Vinterskor/stövlar

lisa412

Trådstartare
Jag behöver nya ridskor/stövlar att ha i vinter. Jag är inte särskilt kallfotad så jag behöver inga elsulor eller så men nu när hästen kommer stå på lösdrift så vill jag ju ha skor som man håller sig varm och torr i och som inte känns klumpiga att ha när man rider.

Har ni några tips?
 
Jag behöver nya ridskor/stövlar att ha i vinter. Jag är inte särskilt kallfotad så jag behöver inga elsulor eller så men nu när hästen kommer stå på lösdrift så vill jag ju ha skor som man håller sig varm och torr i och som inte känns klumpiga att ha när man rider.

Har ni några tips?

Det beror förstås på vilken typ av ridning du ägnar dig åt, men om det t ex är uteritter så tycker jag att muckboots är väldigt bra. Man håller sig helt torr i vatten, lera och snö. De är hyfsat varma och funkar även att rida i. Jag skulle inte rida ett ordentligt dressyrpass i dem kanske men annars tycker jag att de funkar utmärkt. Har den höga varianten.
 
Jag behöver nya ridskor/stövlar att ha i vinter. Jag är inte särskilt kallfotad så jag behöver inga elsulor eller så men nu när hästen kommer stå på lösdrift så vill jag ju ha skor som man håller sig varm och torr i och som inte känns klumpiga att ha när man rider.

Har ni några tips?

Jag tycker olika jägarkängor för vinterklimat är super att ha i stallet vintertid. Jag har ridit en hel del i mina.
Jag har ett par från Härkila. Finns ju billigare som fortf är bra dock. Typ Meindl.
 
Det beror förstås på vilken typ av ridning du ägnar dig åt, men om det t ex är uteritter så tycker jag att muckboots är väldigt bra. Man håller sig helt torr i vatten, lera och snö. De är hyfsat varma och funkar även att rida i. Jag skulle inte rida ett ordentligt dressyrpass i dem kanske men annars tycker jag att de funkar utmärkt. Har den höga varianten.

Det är i stort sett bara uteritter.
Jag har kollat på muckboots men tycker att vinterskorna som ser ut att ha en lite bättre sula (inte helt platt så man halkar runt på snön/isen..) ser ut att vara så klumpiga?
 
Det är i stort sett bara uteritter.
Jag har kollat på muckboots men tycker att vinterskorna som ser ut att ha en lite bättre sula (inte helt platt så man halkar runt på snön/isen..) ser ut att vara så klumpiga?
Jag upplever dem inte alls som klumpiga faktiskt och tror att jag ändå är ganska kinkig med just sådant. Jag rider i normala fall i dressyrstövlar, så är "bortskämd" med att inte ha klumpiga skor. Har modellen "Colt Ryder" på mina muckboots och älskar dem.
 
Jag upplever dem inte alls som klumpiga faktiskt och tror att jag ändå är ganska kinkig med just sådant. Jag rider i normala fall i dressyrstövlar, så är "bortskämd" med att inte ha klumpiga skor. Har modellen "Colt Ryder" på mina muckboots och älskar dem.

Jag tycker det ser ut dom att dom har en ganska "slät" sula? = halkigt i vinter. Eller?
 

Liknande trådar

Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
1 885
Senast: valy
·
Utrustning Känner mig lite omodern nu, men har börjat fundera på att köpa thermoridbyxor som komplement till de riktigt kalla dagarna. Jag går i...
2
Svar
22
· Visningar
1 342
Senast: Buongusto
·
Kläder & Bli fin Jag letar efter nya höst/vinterstövlar att ha till vardags. Jag skulle vilja ha ett par i stil med Dubarry (fast gärna billigare!), har...
Svar
1
· Visningar
597
Hästmänniskan Jag förstår inte hur jag kan ha hängt i stall i 30 vintrar och fortfarande inte hittat något som håller mig varm om fötterna. Söker tips...
2 3
Svar
49
· Visningar
3 493
Senast: Buongusto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp