Vinterföräldrar -18/19

Jobbar sista veckan nu. Jobbar hemma och tog tre långa tupplurar idag.🙈😁 Är så trött! Bäbis rör sig nästan konstant. Stora rörelser som gör ont. Jag vet ärligt talat inte när ungen sover. Det ska bli spännande när hen kommit ut😬 Dottern var inte alls såhär i magen. Hon var lugn, fick till och med åka in på extra kontroll på grund av att jag inte kände några fosterrörelser mot slutet. Hon har alltid gillat att sova.☺️ Får se med den här lilla knodden!

Foglossningen har kommit igen efter att ha varit bättre i några veckor, och mina ben och fötter sväller så att jag inte kan ha några skor utan att det gör ont i fötterna. Nä, nu är jag klar med den här graviditeten! Lär väl ta 4-5 år att glömma så pass att jag vill ha en till knodd😁

Har fått en tid för snitt om jag vill. Är lite ambivalent. Hoppas nästan ungen väljer att titta ut innan dess så jag slipper bestämma mig. Tror inte jag kommer insistera på snitt om förlossningen kommit igång. Jaja, känns som att man är på upploppet nu iaf, med 35 dagar kvar till bf.
 
Full fart på bebis här också, en riktigt livlig liten krabat. V 29 nu och det känns helt galet att det redan har gått så lång tid, hinner inte med alls.
Har en del foglossning emellanåt men inte så farligt, däremot sover jag skit och svettas som tusan på nätterna. Det hade jag ju gärna sluppit
 
v. 32 nu för mig. Jag har mått så bra sista tiden och sammandragningarna lugnade ner sig så jag bestämde mig ju för att jobba hela november ut och inte ansöka om graviditetspenning så jobbar 4 veckor till bara. Men nu börjar jag bli trött i kroppen och lite sliten. Sover dåligt på nätterna. Ungen härjar 24/7 känns det som, vet inte heller när han vilar riktigt. Dottern följde dock inte alls samma rytm född som i magen så det blir nog bra med lillebror också. Lillebror är också mycket mer vild i magen, det är party så fort har rör sig. Har legat stadigt i säte sista 5 veckorna. Dottern låg i säte från v. 17 till förlossning så mina barn verkar trivas med rumpan ner. Har fått tid nästa vecka för att få datum för snitt. Det ska blir skönt att veta när det blir av i och med att vi hamnar precis runt jul och med alla röda dagar som blir.

Jag är liten och rörlig precis som förra gången trots att magen är större nu än med dottern. Folk på jobbet har precis börjat våga fråga om vi väntar tillökning, så även om jag tycker att jag är rätt mycket större nu så förstår jag ju att jag är rät liten ändå. Det är skönt och praktiskt i mitt jobb. Bäckensmärtan har dock börjat komma mer och mer och vissa dagar är det riktigt illa men går över så fort jag håller mig lugn. Har som knivar i ljumskarna och underlivet rätt ofta till skillnad mot dottern där det bara satt baktill. Spännande hur olika det kan vara mellan graviditeterna över lag.
 
@viadukt

Håller med om hur intressant det är att ens kropp kan reagera så olika på olika graviditeter. Jag mår ju fortfarande rätt illa, inget minne av att det höll i sig så länge med dottern. Precis som du hade jag bara bakre bäckensmärta flera gången och nu har jag fått känna av den främre, som ju är helt annorlunda i sin karaktär. Knivar var ordet... Sista dagarna, efter agilityträning och renovering av blivande barnrum har jag kombination av bakre och främre. Självförvållat men klart oskönt...

Jag har äntligen börjat känna av bebis lite mer. Fortfarande dåligt med regelrätta sparkar/buffar men det märks att den blivit större, jag känner hur den sträcker ut och trycker, särskilt under det högra revbenenen. Känns som den börjar få det trångt, men värre kommer det ju bli, v 32 i morrn. Precis som dottern så känns denna bebis överlag väldigt lugn i magen. Med dottern höll det i sig när hon kom ut, hon sov verkligen jämt. Spännande att se hur denna filur blir. Så svårt att förstå att vi ska få en unge till att lära känna:love:
 
Stora sonen var så söt igår när de skulle sova :love: Han sade godnatt till mig och sambon och sedan klappade han mig på magen och sade godnatt till lillasyster också :heart
 
Stora sonen var så söt igår när de skulle sova :love: Han sade godnatt till mig och sambon och sedan klappade han mig på magen och sade godnatt till lillasyster också :heart

Här pussas det och kramas på magen massor. Hon vill pussa lillebror och krama lillebror. Pratar om hur hon ska krama lillebror sen och är noga med att förtydliga att man måste krama försiktigt :love:
 
Här pussas det och kramas på magen massor. Hon vill pussa lillebror och krama lillebror. Pratar om hur hon ska krama lillebror sen och är noga med att förtydliga att man måste krama försiktigt :love:
Ja här är det också hur kärleksfullt som helst :love::love: Jag ser så mycket fram emot hennes reaktion och deras första möte. Så mycket kramar, pussar och längtan efter bebis. Älskade storasyster :heart
 
Halsbrännan är här igen :yuck: Fy sjutton så otrevligt jag tyckeratt det är. Nästan i klass med illamåendet, som förövrigt också är kvar. Kräktes två gånger i fredags. Yey... :meh:

Men idag blev vi iaf äntligen klara med rummet vi har renoverat! Och därmed tillät jag mig själv att hämta in lådan med bebiskläder. "Tyvärr" har vi inte alls så mycket i 50-56-62 som jag trodde. Och en hel del är kortärmat eller har korta ben (dottern född i juli). Så det innebär shopping :banana: :banana:
 
Halsbrännan är här igen :yuck: Fy sjutton så otrevligt jag tyckeratt det är. Nästan i klass med illamåendet, som förövrigt också är kvar. Kräktes två gånger i fredags. Yey... :meh:

Men idag blev vi iaf äntligen klara med rummet vi har renoverat! Och därmed tillät jag mig själv att hämta in lådan med bebiskläder. "Tyvärr" har vi inte alls så mycket i 50-56-62 som jag trodde. Och en hel del är kortärmat eller har korta ben (dottern född i juli). Så det innebär shopping :banana::banana:

Lider med dig som dragits med illamående alldeles för länge nu! Fy!!

Jag är klar med det mesta i stl 50 nu. Har gjort någon enstaka body och byxa i stl 44. Dottern visste vi ju var liten, gjorde många UL, men körde bara stl 50 ändå och det ångrade jag, det var på tok för stort! Nu har vi inte lika bra koll. Sist hos bm dippade kurvan på sf-mått neråt men det säger ju inte så mkt men indikerar väl iaf inte på någon jättebebis. Nytt BM-besök imorgon så får se hur det ser ut.
 
Halsbrännan är här igen :yuck: Fy sjutton så otrevligt jag tyckeratt det är. Nästan i klass med illamåendet, som förövrigt också är kvar. Kräktes två gånger i fredags. Yey... :meh:

Men idag blev vi iaf äntligen klara med rummet vi har renoverat! Och därmed tillät jag mig själv att hämta in lådan med bebiskläder. "Tyvärr" har vi inte alls så mycket i 50-56-62 som jag trodde. Och en hel del är kortärmat eller har korta ben (dottern född i juli). Så det innebär shopping :banana::banana:
Näe usch, både halsbränna & illamående:down: hoppas det släpper snart!
Jag har ju visserligen kräkts en del men halsbränna har jag åtminstone sluppit...
 
Näe usch, både halsbränna & illamående:down: hoppas det släpper snart!
Jag har ju visserligen kräkts en del men halsbränna har jag åtminstone sluppit...
Ja kombon är klart otrevlig! Sist älskade jag att vara gravid, var inte alls övertygad om.att jag ville att barnet skulle komma ut. Denna gång kan den inte komma ut fort nog :p
 
Lider med dig som dragits med illamående alldeles för länge nu! Fy!!

Jag är klar med det mesta i stl 50 nu. Har gjort någon enstaka body och byxa i stl 44. Dottern visste vi ju var liten, gjorde många UL, men körde bara stl 50 ändå och det ångrade jag, det var på tok för stort! Nu har vi inte lika bra koll. Sist hos bm dippade kurvan på sf-mått neråt men det säger ju inte så mkt men indikerar väl iaf inte på någon jättebebis. Nytt BM-besök imorgon så får se hur det ser ut.
Här är det tvärtom :laugh: Jag tycker en del plagg ser så små ut att jag är tveksam om de kommer komma till användning alls, minns inte hur länge dottern hade 50... Å andra sidan är det ju väldigt mycket hud mot hud de första veckorna så då går det kanske inte åt så mycket kläder :idea:
 
Jobbigt med både halsbränna och illamående @superstar :down: Hoppas det går över snart.

Blev så less och sur på sambon idag för att jag är så trött på att han inte kan tänka själv någon gång. Att han som jobbar kväll kanske kunde ta barnen till skolan på morgonen så jag (som jobbar dag) slapp stressa röven av mig innan jobbet. Utan att jag måste be om det varje gång.

Eller att han kunde ta sig till affären och köpa mjölk som varit slut i tre dgr, istället för att bara sitta och glo på serier tills han ska åka till jobbet. Eller komma ihåg att ge hunden mat vilket var det som fick det att rinna över idag. Men istället för att lyssna och försöka förstå så var det bara jag som var orättvis och yada yada yada. Kul att komma hem från jobbet, trött och med ont i rygg och ben efter att ha gått överallt idag. Men nej, han lade sig sov istället tills han åkte till jobbet. :( Så blev bråk, han åkte och jag ska försöka hålla mig glad för barnen. Jippie...
 
Plötsligt händer det, man får chansen att lägga sig på soffan en stund efter förskolelämning och bara vara... Halleluja! Med dottern låg jag och vilade dagligen, men denna graviditet har det inte hänt många gånger.

Barnmorskan i eftermiddag, mysigt att höra bebis igen :love:
 
Vad irriterande det är att försäkringskassan tar sådan vansinnigt lång tid på sig att ge besked. Vill ju få klart allt med graviditetspenning så jag säkert vet att jag får det.
 
Vad irriterande det är att försäkringskassan tar sådan vansinnigt lång tid på sig att ge besked. Vill ju få klart allt med graviditetspenning så jag säkert vet att jag får det.
När jag hade sökt för dottern så ringde jag och bad om svar. Fick svar direkt i telefonen och kunde även tidigarelägga starten..
 
Fyndade ett babygym i morse och har fått tag i två skötbord. Sakta men säkert kan vi bocka av på listan...
 
:(
Jobbigt med både halsbränna och illamående @superstar :down: Hoppas det går över snart.

Blev så less och sur på sambon idag för att jag är så trött på att han inte kan tänka själv någon gång. Att han som jobbar kväll kanske kunde ta barnen till skolan på morgonen så jag (som jobbar dag) slapp stressa röven av mig innan jobbet. Utan att jag måste be om det varje gång.

Eller att han kunde ta sig till affären och köpa mjölk som varit slut i tre dgr, istället för att bara sitta och glo på serier tills han ska åka till jobbet. Eller komma ihåg att ge hunden mat vilket var det som fick det att rinna över idag. Men istället för att lyssna och försöka förstå så var det bara jag som var orättvis och yada yada yada. Kul att komma hem från jobbet, trött och med ont i rygg och ben efter att ha gått överallt idag. Men nej, han lade sig sov istället tills han åkte till jobbet. Så blev bråk, han åkte och jag ska försöka hålla mig glad för barnen. Jippie...
Men varför vill du vara tillsammans med en sån människa?:(
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 483
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 768
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 692
Senast: Barbabelle
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 705
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

  • Löss
  • Fjordingtråden
  • Stora shoppingtråden II

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp