Vintråden. Tråden för oss som gillar vin

Fick denna i julklapp. Ska bli spännande att smaka.

Någon som druckit den? @tornblomma ?
1545502955676.png
 
Jag har ett svagt (hehe) minne att E bjudit mig på det @tanten ! Mulligt och lättdrucket, amaronefeeling. Kanske lite hög sockerhalt? Men jag kan ha fel i det sistnämda!

Jag unnade mig att öppna denna pava nyss:

g-d-vajra-albe-barolo-docg-italy-10604576.jpg


På tal om kriterierna ovan :angel::D
 
I somras hade vi i släkten en grej i att testa igenom det billigare segmentet på Systemet och kan rekommendera denna flarra för 59 kr (!!!). Mulligt, lättdrucket, inte så mkt fat men ändå lite robust liksom.

12658.jpg



Den har när man googlar lite faktiskt fått bra betyg med tanke på priskassen!
Skulle säga att det funkar utmärkt till typ "chilla i soffan med ett glas" eller "bjuda smålulliga gäster på"! :D
 
I somras hade vi i släkten en grej i att testa igenom det billigare segmentet på Systemet och kan rekommendera denna flarra för 59 kr (!!!). Mulligt, lättdrucket, inte så mkt fat men ändå lite robust liksom.

12658.jpg



Den har när man googlar lite faktiskt fått bra betyg med tanke på priskassen!
Skulle säga att det funkar utmärkt till typ "chilla i soffan med ett glas" eller "bjuda smålulliga gäster på"! :D
Js, den är överraskande god!
 
Jag har ett svagt (hehe) minne att E bjudit mig på det @tanten ! Mulligt och lättdrucket, amaronefeeling. Kanske lite hög sockerhalt? Men jag kan ha fel i det sistnämda!

Jag unnade mig att öppna denna pava nyss:

g-d-vajra-albe-barolo-docg-italy-10604576.jpg


På tal om kriterierna ovan :angel::D
Känner igen etiketten

Dock har jag snabbt fortsatt förbi. Enligt min fördom mot "designade" etiketter. Eller udda flaskor. De gör mig misstänksam. :o

Recension? Gott?
 
Hej alla vindrickare :)

Jag fick en slant i julklapp och unnade mig detta idag. :) Har druckit ett par olika ungerska viner i Ungern och gillat dem, men aldrig provat detta från Systembolaget. Men hoppas jag ska gilla det!
Någon som provat?

En fråga - jag vill ha ett glas av det på fredag kv, men blev sugen på att prova lite redan ikv, håller det sig ?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20190114-151534_Samsung Internet.jpg
    Screenshot_20190114-151534_Samsung Internet.jpg
    75,6 KB · Visningar: 31
Hej alla vindrickare :)

Jag fick en slant i julklapp och unnade mig detta idag. :) Har druckit ett par olika ungerska viner i Ungern och gillat dem, men aldrig provat detta från Systembolaget. Men hoppas jag ska gilla det!
Någon som provat?

En fråga - jag vill ha ett glas av det på fredag kv, men blev sugen på att prova lite redan ikv, håller det sig ?

Absolut, det är så sött att det har utmärkt hållbarhet men även om det hade varit ett torrt vin hade det hållit sig till fredag. På med korken och in i kylen bara.

Sedan är en vakuumpump en riktigt bra investering (jag vet att @tornblomma har en och kanske kan tipsa om märke, själv har jag en Vacuvin). Då håller de sig ännu bättre.
 
Absolut, det är så sött att det har utmärkt hållbarhet men även om det hade varit ett torrt vin hade det hållit sig till fredag. På med korken och in i kylen bara.

Sedan är en vakuumpump en riktigt bra investering (jag vet att @tornblomma har en och kanske kan tipsa om märke, själv har jag en Vacuvin). Då håller de sig ännu bättre.
Jag har också Vacuvin. Utmärkt investering som har betalat sig många gåner om.
Jag är inne på min andra, dvs jag har slitit ut en. Tog minst tio år.

1547479380410.png


Edit - tvåa på den bollen
 
@athena_arabians Tack för ditt svar! Jag provade att chatta med Systembolagets personal också och de sa samma sak :).

Åh, ja en sån lät ju lite smart :). Nästan ingen jag känner dricker vin, så har få att dela med, så får hålla mig till småflaskor annars. Detta är största flaskan jag köpt på länge, fanns inga mindre såna.

Och tack @tanten också.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp