Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Nu behöver jag tips igen! :) Tänkte ge en kompis ett vin (plus lite annat) när hon fyller år. Jag vet att hon endast dricker vitt, och det ska inte vara såna söta som jag gillar. Men sen vet jag inget mer.. vad tror ni kan vara ett bra vin att ge bort då? :)
 
Nu behöver jag tips igen! :) Tänkte ge en kompis ett vin (plus lite annat) när hon fyller år. Jag vet att hon endast dricker vitt, och det ska inte vara såna söta som jag gillar. Men sen vet jag inget mer.. vad tror ni kan vara ett bra vin att ge bort då? :)

Bubbel eller stilla vin? Har du något exempel på vad hon brukar dricka?
 
Det finns två olika Chapel Hill-boxar... ett vin som brukar funka är Gustave Lorenz Riesling, 99 kr. Den matchar (kanske) den blå boxen. Är det den vita boxen föreslår jag Bourgogne Chardonnay för 129 kr.
 
Fick två flaskor av detta i en av leveranserna på vinprenumerationen.
Passage De Fontbonne 2017
De försvann lite väl fort :o

20181206_231715.jpg
 
Drack ett väldigt otippat gott rödvin ikväll och tänkte tipsa om det ifall det är någon som är ute efter ett billigt (69 kr!) vardagsvin som ändå har lite karaktär liksom. Det säljs på PET-flaska vilket fick mig att rygga tillbaka först, men mina vinfantaster till föräldrar hade fått prova det hos vänner förra helgen och intygade att det faktiskt var gott. De hade rätt!

874444.jpg
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp