Vinterridstövlar med extra vidd i skaftet?

Islandshästryttare

Trådstartare
Ska köpa nya vinterridstövlar till vintern och undrar om någon har modell att tipsa om med extra vidd i skaftet? De flesta modeller är rätt smala och eftersom vi inte har ridhus på min ridskola så vill jag ofta ha leggings under ridbyxorna på vintern och det korvar sig lätt med vanlig vidd i skaftet som jag har nu och jag får kämpa fruktansvärt mycket för att få på mig dem oftast. Någon modell med dragkedja bak hela vägen kanske också hade fungerat bättre.
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag blir tokig, har bara ett par gamla kängor och ett par Tretorn gummistövlar, båda får jag ont i fötterna av trots stötdämpande...
2
Svar
36
· Visningar
2 670
Senast: MissFideli
·
Gnägg Lilla Kadde som jag visade upp här på buke för 6 år sedan. Ville så stolt visa upp min fina travare. Och trodde att jag skulle få en...
Svar
13
· Visningar
4 724
Senast: Varmblod90
·
Utrustning Tycker alltid det är så svårt att välja storlek på Horsewares täcken, så tänkte att vi kanske kunde lägga ut erfarenheter angående...
Svar
5
· Visningar
9 241
Senast: Niki
·
Utrustning Vad i hela friden använder ni andra för skydd på frambenen/hovarna då ni rider i djupsnö? Eller använder ni inga alls? Sägs alltid...
Svar
9
· Visningar
1 999
Senast: drysno
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Varulvslekarnas anmälningstråd
  • Vi som letar hus
  • Vad gör vi? Del CXCIV

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp