de senaste dagarna. Åker tåg till och från skolan sedan förra veckan och höll på att svimma i måndags morse, förstod inte alls först vad som hände. Det är ju alltid fullt så man får stå. Är inte helt bekväm i att be folk lämna plats men blir kanske så.tvungen om det här håller i sig...

Blir bra med ett barnmorskebesök bästa vecka för att kolla av blodtryck och hb.
 
Jag har blivit så yr de senaste dagarna. Åker tåg till och från skolan sedan förra veckan och höll på att svimma i måndags morse, förstod inte alls först vad som hände. Det är ju alltid fullt så man får stå. Är inte helt bekväm i att be folk lämna plats men blir kanske så.tvungen om det här håller i sig...

Blir bra med ett barnmorskebesök bästa vecka för att kolla av blodtryck och hb.
Och jag kräktes upp frukosten imorse:yuck: har inte kräkts på ungefär tre veckor så jag hoppas att det var en engångsföreteelse:cautious:
 
Och jag kräktes upp frukosten imorse:yuck: har inte kräkts på ungefär tre veckor så jag hoppas att det var en engångsföreteelse:cautious:
Ja usch dessa kräkningar... Hände mig häromdagen också, mår illa dagligen. Det ska ju ge sig :yuck: Håller tummarna att det var din sista kräkning!
 
Vi tittar på vagn och åkpåse, vagnen är vi ganska klara med på vi vill ha men inte åkpåse. Någon ni kan rekommendera?

Vi är så otroligt nöjda med valet av namnet till lillan :)

Vi använde inte åkpåsen förens vi hade sittdelen. Tillräckligt varmt ändå i liggdelen men overall och filtar. Hade fårskinn under hela vintern.
 
Jag har varit hemma från jobbet hela veckan. Har haft så mycket sammandragningar söndags-måndags. Kunde inte ens ställa mig upp. Nu är det bättre och ska till jobbet på måndag. Har ju ett rätt ordentligt stressigt och hyfsat fysiskt (för någon som är gravid) jobb med extermt liten möjlighet till vila förutom 30 min lunch :grin:
 
Urk och blä. Har noll ork och energi, städar jag hemma ena dagen så är jag helt slut dagen efter. Är så trött och skulle kunna sova hela dagarna.
 
Urk och blä. Har noll ork och energi, städar jag hemma ena dagen så är jag helt slut dagen efter. Är så trött och skulle kunna sova hela dagarna.

Blä :down:
Med dottern var jag också så där sjukligt dödstrött från v 20 och fram till bf. Det är inte roligt!!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 626
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 968
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 819
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp