Vinterjacka som passar med säkerhetsväst

Kiwifrukt

Trådstartare
Ni som rider med säkerhetsväst, vad har ni för vinterjackor? Min har gått sönder, och jag behöver skaffa en ny. Det finns inte något större utbud av fysiska butiker nära mig, så jag behöver nästan skicka efter från nätet.

Någon som vet någon modell som inte är så slimmad, så att man får plats med väst under? Spooks har flera modeller som jag tycker är snygga, men som ser tajta ut om man ska ha väst? Gärna med stängbara fickor för mobil och nycklar.

Jag är frusen av mig, så den får gärna också vara varm.
 
Min dotter har en Uhip ice kappa och rymmer utan problem västen under kappan. Den är väldigt varm så hon har oftast bara en ullunderställströja under, ibland en tunn fleece oxå om det är väldigt kallt. Hon är väldigt frusen av sig!
Du kanske får ta en stl större för att rymma väst under. Många ridjackor är ju väldigt slimmade, de gör ju även att de blir kalla då det inte blir någon luftspalt emellan.
 
Jag har Hööks varseljacka med massor med reflexer. Snygg, nope, och inte supervarm men det finns gott om plats för både säkerhetsväst och ytterligare lager mellan västen och jackan. Blir det kallt tar jag en tunn dunjacka över västen men under jackan.
 
När jag hade Airowear körde jag på arbetsjackor. Nu med en tunnare Komperdell har jag Stiernas vinterjacka. Jag har även en mellanjacka från Uhip, upplever den som rymlig. Men jag har alltid gått upp en eller två storlekar från vad jag skulle ha annars.
 
Min dotter har en Uhip ice kappa och rymmer utan problem västen under kappan. Den är väldigt varm så hon har oftast bara en ullunderställströja under, ibland en tunn fleece oxå om det är väldigt kallt. Hon är väldigt frusen av sig!
Du kanske får ta en stl större för att rymma väst under. Många ridjackor är ju väldigt slimmade, de gör ju även att de blir kalla då det inte blir någon luftspalt emellan.
Just Uhip har jag kikat lite på. Ska tillägga att jag bor i södra Sverige så vi har sällan snövintrar med tio minus, men däremot tre plus och snålblåst och regn.
 
Kör just nu på varseljacka från jula. Tidigare har jag köpt skaljacka, också varselvariant, som inte är ridjacka, och byggt på under med typ fleecetröja och/eller underställströja. Gillar att man ser ut som en julgran med mycket reflexer 😇
 
Just Uhip har jag kikat lite på. Ska tillägga att jag bor i södra Sverige så vi har sällan snövintrar med tio minus, men däremot tre plus och snålblåst och regn.
Jag har en uhip och rekommenderar starkt! Jag har modellen ice och en lång kappa. Modellen är mer köldtålig och står även emot regn bra. Den är också helt vindtät! Tipsar verkligen! Så många smarta funktioner som att man kan knäppa upp kappan näe man sitter i sadeln, fleece för extra värme i ex. nacke och även smarta fickor. Kappan gör även att man inte fryser om benen lika mycket. Tipsar!!
 

Liknande trådar

Utrustning Jag bröt ryggen för några månader sedan. Det gick bra, jag hade tur och är snart uppe på hästryggen igen. MEN, man inser ju att...
2
Svar
22
· Visningar
2 566
Övr. Hund Hallåj folket! Går i funderingar att skaffa vovve under högskolan, och har börjat kolla på raser redan nu. Det jag är inne på är...
Svar
4
· Visningar
976
Senast: Fetaost
·
Kläder & Bli fin Jag har i omgångar letat efter en snygg jobbväska som rymmer lika mycket som en kappsäck men som designmässigt är mer handväska än tote...
2 3
Svar
44
· Visningar
3 674
Senast: Septicemia
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 486
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Kattbilder #9
  • Kaninskrik

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp