Vinterjackor

niardasp

Trådstartare
Vad har ni tänkt ha för vinterjacka i år? Ska ni köpa ny eller använder ni tidigare inköpt jacka? Har ni flera eller är det mest en som används?

Jag har insett att om jag inte ska frysa ihjäl i vinter behöver jag inhandla en ny jacka. Kanske någon som har något tips?
Den måste vara riktigt varm, bland det värsta som finns är att frysa.
Måste täcka rumpan, och gärna en del av låren också.
Helst syntetfodrad, inte dun med andra ord.
Föredrar om den kostar under 5000kr.
Utseende är typ prio 10 så det spelar inte så stor roll hur den ser ut :D men helst inte chockrosa eller i alla regnbågens färger på en gång.
 
Sv: Vinterjackor

Min Parajumper är helt underbar! :D Den är lång och väldigt varm, så rekommenderar att du kollar in dem. Dock kan de vara rätt dyra..
 
Sv: Vinterjackor

Ska fortsätta använda min fjällräven kodak som går in på sin femte vinter :) Varm och skön och ser nästan ut som ny fortfarande. Det sved i plånboken när jag köpte den men det var helt klart en bra investering!
 
Sv: Vinterjackor

Jag har en Fjällräven Nuuk parka och den är jättehärlig! Har inte kunnat testa den i riktigt kallt väder (-7 som kallast hittills) men jag har inga tvivel om att den kommer hålla mig varm i vinter. Nackdelen är ju priset, hade turen att hitta min på rea men annars ligger de strax under 5000. Men jag hoppas att den kommer hålla i många år :)

Köpte den som sagt på rea i somras så det blir första vintern för oss som par ;)
 
Sv: Vinterjackor

Jag köpte en Didriksons häromveckan, Ronja tror jag den hette, och den är sjukt underbar! Kostade 1600 kronor
 
Sv: Vinterjackor

Käpte min på weekdays förra vintern.. Tycker den är lagom lång och varm utan att ändå vara så fet

pic_5115206c9606ee3637564e21.jpg


När jag köpte den var den på rea och kostade 500 istället för 1000
 
Sv: Vinterjackor

Jag kommer att ha min moncler för tredje året i rad :D den fungerar fortfarande men nästa år blir det nog en ny i alla fall.

Jag tycker att woolrich har snygga och stilrena jackor och hade nog köpt en sådan ifall jag hade köpt en ny i år. Tror att de finns både med och utan päls beroende på vad man föredrar.
 
Sv: Vinterjackor

Jag kommer att ha min moncler för tredje året i rad :D den fungerar fortfarande men nästa år blir det nog en ny i alla fall.

Jag tycker att woolrich har snygga och stilrena jackor och hade nog köpt en sådan ifall jag hade köpt en ny i år. Tror att de finns både med och utan päls beroende på vad man föredrar.
 
Sv: Vinterjackor

Jag har denna
ich1223105041_navy.jpg

Jätteskön och håller mig varm, är också väldigt frusen av mig.
Funkar super i både blåst och ösregn
 
Sv: Vinterjackor

Jag köpte en Didrikson Taylor som jag hoppas kommer hålla mig varm i vinter, älskar den verkligen så här långt!

taylor_womens_coat_501186_039.jpg
 
Sv: Vinterjackor

Jag har denna från woolrich, samt en fuskpäls

41_p.jpg


Den är nog både lite överpriserad + dun- och pälsfodrad så den stämmer ju tyvärr inte in på dina krav :(. Men annars är det skööön! Hade helst köpt en fin begagnad päls men det är ett svårt projekt liksom, så det fick bli en sån där jacka istället.
 
Sv: Vinterjackor

Jag har en Nudie-jacka/kappa, en marinblå. Och sen fyndade jag en Fjällräven Kodiak för 500 spänn på Tradera för nån månad sen, urbra för riktigt kalla dagar.

Tänkte fynda nån finkappa på rea faktiskt:d
 
Sv: Vinterjackor

Jag köpte en som går ner på halva låret från Everest, inköpt på Stadium. Min är dock rosa :D

Den är jättevarm, och inte dun eller päls (kriterier som är viktiga för mig som inte vill stödja djurplågeri).
 
Sv: Vinterjackor

Jag funderar på att köpa en ny. Har span på en dunjacka från Haglöfs (med dun från redan döda fåglar och livsmedelsproduktion), men trots att det värsta jag vet är att frysa så tar det emot att lägga ut flera tusenlappar på en jacka.

Nä, nu beställer jag. :D
 
Sv: Vinterjackor

Oh vad många bra förslag ni har, tack :D

Tror nog jag får ge mig ut i djungeln och prova lite olika jackor helt enkelt!

Tassetass, vilken blev det? :)
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har under flera år misslyckats med att hitta en varm kappa/ jacka till vintern. Varje år har jag försökt. Förra året gav jag upp och...
2
Svar
37
· Visningar
3 554
Senast: svea
·
Utrustning Det är dags att skaffa sig en ny jacka till stall och ridning. Jag vill ha en längre modell, som går ner över rumpan. Eftersom den ska...
2 3 4
Svar
67
· Visningar
6 375
Senast: Saigon
·
Utrustning Måste ha en ny vinterjacka, jag fryser halvt ihjäl.:crazy: Den ska vara: VARM! lång (ingen bomberjacka) gärna lätt måste gå att...
Svar
14
· Visningar
1 851
Senast: Elektron
·
Hästvård Kort resume: Kring 9 december noterar jag att hon rör sig ovanligt lite i hagen och inte busar vilket är olikt henne. Dock var...
Svar
18
· Visningar
2 033

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp