Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Hallå @hastflicka Jag följer nakedwinery på instagram för jag gillar deras bilder. Sen inser jag att de håller till i Oregon!! Har du smakat deras viner? Är de lika coola och laid back och goda och fina som bilderna? Jag kan inte testa själv eftersom de inte finns i Sverige.....
67649716_472086556907383_5732852605021847552_n.jpg
 
OT
@tornblomma tack för shakshuka. Jag gjorde en veggo-variant (men med ägg förstås) och åt med pitabröd.😋


(hunden är helt frälst. Han började tigga när jag knäckte i äggen, så jag tänkte han får väl en liten sked kryddat tomat- och paprikagojs. Han hälsar att det var det godaste någonsin!)
 
Hallå @hastflicka Jag följer nakedwinery på instagram för jag gillar deras bilder. Sen inser jag att de håller till i Oregon!! Har du smakat deras viner? Är de lika coola och laid back och goda och fina som bilderna? Jag kan inte testa själv eftersom de inte finns i Sverige.....Visa bifogad fil 34204

Ahh Naked Winery :D
De har ett "tasting room" har i McMinnville dar jag bor och var den forsta vinklubb jag var med i. Deras viner ar mycket bra, som ena sonen uttryckte det, "De har aldeles for bra viner egentligen for att behova kora de namn och den jargong de gor". (Men da det finns mer an 700 wineries har i Oregon behovs kanske nagot uppseendevackande for att markas anda?)

Da och da koper jag fortfarande en flaska, eller satter mig i "tasting room" och smakar mig igenom nagra nya sorter. Som sagt ... helt klart bra vin och dessutom sa mycket annat kul de har.
 
Ahh Naked Winery :D
De har ett "tasting room" har i McMinnville dar jag bor och var den forsta vinklubb jag var med i. Deras viner ar mycket bra, som ena sonen uttryckte det, "De har aldeles for bra viner egentligen for att behova kora de namn och den jargong de gor". (Men da det finns mer an 700 wineries har i Oregon behovs kanske nagot uppseendevackande for att markas anda?)

Da och da koper jag fortfarande en flaska, eller satter mig i "tasting room" och smakar mig igenom nagra nya sorter. Som sagt ... helt klart bra vin och dessutom sa mycket annat kul de har.
Du får ta mig med dit när jag hälsar på! :D
 
Givetvis :D Gott men kan ligga ett tag till. Madiran och speciellt Bouscassé kräver lagring.

Edit: Tror jag har minst en -14 i garderoben.
OT tycker du att det finns mindre brödiga champagner nu än för låt oss säga 10-15 år sedan? Är det färre märken som låter vinet vila på jästen? Jag tycker att det var väldigt länge sedan jag fick tag i någon som smakade som uppblöt rågbröd :(
 
OT tycker du att det finns mindre brödiga champagner nu än för låt oss säga 10-15 år sedan? Är det färre märken som låter vinet vila på jästen? Jag tycker att det var väldigt länge sedan jag fick tag i någon som smakade som uppblöt rågbröd :(

Jag skulle säga att det är lite som med rödvinerna, de görs mer publikfriande... dvs färre som har vilat på jästen. Man får leta lite helt enkelt.

Edit: Har du provat Pol Roger Vintage 2009? Den har en brödig ton. Annars ska ju Deutz NV vara brödig också men det är så länge sedan jag drack den att jag inte kommer ihåg hur den smakade.
 
Jag skulle säga att det är lite som med rödvinerna, de görs mer publikfriande... dvs färre som har vilat på jästen. Man får leta lite helt enkelt.
Och det kan ju vara rätt njutbart att leta 😋 Det finns ju en mottrend även där med mer "naturliga"-viner. Så om ett par år kanske...

(I små partierna kom förra veckan en naturjäst italienare. Ligger hemma till ett tillfälle när en helflaska går åt)
 
Jag skulle säga att det är lite som med rödvinerna, de görs mer publikfriande... dvs färre som har vilat på jästen. Man får leta lite helt enkelt.

Edit: Har du provat Pol Roger Vintage 2009? Den har en brödig ton. Annars ska ju Deutz NV vara brödig också men det är så länge sedan jag drack den att jag inte kommer ihåg hur den smakade.
Pol Roger har jag druckit...(*duckar och viskar*)..blandad till kir royale :o (jättegott med brödigheten til svartvinbär och sötma - but the horror, the horror).

Sedan är vinbudgeten begränsad just nu
 
Pol Roger har jag druckit...(*duckar och viskar*)..blandad till kir royale :o (jättegott med brödigheten til svartvinbär och sötma - but the horror, the horror).

Sedan är vinbudgeten begränsad just nu

Jag vet inte om jag törs kommentera det där... O_o :eek: :cry: :cry:

:D :D

Min budget är vanligtvis begränsad också... men har som sagt mer eller mindre jobbat ihjäl mig (med ett visst vidhängade ekonomiskt uppsving) och då bränner jag lite cash på vingarderoben, because I'm worth it. Normalt köper jag inte vintagechampagne!

Edit: Plus att om jag köper lagringsvin nu kan jag ju njuta av dem när jag är pank igen :D
 
Jag vet inte om jag törs kommentera det där... O_o :eek: :cry: :cry:

:D :D

Min budget är vanligtvis begränsad också... men har som sagt mer eller mindre jobbat ihjäl mig (med ett visst vidhängade ekonomiskt uppsving) och då bränner jag lite cash på vingarderoben, because I'm worth it. Normalt köper jag inte vintagechampagne!

Edit: Plus att om jag köper lagringsvin nu kan jag ju njuta av dem när jag är pank igen :D
Jag brukade ha ett bubbellager i en garderob, men det blev att det försvann till fläskpannkaka (godast maten till)

(Drinken blandades på en krog - jag blev ju tvungen att fråga vad de använt för den var så himmelskt god. Min teori att de först hade sålt flaskan till någon som inte drack upp den)
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Födda 2022
  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp