Vintråd - tips!

johannas

Trådstartare
Hejsan, kan vi inte tipsa varandra om lite viner här? Jag skulle tycka det var så kul att upptäcka nytt än samma jag alltid köper. T ex. om det är något vin ni tycker passar ihop med nån maträtt eller något är ju kul också! Kram
 
Sv: Vintråd - tips!

Bland rödvinerna tycker jag Pater och Gnarley Head - Old Vine Sin är väldigt goda :)
Är tyvärr väldigt dålig på att minnas namnen på viner, borde ha för vana att skriva ner dem någonstans när jag druckit något jag tycker om :p
 
Sv: Vintråd - tips!

Kalla fakta litar jag inte allt för mycket på så jag dricker vidare! ;-)
 
Sv: Vintråd - tips!

Bland rödvinerna är jag väldigt glad för det Italienska "Villa Puccini" kostar ca 85 kr :)
 
Sv: Vintråd - tips!

Hur gör ni egentligen när ni väljer?

Jag provar oftast ganska många olika och nya viner, sen hittar jag snabbt mina favoriter. Man får rätt bra koll på skillnaderna mellan druvorna och smakerna också och vad som är gott till vad.

Det är roligt med olika viner :)
 
Sv: Vintråd - tips!

kl

Zinfandel (Some Zin :love: ) och Primitivo tycker jag om i allmänhet. Mauro är ett helt fantastiskt budgetvin! Även Texas Longhorn Charcoal Shiraz är himla gott.

Och Horn The Red One, för det är gott och flaskan är AMAZING

shapeimage_15.png
 
Senast ändrad:
Någon som sitter inne på bra rosétips? :) Snart kommer solen kika fram igen och då vill man ju ha det väl kylt.
 
Kloster Eberbach, Riesling Kabinett är mitt nya favorit vin:love::love: Passar enligt mig perfekt till smörgåstårta med räkor eller sushi. Eller bara som det är, farligt gott! och inte så sötsliskigt som tre apor, black tower och sådant där som man drack när man var yngre :wtf:
 
Sv: Vintråd - tips!

Ett vitt vid namn ecologica är min favorit i allmänhet :) dessutom ekologiskt=mindre gifter i.
Om du gillar Ecologica Berlina? (mitt fd favorit vin) så rekommenderar jag starkt att du testar Kloster Eberbach, Riesling Kabinett.
Ecologica är fortfarande ett av mina favoriter men kloster Eberbach är så mycket godare!
 
Vet att ni pratar vitt och rosé nu, men mina två favoriter just nu är Sunrise och Ecologica Shiraz Malbec (bägge rött). Borde jobba mindre och dricka mer vin på kvällarna :cautious:
 
Ecologica gillar jag också, alla sorter faktiskt.

Men generellt gillar jag det mesta av Zinfandel, och Primitivo.

Provade Il Conte häromdagen, på box, det var najs :up: Babylon är gott till lite tyngre mat, typ rådjursstek:angel:

(Syrran jobbar på systemet, det rabblas vin hela tiden, men jag är så tråkig med viner)
 
Öppnade en trevlig flaska Rioja härmokvällen, det var en fin återträff. Kommer givetvis inte ihåg vad den heter, men påminner mig om att det finns en del att välja på från den hyllan på Systemet.
 

Liknande trådar

Kultur Jag och min partner funderar på vad vi vill göra på semestern i sommar, sannolikt kring v. 30. Typ en weekend. Han har aldrig varit...
Svar
18
· Visningar
524
Senast: Ramona
·
Fritid Jag hittade ingen tråd om snorkling men hoppas att det finns massa bukefalister som har det som hobby och kan komma med massa tips om t...
Svar
11
· Visningar
404
L
Relationer Jag skulle vilja fråga om tips om saker som jag och min pojkvän skulle kunna göra. Det är kanske lite mera speciella be hov för att jag...
Svar
9
· Visningar
676
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 183
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Senast tagna bilden XV
  • Diarré

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp