Vinterföräldrar -18/19

:(
Men varför vill du vara tillsammans med en sån människa?:(
Fast alla har väl sina bra och dåliga sidor?
Att man irriterar sig, ffa när man är gravid och trött utan partners dåliga sidor, och blir ledsen över dessa sidor nån gång ibland är väl knappast något som gör sambon till en hemsk människa som man bör lämna?
Uppenbarligen har väl @Mirre s sambo några sidor som väger upp det negativa med tanke på att hon lever med honom och (som jag förstår det) gjort länge och har familj med?

Jag älskar inte min sambos alla sidor och blir jävligt irriterad ibland och ibland även fly förbannad för att vissa saker bara inte sker per automatik. Men jag tycker inte att han är en hemsk människa och vill lämna honom för det.
 
Fast alla har väl sina bra och dåliga sidor?
Att man irriterar sig, ffa när man är gravid och trött utan partners dåliga sidor, och blir ledsen över dessa sidor nån gång ibland är väl knappast något som gör sambon till en hemsk människa som man bör lämna?
Uppenbarligen har väl @Mirre s sambo några sidor som väger upp det negativa med tanke på att hon lever med honom och (som jag förstår det) gjort länge och har familj med?

Jag älskar inte min sambos alla sidor och blir jävligt irriterad ibland och ibland även fly förbannad för att vissa saker bara inte sker per automatik. Men jag tycker inte att han är en hemsk människa och vill lämna honom för det.
Jag tycker det är jättesorgligt att nån ska behöva känna så såpass ofta. Jag personligen tycker inte att man ska behöva hålla på och tänka att en person kan vara elak eller jävlig bara för att hen är snäll ibland liksom. Men slut på ot och ursäkta @Mirre attt jag talar över huvudet på dig. Det är inte meningen att dissa ditt förhållande utan jag tyckte uppriktigt synd om dig.
 
@Mirre Jag blir också ledsen av ditt inlägg :( Hoppas det var något tillfälligt beteende från honom och inget som är standard.

Varit på TUL idag och bebis är ca -17% så nytt TUL om 3 veckor. Så har vi också fått datum för vräkning, den egentliga anledningen till dagens besök. Känns som om det närmar sig för oss nu!!
 
Hjälp så mycket sammandragningar jag har ikväll! Trots att jag sitter vid datorn och pluggar eller ligger och vilar. Vissa gör ont, i ryggen eller ner i ljumskarna. Magen blir hård på ett helt annat sätt än innan. Det märks att graviditeten är på väg in i nästa fas...

Hos barnmorskan idag gick det bra, bortsett från ett på gränsen till för högt blodsocker. Har blivit väldigt mycket godis och fika på sistone så får ta och skärpa mig lite nu. Bebis hjärtfrekvens på 125, lägst hittills men helt normalt. SF-måttet följer sin höga kurva, 33 idag, vecka 31+5.
 
Fast alla har väl sina bra och dåliga sidor?
Att man irriterar sig, ffa när man är gravid och trött utan partners dåliga sidor, och blir ledsen över dessa sidor nån gång ibland är väl knappast något som gör sambon till en hemsk människa som man bör lämna?
Uppenbarligen har väl @Mirre s sambo några sidor som väger upp det negativa med tanke på att hon lever med honom och (som jag förstår det) gjort länge och har familj med?

Jag älskar inte min sambos alla sidor och blir jävligt irriterad ibland och ibland även fly förbannad för att vissa saker bara inte sker per automatik. Men jag tycker inte att han är en hemsk människa och vill lämna honom för det.
Precis så, han är egentligen en väldigt bra och omtänksam person med många fina sidor. Han är även själv medveten om att han inte alltid tänker på vad som behöver göras. Men han förstod varför jag reagerade igår så idag är allt utrett och bra igen :)

@em-pirre Det gör inget :)
Hade det varit ett återkommande problem så hade jag hållit med dig. Men nu är det lugnt :)

Idag kände jag verkligen att det inte känns bra att jobba längre. Sitta på huk och få på och av strumpor tex är obekvämt som satan, likaså trava upp och ner i trappor. Glömde saker idag, körde fel och det bara strulade. Har varit trött och haft huvudvärk hela dagen, övervägde om jag skulle sjukanmäla mig men det kändes dumt när jag jobbar så kort pass. Men jobbar i helgen och överväger att göra det då om jag är lika trött då.
 
Uäck. Mår sjukt illa idag men måste försöka få i mig lite lunch innan jag ska hämta sonen. Kommer inte jobba i morgon om jag är lika risig då. Så typiskt att sonen slutar när sambon börjar, annars hade han hämtat istället.
 
Imorn går jag in i vecka 38 och det är 20 dagar till bf. Känns totalt otänkbart att bäbis kommer vara kvar i magen så länge. Har onda sammandragningar, lite mensvärksliknande smärtor emellanåt och en unge som stöter i bäckenbotten hela dagarna. Foglossning, halsbränna och en njursten som fortfarande funderar på om den vill ut eller inte gör inte livet härligare🙈 Jag hoppas bäbis bestämmer sig för att komma ut snart, för jag är då färdig med den här graviditeten😬
 
Imorn går jag in i vecka 38 och det är 20 dagar till bf. Känns totalt otänkbart att bäbis kommer vara kvar i magen så länge. Har onda sammandragningar, lite mensvärksliknande smärtor emellanåt och en unge som stöter i bäckenbotten hela dagarna. Foglossning, halsbränna och en njursten som fortfarande funderar på om den vill ut eller inte gör inte livet härligare🙈 Jag hoppas bäbis bestämmer sig för att komma ut snart, för jag är då färdig med den här graviditeten😬
Ojoj tänk att det är så nära :D Ska nog försöka leta upp listan sen. Men det där låter verkligen tufft, hoppas bebis tittar ut snarast!

Här är det v 33, 50 dagar till BF och jag fattar verkligen inte att det är såpass nära. Vi är visserligen ganska färdiga med alla förberedelser här hemma och jag är rätt trött på att vara gravid, även om jag nog mår bättre nu än tidigare i graviditeten. Men jag har för avsikt att fullfölja den här terminen på min utbildning och jag har så svårt att förstå att delar av det kommer att få göras efter förlossningen. Bl.a har jag två veckors praktik i grav.vecka 36+37 som jag verkligen vill kunna genomföra. Resten är teoretiskt och får bli efter födseln.
 
Ojoj tänk att det är så nära :D Ska nog försöka leta upp listan sen. Men det där låter verkligen tufft, hoppas bebis tittar ut snarast!

Här är det v 33, 50 dagar till BF och jag fattar verkligen inte att det är såpass nära. Vi är visserligen ganska färdiga med alla förberedelser här hemma och jag är rätt trött på att vara gravid, även om jag nog mår bättre nu än tidigare i graviditeten. Men jag har för avsikt att fullfölja den här terminen på min utbildning och jag har så svårt att förstå att delar av det kommer att få göras efter förlossningen. Bl.a har jag två veckors praktik i grav.vecka 36+37 som jag verkligen vill kunna genomföra. Resten är teoretiskt och får bli efter födseln.
Vore kul om du lyckades hitta listan:)

Jag är i v.36 nu, det går undan! Inga direkta krämpor *peppar peppar* men det är tugnt och otympligt och jobbigt:cautious:
 
Har massa krångel med försäkringskassan och lönekontoret angående graviditetspenning. Försäkringskassan vill ha inkomstuppgifter från lönekontoret och skickade ut papper om det i okt, de har ännu inte fått in något. Ringde runt igår men har inte hört något mer, så får väl ringa runt idag också :cautious: Jag vill gå hem den 19 som jag tänkt, men som det ser ut nu får jag jobba minst en vecka till.
 
Har massa krångel med försäkringskassan och lönekontoret angående graviditetspenning. Försäkringskassan vill ha inkomstuppgifter från lönekontoret och skickade ut papper om det i okt, de har ännu inte fått in något. Ringde runt igår men har inte hört något mer, så får väl ringa runt idag också :cautious: Jag vill gå hem den 19 som jag tänkt, men som det ser ut nu får jag jobba minst en vecka till.
Bara för det så ringde precis försäkringskassan och jag får graviditetspenning, men bara till 31 december (eftersom jag har ett vik som går ut då). Så får kolla om jag kan få föräldrapenning de återstående dagarna. Har ungefär 49 dagar kvar på yngsta sonen, kan jag ta ut dem även fast han går i skolan och inte är hemma hela tiden sas. Får väl ta dem dagar han är hos mig då, han är ju hos pappan varannan vecka också. Fast han blir 7 13 december, försvinner dem dagarna då?
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet
24 znkkz, 29 år, första barnet

Januari
1 viadukt, 32 år, andra barnet
3 superstar, 31 år, andra barnet
18 vitavi, 28 år, andra barnet
20 Mirre 32 år, tredje barnet

Februari
15 Julmust 37 år, andra barnet
 
Bara för det så ringde precis försäkringskassan och jag får graviditetspenning, men bara till 31 december (eftersom jag har ett vik som går ut då). Så får kolla om jag kan få föräldrapenning de återstående dagarna. Har ungefär 49 dagar kvar på yngsta sonen, kan jag ta ut dem även fast han går i skolan och inte är hemma hela tiden sas. Får väl ta dem dagar han är hos mig då, han är ju hos pappan varannan vecka också. Fast han blir 7 13 december, försvinner dem dagarna då?

Du kan ta ut föräldrapenning för bäbisen 60 dagar innan beräknat bf. 😊 För sonen kan du ta ut föräldrapenning tills han gått ut ettan (eller fyllt åtta år, om det sker efter skolårets slut), om jag fattat det rätt. Kolla fk.se 😊
 
Hittade en jättesöt speldosa till lillan i form av en karusell med hästar :love:
Hon buffar, sparkar och far runt för fullt där inne, en riktigt livlig liten krabat. Vi har möblerat om lite idag så vi får plats med
spjälsängen.
 
Här har det också varit mer livat i magen sista dagarna, jag känner ju normalt inte så mycket. Så det är mysigt :love:

Blivande storasyster växlar verkligen mellan att vilja vara stor, så stor och en liten bebis och det svänger fort. Ikväll ville hon plötsligt "äta tutte" (sagt med bebisröst) och efter att försökt skoja bort det så lät jag henne ta fram bröstet och hon fingrade lite på det och satte sen läpparna mot men bara skrattade och släppte alltihop lika fort. Sen innan läggdags ville hon ligga i babygymmet en stund :p
 
Fick hem en superbra amningsbh idag! Jag har allltid problem med att axelbanden glider ner, och har därför brottarrygg på vanliga bh-ar. Meeen har snålat och klickat hem några billiga amningsbhar från hm tidigare och de sitter verkligen inte bra på mig. Så nu har jag unnat mig en amningsbh från boob som är som en sport-bh. Den är jätteskön! Kommer nog leva i den det närmaste halvåret☺️

Ikväll har jag haft förvärkar så tätt att jag nästan började misstänka att nåt var på gång, men nu har de avtagit. Velar forfarande om jag vill bli snittad eller inte den här gången, och hoppas liksom lite att bäbis ska bestämma sig att komma ut lite snabbt och smidigt innan jag måste bestämma mig. Det lär ju inte hända🤣
 
Fick hem en superbra amningsbh idag! Jag har allltid problem med att axelbanden glider ner, och har därför brottarrygg på vanliga bh-ar. Meeen har snålat och klickat hem några billiga amningsbhar från hm tidigare och de sitter verkligen inte bra på mig. Så nu har jag unnat mig en amningsbh från boob som är som en sport-bh. Den är jätteskön! Kommer nog leva i den det närmaste halvåret☺️

Ikväll har jag haft förvärkar så tätt att jag nästan började misstänka att nåt var på gång, men nu har de avtagit. Velar forfarande om jag vill bli snittad eller inte den här gången, och hoppas liksom lite att bäbis ska bestämma sig att komma ut lite snabbt och smidigt innan jag måste bestämma mig. Det lär ju inte hända🤣
Man kan ju alltid hoppas :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 174
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 239
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
8 331
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 344
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp