Vinterföräldrar -18/19

Försöker övertala sambon att vi ska byta plats på sovrum och vardagsrum, vilket vi blir tvungna till sedan om vi ska få plats allihop. Då kan barnen ha kvar sina rum som de har nu, ingen behöver dela vilket ingen av dem vill heller och vi kan ändå få till ett bra rum för oss och mini.
 
Ska till läkaren idag angående blodtrycket.
BM var inne på sjukskrivning så får se vad läkaren säger, gat inte hunnit prata med chefen om det dock. Hon har haft semester en vecka
 
Hoppas det gick bra hos läkaren @Mirre

Jag var hos barnmorskan idag. Lite lågt hb (105) så blir skärpning med järntabletterna igen, har slarvat ett tag. Men blodtryck och glukos var bra (120/75 & 4,1) väldigt skönt då jag har gått upp mycket i vikt och har en hel del issues kring det, hade blivit ännu värre om blodtryck eller blodsocker också varit högt känner jag. SF-mått 30 så fortfarande högt på kurvan men ändå lite avplanat jämfört med första mätningen. Bebis hjärtfrekvens runt 150 :love::love::love: Så skönt, jag tycker fortfarande inte att jag känner av den så mycket så det är så härligt att höra det lilla hjärtat :heart

Har fyndat lite på tradera också, en mysig ullfilt att ha i vinterkylan och ett paket tygblöjor då jag tänkt testa det med denna bebis.
 
Hoppas det gick bra hos läkaren @Mirre

Jag var hos barnmorskan idag. Lite lågt hb (105) så blir skärpning med järntabletterna igen, har slarvat ett tag. Men blodtryck och glukos var bra (120/75 & 4,1) väldigt skönt då jag har gått upp mycket i vikt och har en hel del issues kring det, hade blivit ännu värre om blodtryck eller blodsocker också varit högt känner jag. SF-mått 30 så fortfarande högt på kurvan men ändå lite avplanat jämfört med första mätningen. Bebis hjärtfrekvens runt 150 :love::love::love: Så skönt, jag tycker fortfarande inte att jag känner av den så mycket så det är så härligt att höra det lilla hjärtat :heart

Har fyndat lite på tradera också, en mysig ullfilt att ha i vinterkylan och ett paket tygblöjor då jag tänkt testa det med denna bebis.
Det gick bra men det var en sanslöst rörig vårdcentral. Folk överallt, de skickade folk till fel väntrum så de missade tiderna, läkaren visste ingenting om rutinerna vid provtagning och allt var bara kaos. Läkaren fick springa runt och leta blodtrycksmanschett och verkade bara allmänt irriterad på allt och alla.
Men nu är jag sjukskriven på 50% i två v till att börja med
 
Kan man ansöka om graviditetspenning när man är sjukskriven 50 %?
Att bli omplacerad är svårt inom hemtjänsten, alla har ju samma arbetsuppgifter.
 
Googlar flicknamn... Har egentligen en favorit men maken är inte lika förtjust. Får se om jag lyckas övertyga honom :p Han vill inte gärnaprata namn innan bebisen är född, tycker att han behöver se den för att kunna veta. Jag respekterar det men fyller på min lista i tystnad så jag är förberedd :D Svårare med andra barnet tycker jag, då ska det passa ihop med syskonets namn också.

Hur har ni andra det på namn-fronten?
 
Vi var klara ganska tidigt med namn till både tjej och kille. Sambon gav förslag på tjejnamn som jag direkt tyckte om och jag kom på killnamn som han tyckte om.

Är inte alls pigg idag, sover skitdåligt och drömmer massa otrevliga drömmar, jobbar bara 4 timmarspass men var ändå helt slut efter jobbet idag. Sedan skulle jag till vc och lämna prov, det strulade en massa osv osv. Mycket som tar energi idag och jag är helt slut. Idag kommer alla barn hem också, tur att vi är två :p
 
Vi har inte pratat så mycket om namn än. Får se sen vad som passar när den kommer.

Har börjat räkna ner dagarna tills jag ska gå hem från jobbet. Planerar att jobba november ut
 
Googlar flicknamn... Har egentligen en favorit men maken är inte lika förtjust. Får se om jag lyckas övertyga honom :p Han vill inte gärnaprata namn innan bebisen är född, tycker att han behöver se den för att kunna veta. Jag respekterar det men fyller på min lista i tystnad så jag är förberedd :D Svårare med andra barnet tycker jag, då ska det passa ihop med syskonets namn också.

Hur har ni andra det på namn-fronten?

Har namnångest! Jag har namnlistan från förra graviditeten kvar men gillar ingen av namnen längre. Har några nya förslag men inget känns klockrent. Och som du säger, det ska ju passa ihop med storasysterns namn också.

Har några pojknamn jag gillar men vid rul trodde läkaren att det var en tjej därinne så dom får jag väl inte användning för.😬
 
Vi tycker att det är jättesvårt med namn. Har ett namn vi både gillar nu så förhoppningsvis är bebis en sån när han kommer ut.

Tycker tiden går för fort! Jag hinner inte med. Bara ca 2 månader kvar nu. Sambon kommer vara borta massa i november och många helger är uppbokade så räknar inte att hinna med så mkt då. Jag jobbar november ut. Så lite stressad börjar jag bli över att ha allt klart. Har börjat lite smått med att ta fram det som är kvar efter dottern och gå igenom, sälja det vi inte ska ha och tvätta resten.

Börjar även känna mig lite mer klumpig. Ändå är jag inte alls stor om magen, blev ju aldrig det förra gången heller.
 
Vi tycker att det är jättesvårt med namn. Har ett namn vi både gillar nu så förhoppningsvis är bebis en sån när han kommer ut.

Tycker tiden går för fort! Jag hinner inte med. Bara ca 2 månader kvar nu. Sambon kommer vara borta massa i november och många helger är uppbokade så räknar inte att hinna med så mkt då. Jag jobbar november ut. Så lite stressad börjar jag bli över att ha allt klart. Har börjat lite smått med att ta fram det som är kvar efter dottern och gå igenom, sälja det vi inte ska ha och tvätta resten.

Börjar även känna mig lite mer klumpig. Ändå är jag inte alls stor om magen, blev ju aldrig det förra gången heller.
Samma känsla här, tiden springer iväg! Jag skjuter på att börja tvätta och sortera kläder, vill få rummet där allt ska förvaras klart först, men snart är det onekligen dags...
 
Ni dom sökt graviditetspenning, har ni eller er arbetsgivare skickat in de papper som ag skriver på? Pratade med min chef nu och hon fyller i papperen och så får jag skicka in dem. Tyckte det var lite märkligt faktiskt, trodde hon skulle skicka in dem.
 
Ni dom sökt graviditetspenning, har ni eller er arbetsgivare skickat in de papper som ag skriver på? Pratade med min chef nu och hon fyller i papperen och så får jag skicka in dem. Tyckte det var lite märkligt faktiskt, trodde hon skulle skicka in dem.
Min chef fyllde i papprena sen fick jag skicka in dom. Inga konstigheter.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 623
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 966
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 816
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 809
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp