Vinterföräldrar -18/19

Men fy, din stackare! Hoppas det ger sig snart. Jag börjar må oförskämt bra nu. Mådde ju väldigt bra förra graviditeten och hoppas på en repris.
Ärligt talat kommer jag knappt ihåg hur det känns att må bra. Trött, illamående och trött. Är faktiskt glad att jag inte har semester förrän i augusti, då mår jag förhoppningsvis bra. Bör vara i ca v 18 när jag går på semester och som jag minns det mådde jag riktigt bra från ungefär 18-20 och framåt. Så hoppas på repris jag med :p Även om det inte direkt gör något om välmåendet kommer ännu tidigare :D
 
Längtar förresten helt galet mycket efter bebisen redan. Med dottern längtade jag inte på samma sätt, visste ju egentligen inte riktigt vad som väntade. Då såg jag fram emot resten av graviditeten, förlossningen och föräldraledigheten. Nu längtar jag mer efter BEBIS :heart
 
Jag har inte skrivit på ett tag för mått så himla dåligt. Kraftigt illamående dygnet runt, yrsel, migrän, deprimerad, gråtmild och enorm trötthet. Varje pass på jobbet har varit en kamp 😣
Är ledig till midsommar nu och hoppas på ett mirakel att illamåendet ska släppa innan jag börjar jobba igen. Till och med funderat på abort för att jag inte orkar må så här
 
Jag har inte skrivit på ett tag för mått så himla dåligt. Kraftigt illamående dygnet runt, yrsel, migrän, deprimerad, gråtmild och enorm trötthet. Varje pass på jobbet har varit en kamp 😣
Är ledig till midsommar nu och hoppas på ett mirakel att illamåendet ska släppa innan jag börjar jobba igen. Till och med funderat på abort för att jag inte orkar må så här
Fy så tufft! :( Vilken vecka är du i nu? Du har inte funderat på sjukskrivning? :heart
 
Håller med ovanstående, ingen tackar dig för det slitet sen. Du behöver vila och återhämta dig för att orka resten av graviditeten och fokusera på det som komma skall. Var rädd om dig! Skönt att du är ledig nu iaf :heart
 
Vecka 10. Jo det har jag men vi har sån personalbrist på jobbet och inga vikarier så känns som de ska mycket till för att sätta kollegorna i skiten 😬
Det löser sig alltid! På något sätt så får de ihop det!
Det viktiga är att tänka på sig själv i dessa lägen! Och det tycker förmodligen dina kollegor oxå!
Sjukskriv dig och ta hand om dig! Hoppas att du snart mår bra :heartheart:heart
 
Jo jag vet ju det egentligen 😞 Men har alltid varit sån att jag biter ihop. Bara hemma när jag är magsjuk eller hög feber. Mådde lika förra graviditeten och bet då ihop på jobbet så tänkte att klarade jag de då så borde jag klara de nu. Är dessutom vikariat där jag blivit lovad förlängning så orolig om de ska ta tillbaka de om jag blir sjukskriven.
Tack alla!
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
 
December
4 kryptisk, 32 år, andra barnet
8 Martina_m, 32 år, första barnet
17 Reville, 31 år, första barnet

Januari
3 superstar, 31 år, andra barnet
7 viadukt, 32 år, andra barnet.
31 harmonie 35år andra barnet

Februari
Kul att vi blir fler! Välkommen! Hur mår du?
 
Jo jag vet ju det egentligen 😞 Men har alltid varit sån att jag biter ihop. Bara hemma när jag är magsjuk eller hög feber. Mådde lika förra graviditeten och bet då ihop på jobbet så tänkte att klarade jag de då så borde jag klara de nu. Är dessutom vikariat där jag blivit lovad förlängning så orolig om de ska ta tillbaka de om jag blir sjukskriven.
Tack alla!
Var rädda om dig! Du är viktigast nu vet du :heart
 
Någon som börjar få en kula ännu?

Jag tycker det är svårt att veta vad som är fett, uppsvällda tarmar och vad som är bebis :p.
 
Någon som börjar få en kula ännu?

Jag tycker det är svårt att veta vad som är fett, uppsvällda tarmar och vad som är bebis :p.

Jag är i v 11. Livmodern har ju ungefär dubblats nu men bebis är ju bara nån cm. Är lite svullen men annars ser nog bara jag och sambon att det är något när jag inte har kläder. Är inte lika platt som jag brukar.
 
Håller med viadukt, svårt att veta riktigt vad som är vad men nog ser jag gravid ut redan. Vecka 12 + andra barnet + historik av stor mage tidigt :p Jag tar det med ro, när man mår illa är det fantastiskt att inte behöva gå och dra in magen. Skön årstid också, jag klär mig nästan uteslutande i luftiga klänningar och ev leggings. Tog faktiskt fram ett par gravidshorts häromdagen då mina vanliga spände för mycket på känslig mage. De var såklart väldigt stora men sköna med ett skärp. Kan inte dra in magen som vanligt ens när jag försöker så "något" är det ju.
 
Jag är i vecka 15, men det är ju mitt första barn. Och jag har tänkt mig att det kanske kommer synas först vid vecka 18-20 nån gång. Men jag tycker det börjar synas ordentligt nu. Men som sagt, kan även vara en väldigt uppsvälld mage :o. Har dessutom ca 10 kg extrakilon så det bygger ju på en del.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Det är dags för en ny tråd :heart Försökte hitta den senaste listan men vet att det hänt en hel del sen dess, så uppdatera gärna...
38 39 40
Svar
787
· Visningar
70 171
Gravid - 1år Har väntat ett tag på att det ska komma en sån här tråd men den dyker aldrig upp. Får helt enkelt göra en själv 😁 Jag är gravid i v 19...
88 89 90
Svar
1 786
· Visningar
117 228
Senast: Fille
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 258
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 323
Senast: jemeni
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp