Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Vad jobbigt det låter. :(

Funderar själv om det kan vara nått förstadium till tvåårstrots. För kommer bara om vi säger emot eller han gör nått ”otillåtet”

Förra veckan skolade vi in på parklek. Man får lämna barnen där i 2,5 timmar. Utomhus hela tiden och eget mellanmål med. Man betalar per gång och ingen anmälan innan. Gick super. Efter 15 min brydde hans sig inte alls om mig utan jagade runt
 
Känsloutbrott har vi också, men de känns ändå lätta att komma igenom och förbi. Tycker det är jobbigare att inte ha så lätta nattningar.

Klart du ska vara optimistisk! Och du gör något bra för dig själv, som även gynnar resten av familjen.
Ja jobbiga nattningar är döden. Vi har tack och lov klarat oss mer än korta perioder men jag lider med er som har det kämpigt ofta.
 
Bara mitt barn som inte sitter still en minut? På öppna förskolan och dylikt. Andra mammor sitter och samtalar i lugn och ro medans deras barn ritar/kör med bilar osv. Jag springer efter G och försöker förhindra honom att riva stället
 
Bara mitt barn som inte sitter still en minut? På öppna förskolan och dylikt. Andra mammor sitter och samtalar i lugn och ro medans deras barn ritar/kör med bilar osv. Jag springer efter G och försöker förhindra honom att riva stället

Nej ingen på varken föris eller Kyrkis är still särskilt länge så snart de lärt sig åla eller krypa.
 
Bara mitt barn som inte sitter still en minut? På öppna förskolan och dylikt. Andra mammor sitter och samtalar i lugn och ro medans deras barn ritar/kör med bilar osv. Jag springer efter G och försöker förhindra honom att riva stället

Still? Vad är det? Här är vi stilla när vilda sover. Kanske när hon tittar på något riktigt intressant men annars nej! Sitta i tex en sandlåda och leka med spade och hink går inte, vi får jaga, heeela tiden och hon springer aldrig åt de hållet vi vill. Blir också rejält arg om vi får tag på henne och slänger det hon har i handen. Hon har dessutom fortfarande rejält med röstresurser. Skriker så det ringer i öronen.
 
Jag längtat lite till att E börjar dagis. Hon behöver absolut en annan stimulans än förut. Tror hon kommer uppskatta det väldig mycket. Vi ska på möte på avdelningen hon ska gå på i morgon. Det ska bli kul. Hon ska dessutom på samma avdelning som sin kusin och de hade världens röj en kväll för ett tag sen. Kul att de får växa upp tillsammans på det sättet.
 
Nej ingen på varken föris eller Kyrkis är still särskilt länge så snart de lärt sig åla eller krypa.

Åh. Vill komma med era grupper. Allt jag testat här är med lugna barn. Samma om vi åker hem till någon. Massa kross och förstörbart i barnhöjd. Och det är jämnåriga barn
 
Jag har haft sån sjuk förskoleångest senaste månaderna. Ville verkligen inte att I skulle börja, tyckte hon var för liten, att det bara var förvaring osv. Men nu är vi inne på andra veckans inskolning, första gången hon var kvar till efter mellis så hämtade henne halv 3. Hon var så glad och hade så kul. Det känns så himla bra i mig nu och all ångest är liksom borta. Hon behöver verkligen stimulansen och hon tycker det är så kul med andra barn. Sen att hon börjat äta mat är bara en bonus.
 
Bara mitt barn som inte sitter still en minut? På öppna förskolan och dylikt. Andra mammor sitter och samtalar i lugn och ro medans deras barn ritar/kör med bilar osv. Jag springer efter G och försöker förhindra honom att riva stället
Näpp. Här gäller dessutom "ju tröttare, desto mer ös".
 
E har än så länge klarat inskolningen med bravur. Hon har inte ens brytt sig när vi sagt hej då och gått iväg för en kopp kaffe. Hon vill ju helst vara ute och prova alla cyklar de har där så hon blir oftast jätte arg när vi går in. Vi har dock svårt att få henne därifrån :laugh: vilket är ett ganska trevligt problem.

Idag var hon förkyld så jag ringde dagis först och hörde om vi skulle komma ändå vilket de tyckte. E är inte direkt påverkad av sin förkylning och röjde precis lika mycket ändå.
 
Någon annans barn som inte pratar ännu? (Eller pratar gör han massor men inga begripliga ord)
De han säger är papppaaa(pappa)
Kaaa (anka)
Ex (kex)
Tull (Thor/lillebror)
Gis (gris)
P U H (nalle puh)

Ja och så nej då femtioelva gånger per dag.

Är nu 1år 9 månader
 
Någon annans barn som inte pratar ännu? (Eller pratar gör han massor men inga begripliga ord)
De han säger är papppaaa(pappa)
Kaaa (anka)
Ex (kex)
Tull (Thor/lillebror)
Gis (gris)
P U H (nalle puh)

Ja och så nej då femtioelva gånger per dag.

Är nu 1år 9 månader
Vet barn som pratat så där till två års ålder.
 
Ögoninflammation, klegg överallt. I måndags var Knoddrik jättegnällig. Natten till tisdag väckte hon mig varje timme och på tisdag, efter lunch, ringde fsk om ögonen. Tvingar i henne nässpray inför natten och igår gick det mycket lättare, som tur är. Då lyckades jag vända det till att hon accepterade sprayen. Däremot hade sprayen inte samma effekt som dygnet innan, men hon fick sova nästan hela natten i a f.
Näsan rinner och näsdukarna går åt som smör i solsken.

Hoppas det vänder idag.
 
Någon annans barn som inte pratar ännu? (Eller pratar gör han massor men inga begripliga ord)
De han säger är papppaaa(pappa)
Kaaa (anka)
Ex (kex)
Tull (Thor/lillebror)
Gis (gris)
P U H (nalle puh)

Ja och så nej då femtioelva gånger per dag.

Är nu 1år 9 månader

Dottern säger inte heller mycket begripligt, hon är en månad äldre än din. "Mamma", "Pa" (lampa), "dää" (där), "ka" (katt), "titta"... Babblarnas namn kan hon. Babba, Bibbi osv. Men väldigt begränsat.
 
Ögoninflammation, klegg överallt. I måndags var Knoddrik jättegnällig. Natten till tisdag väckte hon mig varje timme och på tisdag, efter lunch, ringde fsk om ögonen. Tvingar i henne nässpray inför natten och igår gick det mycket lättare, som tur är. Då lyckades jag vända det till att hon accepterade sprayen. Däremot hade sprayen inte samma effekt som dygnet innan, men hon fick sova nästan hela natten i a f.
Näsan rinner och näsdukarna går åt som smör i solsken.

Hoppas det vänder idag.
Ögoninflammation, klegg överallt. I måndags var Knoddrik jättegnällig. Natten till tisdag väckte hon mig varje timme och på tisdag, efter lunch, ringde fsk om ögonen. Tvingar i henne nässpray inför natten och igår gick det mycket lättare, som tur är. Då lyckades jag vända det till att hon accepterade sprayen. Däremot hade sprayen inte samma effekt som dygnet innan, men hon fick sova nästan hela natten i a f.
Näsan rinner och näsdukarna går åt som smör i solsken.

Hoppas det vänder idag.

Här hittade vi ju en hel del roligheter efter ett familjecafe besök. Inklusive dubbelsidig ögoninflammation på båda barnen, hosta och snuva. Sedan stackars mamma som fick hosta, snuva, bihåleinflammation, dubbelsidig ögoninflammation OCH lunginflammation. Allt på en och samma gång
 

Liknande trådar

Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 908
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 806
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 660
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 863
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Världscupsfinalerna
  • Montevideo
  • Framridning inför träning

Omröstningar

Tillbaka
Upp