Vinterridbyxor

Andromedae

Trådstartare
Jag behöver fylla på mitt lager med vinterridbyxor och vill ha era tips! :D

Önskvärt är högre midja och gärna softshell/annat lätt väderbeständigt material. Tidigare har jag haft ett par från Horze, men de har uppdaterat sitt sortiment och jag tänker att jag gott kan expandera mitt medvetande lite grann.

Det räcker med typ fleecefodring (när det är ohemult kallt rider jag i overall). Jag är lite rund och väldigt bekväm av mig så jag föredrar viss stretch.
 
Schockemöhle vinterridtights är riktigt bra. Varma och följsamma. Rätt tjocka utan att vara klumpiga. Lite små i storlek så jag gick upp en så blev det bra.
Har testat både MD och uhip men tycker de är lite för tunna i jämförelse.
 
Jag tycker bäst om mina från zaczess. Har några från pikeur också, men de är inte riktigt lika stretchiga (men förmodligen lite rejälare tålighet mot ytslitage för jag har haft dem en mindre evighet utan att se någon skillnad på dem). Båda modellerna är i softshell.
 
Har inget bra svar, men har själv funderat på Maya Delores vintertights. Nån som har provat och kan rekommendera? 😊
Jag har deras tidiga variant, de är inte så tjocka men ändå rätt varma för att vara en så tunn variant. De är dock bland mina kallaste vinterbyxor, passar tidig/sen vinter när det bara är sådär halvkallt.

Inte provat deras uppdaterade variant.
 
Jag har från Fager, Maya Delorez, Cavallo, Covalliere, Horselife och Schockemöhle.
Varmast är de från Horselife, de har också softshellutsida men är därför också de mest stela.
Schockemöhle kommer tvåa i hur varma de är, och de är verkligen supersköna! Dock inte softshell på utsidan. Lite mjukare tyg.

Fagers är också väldigt bra. Ordentligt varma men inte allra varmast. Hög midja med ett ganska fast resårband. Strechiga och sköna.

Cavallos är egentligen varma men jag köpte för liten storlek så undviker dem. Kommer nog sälja nu, tror inte ens jag kommer få på mig dem🤪
Borde köpt i större storlek. Plus för att de fanns i lite fler färger, de jag har är beige.

Covalliero och Maya Delorez är tunnare. Jag är frusen så för mig är det mer för sen höst eller mild vinter. Väldigt sköna båda två. Mata Delorez superhög midja och oerhört skönt tyg.

Det går typ inte att kombinera softshell med skön stretch. De blir genast ganska stela.
 
Jag tycker bäst om mina från zaczess. Har några från pikeur också, men de är inte riktigt lika stretchiga (men förmodligen lite rejälare tålighet mot ytslitage för jag har haft dem en mindre evighet utan att se någon skillnad på dem). Båda modellerna är i softshell.
Jag tycker dom från Zaczess är för tunna. Dom även svåra för mig att ha långkalsonger under då jag tycker dom åker ner. Alequis modell funkar bäst med långkalsonger, men är inte så tjocka som jag skulle vilje önska.
 
Jag tycker dom från Zaczess är för tunna. Dom även svåra för mig att ha långkalsonger under då jag tycker dom åker ner. Alequis modell funkar bäst med långkalsonger, men är inte så tjocka som jag skulle vilje önska.

Vilken modell är det du har? De gamla ohio vinter har jag på den "normalvarma" delen av året, absolut inte vintervarma. Bombay vinter är mycket tjockare, och årets ohio vinter är ännu tjockare.
 
Jag har ZacZess gamla modell, tycker knappt de skulle få kallas vinterridbyxor för när det närmar sig nollan är de alldeles för kalla. I år har jag köpt deras nya teddyfodrade tights som kändes väldigt varma när jag provade dem! Men har inte använt dem i stallet än.

Har också Ariats fodrade tights och tycker de är helt okej, hade önskat att de var lite högre i midjan och är det riktigt kallt så räcker de inte till heller utan något över.
 
Jag har ZacZess gamla modell, tycker knappt de skulle få kallas vinterridbyxor för när det närmar sig nollan är de alldeles för kalla. I år har jag köpt deras nya teddyfodrade tights som kändes väldigt varma när jag provade dem! Men har inte använt dem i stallet än.
Hur är de teddyfodrade i tyget? Stretchiga och sköna eller blir de mer stela?

Det finns förövrigt ett gäng ”vinterridbyxor” som visserligen är tjockare än tights brukar vara men inte tjockare än traditionella ridbyxor. Haybum är ett annat sånt exempel. Som att de sätter vinterstämpeln bara för att de är tjockare än sommartights🤪
 
Du får köpa bättre vinterridbyxor!
Jag har iofs alltid täckkjol också på vintern, men oftast inte vid ridning.
Ja har letat! Men dom från zaczess funkade inte alls så. Har även från kingsland och några andra märken med. Har iofs köpt såna som är vattentäta från le miuex så får testa hur dom känns. Dom från alequi är inte varma nog heller att ha utan något under.
 
Ja har letat! Men dom från zaczess funkade inte alls så. Har även från kingsland och några andra märken med. Har iofs köpt såna som är vattentäta från le miuex så får testa hur dom känns. Dom från alequi är inte varma nog heller att ha utan något under.
Testa schockemöhle winter tights II. De tycker jag är varma. Horselife har också väldigt varma, men de är mer som ridbyxor än tights.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp