Vinterskor till kräset barn

BernT

Trådstartare
Vad har era barn för vinterskor? Ska köpa till 7-åringen men tycker det är svårt. Har en liten fashionista till barn så hur skorna ser ut är viktigt. Inga klumpiga kängor à la Kavat kommer duga. Och det är mycket enklare att köpa något som är varmt och snyggt så att barnet tar på sig det utan gnäll. Har köpt fodrade vinterstövlar från Ahkka som är tänkt till värsta regn/slask men skulle vilja köpa 1-2 par skor/kängor också.

Bor i Göteborg så det blir ju inte superkallt.
 
Tycker också detta med skor är svårt. Min unge är också petig med hur saker ser ut och sen kanske den modellen han gillar inte funkar optimalt för just hans fötter, det vet man ju själv att bara för att en sko har rätt storlek är det inte säkert den passar. Han hatar också kavat 😛 Vill egentligen bara ha gympadojor då han vill ”vara snabb”, så klumpiga kängor går bort av den anledningen. Kollar lite olika modeller från Superfit nu i hopp om att någon ska falla i smaken.
 
Vad har era barn för vinterskor? Ska köpa till 7-åringen men tycker det är svårt. Har en liten fashionista till barn så hur skorna ser ut är viktigt. Inga klumpiga kängor à la Kavat kommer duga. Och det är mycket enklare att köpa något som är varmt och snyggt så att barnet tar på sig det utan gnäll. Har köpt fodrade vinterstövlar från Ahkka som är tänkt till värsta regn/slask men skulle vilja köpa 1-2 par skor/kängor också.

Bor i Göteborg så det blir ju inte superkallt.

Mitt barn har alltid ett par sneakers med Gore-Tex som vardagsskor. Sen får hon ha andra de få dagar det faktiskt blir snö/snöslask.
 
Så här löste jag det förra vintern för mig själv. Klarar inte av standardkängor, får skavsår tillochmed om dom är ingåda.

Jag har också alltid ett par sneakers med gore-tex till mig själv också. Funkar jättebra till vardags. Jag bor i Skåne så vi har inte så långa vintrar med massor med snö. Mest regn och slask och då funkar de skorna till vardags. Till och från olika ärenden.
 
Jag har också alltid ett par sneakers med gore-tex till mig själv också. Funkar jättebra till vardags. Jag bor i Skåne så vi har inte så långa vintrar med massor med snö. Mest regn och slask och då funkar de skorna till vardags. Till och från olika ärenden.
Bor i mellersta Sverige. Går till och från jobbet, mataffären etc.
 
Jag har köpt ett par Timberland Mukluk i stl 31 till min snart 8åring. De kommer hon varva med fluffsneakers. Kommer inte få på henne gummistövlar eller fula skor i år.
75A06EC1-ABC9-434B-BC53-817492BBDF06.jpeg


Mvh Miks
 
Vad har era barn för vinterskor? Ska köpa till 7-åringen men tycker det är svårt. Har en liten fashionista till barn så hur skorna ser ut är viktigt. Inga klumpiga kängor à la Kavat kommer duga. Och det är mycket enklare att köpa något som är varmt och snyggt så att barnet tar på sig det utan gnäll. Har köpt fodrade vinterstövlar från Ahkka som är tänkt till värsta regn/slask men skulle vilja köpa 1-2 par skor/kängor också.

Bor i Göteborg så det blir ju inte superkallt.
Ok tänkte föreslå klonkiga Sorel som brukar vara jättefina. Men för Göteborg är det kanske för varmt och blött?

Hade alltid Sorel när ungen var liten
https://www.intersport.se/skor/kang...anga-barn/wild-iris-dark-plum/45?gclsrc=aw.ds
https://www.google.com/search?q=sor...C-D44Q_AUoAXoECAEQAw&biw=1504&bih=884&dpr=1.5
 
Kavats Murjek är ett nättare och smidigare alternativ till Sorel. Annars har Superfit smidiga skor. De är ju mer sportiga i utseendet om man föredrar det framför läderskor.
 
Vad har era barn för vinterskor? Ska köpa till 7-åringen men tycker det är svårt. Har en liten fashionista till barn så hur skorna ser ut är viktigt. Inga klumpiga kängor à la Kavat kommer duga. Och det är mycket enklare att köpa något som är varmt och snyggt så att barnet tar på sig det utan gnäll. Har köpt fodrade vinterstövlar från Ahkka som är tänkt till värsta regn/slask men skulle vilja köpa 1-2 par skor/kängor också.

Bor i Göteborg så det blir ju inte superkallt.

Wheat barnskor har måånga fina modeller! Och extremt bra kvalitét som allt danskt barnmode :)
 

Liknande trådar

Övr. Barn Jag behöver hjälp. Min son går i trean och fyller 10 år i början av nästa år. Han har storlek 41 i skor. Redan förra vintern var det ett...
Svar
13
· Visningar
1 390
Senast: Alanis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Koppel som släppte
  • Oseriös avel 2023
  • Akvarietråden IV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp