Vinterföräldrar 2016/2017 del 6

Nu har E skrämt mig två gånger. Första gången ramlade hon i sängen och böjde handleden, tur att de tål mycket.

Nu stod jag i köket och värmde välling när jag hör hon hur springer från vardagsrummet mot köket och troligen snubblar på tröskeln och slår i foten ordentligt i fallet. När hon kommer mot mig haltar hon riktigt illa och är självklart jätte ledsen. Jag får en klump i halsen och tänket, där bröt hon foten också. Sätter mig i soffan med ledsen E och kollar på foten. Lite blå på ett ställe. Sitter där några minuter tills jag får henne att gå ner och vips ingen hälta. Puh! Kommer nog bli ett blåmärke av det dock.
 
39,6. Hatar verkligen när febern blir så hög. Den skrämmer mig.

Alvedonsuppen jag lyckades få i, till slut, verkar dock ge lite resultat i alla fall.

Hur gör ni när barnet behöver Alvedon/Ipren - supp, flytande eller annat tips? Vi har svårt att få in/i både supp och flytande.
 
Nu har E skrämt mig två gånger. Första gången ramlade hon i sängen och böjde handleden, tur att de tål mycket.

Nu stod jag i köket och värmde välling när jag hör hon hur springer från vardagsrummet mot köket och troligen snubblar på tröskeln och slår i foten ordentligt i fallet. När hon kommer mot mig haltar hon riktigt illa och är självklart jätte ledsen. Jag får en klump i halsen och tänket, där bröt hon foten också. Sätter mig i soffan med ledsen E och kollar på foten. Lite blå på ett ställe. Sitter där några minuter tills jag får henne att gå ner och vips ingen hälta. Puh! Kommer nog bli ett blåmärke av det dock.
Jag har oxå såna tankar. De är asjobbiga. Här klättras det överallt och hoppas gärna i soffan...så det blir en hel del hastiga inandningar och konstiga läten...
 
39,6. Hatar verkligen när febern blir så hög. Den skrämmer mig.

Alvedonsuppen jag lyckades få i, till slut, verkar dock ge lite resultat i alla fall.

Hur gör ni när barnet behöver Alvedon/Ipren - supp, flytande eller annat tips? Vi har svårt att få in/i både supp och flytande.

Kör suppar, brukar ta på någon droppe babyolja först för att minska friktionen.
 
39,6. Hatar verkligen när febern blir så hög. Den skrämmer mig.

Alvedonsuppen jag lyckades få i, till slut, verkar dock ge lite resultat i alla fall.

Hur gör ni när barnet behöver Alvedon/Ipren - supp, flytande eller annat tips? Vi har svårt att få in/i både supp och flytande.

Vi kör med supp. Tänk på att man ska ha den "spetsiga" ändan neråt, kan kännas fel, men går så mycket lättare då! Kanske inte någon ny info, men jag tycker det är konstigt att det inte står tydligt =)
 
39,6. Hatar verkligen när febern blir så hög. Den skrämmer mig.

Alvedonsuppen jag lyckades få i, till slut, verkar dock ge lite resultat i alla fall.
Hur gör ni när barnet behöver Alvedon/Ipren - supp, flytande eller annat tips? Vi har svårt att få in/i både supp och flytande.

Flytande, ger bara om han har ont eller är så påverkad att han inte orkar protestera = allmäntillståndet påverkat. Vi har också lärt honom att suga i sig själv från spruta och sen applåderar vi.
 
Vi kör med supp. Tänk på att man ska ha den "spetsiga" ändan neråt, kan kännas fel, men går så mycket lättare då! Kanske inte någon ny info, men jag tycker det är konstigt att det inte står tydligt =)
Vet detta från jobbet, men hjälper inte. Har aldrig haft såna problem som med Knoddrik.
 
Flytande, ger bara om han har ont eller är så påverkad att han inte orkar protestera = allmäntillståndet påverkat. Vi har också lärt honom att suga i sig själv från spruta och sen applåderar vi.
Har fått det här med nässpray att bli som en lek, men flytande medicin i munnen funkar det inte lika bra på. Bytte spruta och gjorde det till en rolig lek, men det funkade bara den gången.

Hon kan liksom vara nästintill utslagen, menändå protestera vilt.
 
Har fått det här med nässpray att bli som en lek, men flytande medicin i munnen funkar det inte lika bra på. Bytte spruta och gjorde det till en rolig lek, men det funkade bara den gången.

Hon kan liksom vara nästintill utslagen, menändå protestera vilt.

Supp fungerar inte alls här, skulle han tillåta att man petar in den krystar han ut direkt.

Flytande i spruta är pappans paradgren...
 
Har fått det här med nässpray att bli som en lek, men flytande medicin i munnen funkar det inte lika bra på. Bytte spruta och gjorde det till en rolig lek, men det funkade bara den gången.

Hon kan liksom vara nästintill utslagen, menändå protestera vilt.
Kan man ge nässpray till barn i vår ålder? Det visste jag inte. :)
 
Om lite mindre än två veckor ska vi göra klart lånet på huset :bump::banana::nailbiting::eek::D

Vi har redan en som är jätte intresserad av våran lägenhet. Känns bra. Jag är inte ens stressad över att behöva packa, bära och städa. Jag är förväntansfull, lycklig och lite ställd, vi ska hus, nää det kan ju inte stämma, den tanken hade vi gett upp ju.
 
Kan man ge nässpray till barn i vår ålder? Det visste jag inte. :)
Ja, från ett års ålder. Men bara Otrivin, tror jag. Och Rennässans narurell (koksaltlösning) och Nozoil naturell (sesamolja).

Knoddrik har haft stora problem med öronen och framför allt ena ögat (som var svullet p g a smultronmärkesproblematik), så vi har fått använda nässpray för att slippa andra problem.
(Det är svårt att lära en ettåring att tryckutjämna...)
 
Ja, från ett års ålder. Men bara Otrivin, tror jag. Och Rennässans narurell (koksaltlösning) och Nozoil naturell (sesamolja).

Knoddrik har haft stora problem med öronen och framför allt ena ögat (som var svullet p g a smultronmärkesproblematik), så vi har fått använda nässpray för att slippa andra problem.
(Det är svårt att lära en ettåring att tryckutjämna...)
Åh vad bra att veta. Hade jag ingen aning om. Tack!

Men stackars Knoddan med öronen och ögonen. :(
 
:crazy: Två timmar har vi nu kämpat med att somna om. Hon vill, men ändå inte. Tror hon lyckades somna till slut, liggandes på mage, i min fotände, med lampan nära...
Förkylningen och febern? Eller ont i magen (hård)? Eller dags att investera i en bra nattlampa?

Jag ger det fem minuter till, sen flyttar jag över henne till hennes säng.
 
Toalettro. Var är det?

07BCE215-7BFF-4FAB-8FC9-DD6C2DB9FBC9.jpeg
 
Vad hände med mitt glada barn? Hon gnäller, skriker, allt hon älskat förut avskyr hon,vägrar följa med mig in i sovrummet på kvällarna, klistrar sig fast på pappa. Tar jag henne blir hon galen. Vill inte ha kläder, skriker som om hon får stryk och man blir helt svettig av att sätta på henne skor. Dessutom sover hon på mig på nätterna. Det är väl mysigt men varmt.

Jag tror på någon form av utvecklingsprång. Hoppas vi får ett ännu gladare barn efter detta och att vi får det snabbt :crazy:
 

Liknande trådar

F
Tjatter FÖR FJÄRDE ÅRET I RAD kör vi ytterligare en omgång av 90 dagar. 2024 års period sträcker sig mellan 1 januari - 30 mars på grund av...
5 6 7
Svar
131
· Visningar
4 929
Senast: zassoo
·
Kultur Är det någon som är sugen på att haka på en Buke-variant av Clara Lidströms (underbaraclaras på Instagram) fotoutmaning Fånga februari...
16 17 18
Svar
355
· Visningar
14 852
Senast: Cattis_E
·
Övr. Hund En bild från i somras på min lilla räka. 😍 Ska vi köra en presentationsrunda nu i starten? Här är den gamla tråden.
65 66 67
Svar
1 326
· Visningar
107 706
Senast: Vovve
·
Hästmänniskan Var lite osäker i vilket forum jag skulle lägga den här, men vi provar med hästmänniska. Jag har länge funderat på hur mycket/vad man...
2 3
Svar
55
· Visningar
5 898
Senast: Cambrie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp