Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Här hittade vi ju en hel del roligheter efter ett familjecafe besök. Inklusive dubbelsidig ögoninflammation på båda barnen, hosta och snuva. Sedan stackars mamma som fick hosta, snuva, bihåleinflammation, dubbelsidig ögoninflammation OCH lunginflammation. Allt på en och samma gång
:eek:

Jag var förkyld, magsjuk och återigen megaförkyld med bihåleinflammation och uvi på en vecka...men ditt var värre.
 
Lämnandet på förskolan är definitivt lättare när inte pappa är med. Idag följde hon med sin "fröken" och vinkade till mig när jag sa hej då. När pappa är med är hon jätte ledsen och sitter fast på honom som en igel. Det går dock fort över så fort vi går och hon kommer snabbt in i leken med dom andra barnen.

Och så har jag något jätte roligt att berätta. Om några veckor ska vi värdera ett hus vi har väntat på i nästan fem år och går allt som det ska flyttar vi troligen in nån gång i december :bump::banana:
Huset är min sambos farmor och farfars hus. Jätte gulligt, 84kvm boyta med inredd källare, bergvärme och tre sovrum. Vi som inte sover i samma rum behöver tre rum, ett framtida sovrum till E också, jag planerar inte att hon ska sova i egen säng på ett bra tag :angel:
 
Lämnandet på förskolan är definitivt lättare när inte pappa är med. Idag följde hon med sin "fröken" och vinkade till mig när jag sa hej då. När pappa är med är hon jätte ledsen och sitter fast på honom som en igel. Det går dock fort över så fort vi går och hon kommer snabbt in i leken med dom andra barnen.

Och så har jag något jätte roligt att berätta. Om några veckor ska vi värdera ett hus vi har väntat på i nästan fem år och går allt som det ska flyttar vi troligen in nån gång i december :bump::banana:
Huset är min sambos farmor och farfars hus. Jätte gulligt, 84kvm boyta med inredd källare, bergvärme och tre sovrum. Vi som inte sover i samma rum behöver tre rum, ett framtida sovrum till E också, jag planerar inte att hon ska sova i egen säng på ett bra tag :angel:
Många :banana: för det inlägget! :banana::banana::banana:
 
Kam ju meddela att nattningarna går mycket smidigare här. De är verkligen mysiga nu. :heart

Härligt. Det är mycket trevligare att natta när man slipper skrik och gråt.

Vi har en förkyld E.. igen. Jag är inte ens frisk ännu sen förra vändan. Natten var hemsk, många anfall av nattskräck varvat med en närhetstörstande igel som inte visste hur hon skulke ligga för att bli av med snoret i näsan. Stackars liten.
 
Härligt. Det är mycket trevligare att natta när man slipper skrik och gråt.

Vi har en förkyld E.. igen. Jag är inte ens frisk ännu sen förra vändan. Natten var hemsk, många anfall av nattskräck varvat med en närhetstörstande igel som inte visste hur hon skulke ligga för att bli av med snoret i näsan. Stackars liten.
Ja, verkligen. Mycket mysigare att slippa trots och skrik.

Vad tråkigt. Dock väldigt vanligt just nu, att bli sjuk på nytt. Många på jobbet har fått det så, trots att vi jobbar ute hela dagarna. Jobbigt med skräcken.
 
Ja, verkligen. Mycket mysigare att slippa trots och skrik.

Vad tråkigt. Dock väldigt vanligt just nu, att bli sjuk på nytt. Många på jobbet har fått det så, trots att vi jobbar ute hela dagarna. Jobbigt med skräcken.

Vi hade apjobbiga läggningar tills vi fick nog och sambon slutade natta. Hon levde som sagt livet med honom kan man säga. Med mig har hon lärt sig att jag inte bryr mig ett skvatt att hon gör allt för att få mig att ge upp och låta henne vara vaken ett tag till utan hon röjer en stund med sina gosedjur i sängen och sen vill hon ligga nära och mysa innan hon somnar. Mer fridfullt och ibland till och med roligt.
 
Det är väldigt tyst i tråden men jag uppdaterar ändå hur det går, ifall någon läser.

Es förkylning är äntligen borta. Idag är hon på dagis och röjer. Skönt att få dricka varmt kaffe :D Nattskräcken håller sig borta och allt är frid och fröjd igen.

I onsdags värderade vi vårat framtida hus. Det blev mycket dyrare än vi alla hade trott men vi fick det för ett ganska bra pris ändå. Vi är så glada! Vårat drömhus :love:
Vi ska låta de som äger huset nu få smälta detta och så ska jag kontakta banken nästa vecka. Går det som vi tänkt oss får vi flytta in i december. Men vi har inte bråttom. Vi har väntat så länge på detta hus så vi kan vänta lite till.
 
Har satt G i kö till förskola. Kötiden är 4 månader och egentligen har vi ingen panik. Han går idag på parklek 3 gånger i veckan á2,5 timme. Är mera jag som tröttnat på att köra då vi har 15 min enkelväg. Hinner i princip bara hem,amma lillebror, slänga in lunch och iväg igen. Förskolan är 4 timmar per gång och tar 20 min om man promenerar, 5 min med bil
 
Idag kom kommentaren igen. Den om att vi klätt Knoddrik fel. :cautious: :meh:

Svärmor. :cautious:

För lite kläder. För obekväma kläder för innelek - det var hon som frågat om vi testat jeans ännu och då gjorde vi det idag...men det var visst fel.

:meh:

:banghead:
 
Knoddrik strålar som en sol och bubblar nya ord hela tiden. Jag älskar våra små rutiner och jag känner hur kärleken bara växer och växer och växer, varje dag. Hon är så fantastisk.
 
@malumbub

Min svärmor avskyr att vi köper mycket av Es kläder på röda korset. Men med denna galna konsumtionvärld vi har idag är jag stolt över att jag köper mycket secondhand. Har hittat så fina saker till både mig och E. Billigt är det också och de flesta saker är riktigt fina och knappt använda.
 
@malumbub

Min svärmor avskyr att vi köper mycket av Es kläder på röda korset. Men med denna galna konsumtionvärld vi har idag är jag stolt över att jag köper mycket secondhand. Har hittat så fina saker till både mig och E. Billigt är det också och de flesta saker är riktigt fina och knappt använda.

Jag köper också mycket begagnat, inte allt förstås men en hel del och håller med dig om konsumtionhetsen!
 
Jag köper också mycket begagnat, inte allt förstås men en hel del och håller med dig om konsumtionhetsen!

Det är så smidigt. Köpte gummistövlar till henne att ha på förskolan och även ett par fina addidas när det inte regnar, och ett par vinterkängor i fint skick. Letar nu overall till vintern men det är svårare. Annars finns det lite billigare nyare också men hon växer ju så galet fort :nailbiting:
 
Sängrumba ikväll. Lillebror har växt ur sin bedside crib. Så tanken var att han skulle ta över Gs spjälsäng och G skulle sova i högsängen vi köpt, går att göra om till två separata. Men den rymdes inte in i sovrummet. Tanker är att de till sommaren skall få börja dela rum och vi hittade en billig säng på loppissida.

Vi var dock lite snabba så hade sålt bedsiden innan vi provade hur det passade i sovrummet.

Fick panikköpa ny spjälsäng ikväll.
 
Sängrumba ikväll. Lillebror har växt ur sin bedside crib. Så tanken var att han skulle ta över Gs spjälsäng och G skulle sova i högsängen vi köpt, går att göra om till två separata. Men den rymdes inte in i sovrummet. Tanker är att de till sommaren skall få börja dela rum och vi hittade en billig säng på loppissida.

Vi var dock lite snabba så hade sålt bedsiden innan vi provade hur det passade i sovrummet.

Fick panikköpa ny spjälsäng ikväll.
Jobbigt läge.
 
Idag var det egentligen fotografering på dagis. Vi skippade dock det då jag och E sov väldigt dåligt i natt. E hade nattskräck tre gånger, jag fick ett lindrigt gallstensanfall igårkväll och fick ta en tramadol för att bli smärtfri. Att blanda det med lergigan var ingen höjdare så jag var dubbeltrött i morse med huvudvärk från helvetet och E var jätte trött och gnällig i morse.

Självklart både ringde och skrev svärmor för att tala om att jag inte fick glömma fotograferingen. Jag svarade att vi hoppar den då vi sovit väldigt dåligt. Inget svar. Det här kommer jag få höra nästa gång vi ses :arghh:
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 935
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 862
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 718
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 910
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp