Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Jag hittade ett riktigt gott rödvin som passade fint till fredagspizzan och säkert fungerar bra till pasta eller ris också😉. Lite lättare men fruktigt med tydliga chokladtoner. Vivir sin dormir 2018.

Köpte det enbart baserat på namnet och det blir ju sällan bra men det här kommer jag absolut köpa igen.
 
1614888840286.png

mycket fruktigt och gott
 
Detta kanske är att svära i kyrkan, men någon som vill rekommendera ett bra matlagningsvin? Behöver skaffa nytt både rött och vitt, tänkte att 70-80 kr flaska vore trevligt.
Önskar skruvkork och att om jag vill ta ett glas under första veckan det är öppet inte smakar för illa😁
Tog slut på vinet jag köpte till nyår den här veckan så är ingen storkonsument direkt men är trevligt att kunna ha en skvätt här och där i maten.
 
Jag sitter just med ett ovanligt stort glas vitt vin. Jag tittade pa flaskan jag oppnade for att ha i mat i Lordags (tror jag det var). Jag anvande en vacum kork med batteri (den ger super starkt vacuum) och dar har flaskan statt i kylen. I kvall kandes det som om den kanske inte skulle vara sa god om den stod langre. Sa jag raddade den fran att bli daglig helt enkelt.:o:cool:
 
Man koper helt enkelt ALDRIG matlagnings vin. Det ar den varsta smorjan. Vill du laga mat med vin maste det sa klart vara ett vin du gillar smaken pa och vill dricka.
Precis! Så söker ett vin att laga mat på som är helt okej men inte så mycket mer då det bara kommer gå till mat och vara öppet 3 månader innan det tar slut
 
Ja, det är en bra idé. Även baginbox håller ganska länge. 1-2 månader borde fungera om du har den i kylen.

BTW - blir man utkastad ur tråden om man nämner baginbox? ;)

:D

Men det är sällan jag köper det numera om jag inte ska ha en större fest. Det är så sällan de är riktigt goda och rent krasst, jag har inga hästar (inga djur förutom katten), inga barn och ingen dyr hobby numera. Dvs jag har råd att lägga lite mer pengar på vinet.
 
:D

Men det är sällan jag köper det numera om jag inte ska ha en större fest. Det är så sällan de är riktigt goda och rent krasst, jag har inga hästar (inga djur förutom katten), inga barn och ingen dyr hobby numera. Dvs jag har råd att lägga lite mer pengar på vinet.
Det är samma för mig. Jag köper oftast viner som är godare än så. Jo, jag kan köpa med mig en box vitt eller rosé att ha i båten på sommaren. Men det är en praktisk förpackning om man som @AgentCarter här bara använder ett glas lite då och då. Det är sällan ett problem i mitt kök där en bra flaska vin försvinner snabbare än man hinner säga chateauneufdupape.
 
Detta kanske är att svära i kyrkan, men någon som vill rekommendera ett bra matlagningsvin? Behöver skaffa nytt både rött och vitt, tänkte att 70-80 kr flaska vore trevligt.
Önskar skruvkork och att om jag vill ta ett glas under första veckan det är öppet inte smakar för illa😁
Tog slut på vinet jag köpte till nyår den här veckan så är ingen storkonsument direkt men är trevligt att kunna ha en skvätt här och där i maten.
Håller med @Ullmerkott !
Vi har alltid de där småtetrorna från bolaget som matlagningsvin. Innehåller typ 250 ml och finns både i rött och vitt. Perfekt till risotto eller fiskgrytan eller köttfärssås.
 
Detta kanske är att svära i kyrkan, men någon som vill rekommendera ett bra matlagningsvin? Behöver skaffa nytt både rött och vitt, tänkte att 70-80 kr flaska vore trevligt.
Önskar skruvkork och att om jag vill ta ett glas under första veckan det är öppet inte smakar för illa😁
Tog slut på vinet jag köpte till nyår den här veckan så är ingen storkonsument direkt men är trevligt att kunna ha en skvätt här och där i maten.
Köp ett bättre vin istället och frys in. När jag har slattar över fryser jag alltid in i iskuber. Enkelt att ta fram för soppor, såser och grytor.
Vin håller sig inte bra öppnat i flera månader i kylen.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp