Virkning, Stickning, Nålbindning. Del 2

Jag gillar torgvantar när jag tränar hund. Dom här borde dock få en resår upptill
 

Bifogade filer

  • AF8457D1-5CE8-4D9B-955F-66165D037ED4.jpeg
    AF8457D1-5CE8-4D9B-955F-66165D037ED4.jpeg
    513,9 KB · Visningar: 174
Jag kämpar på med min tröja. Snaaaart är det nästan dags att dela för ärmar och ok. Bara en bit till. Sakta men säkert. Mycket sakta..

Jag får verkligen inte upp tempot, trots att jag försöker sticka lite varje dag händer det ingenting.
 
Jag har äntligen bestämt ett tröjmönster jag vill sticka, men hur kan det vara så jäkla svårt att bestämma en färg?? Jag tänker att jag vill ha något som funkar till det mesta, men kanske specifikt till en lång mörkblå kjol... det kommer väl dröja ytterligare ett par månader innan jag bestämt mig. :meh:
 
Så var nästa filt klar. Ett mönster av Helen Shrimpton som heter Octagonical. Den här gången har jag fäst trådar efter varje sektion så när sista maskan var virkad hade jag bara 12 trådar att fästa!
DSC_1269.JPG

Sista varvet består av 1032 maskor och tog 3,5 timmar att virka. Som vanligt är filten ännu inte blockad...
 
Nu efter många om och men är min ”första men 4:e” tröja klar. Afmaelin som legat och väntat på sina Garner till oket sedan typ midsommar.. Tog beslutet i fredags att avbeställa eftersom det skjutits på framtiden hela tiden med leverans och plockade helt enkelt ihop Lettlopi garn jag hade och gjorde oket i 4färger istället för 8 eller 9.
När jag maskat av kragen hade jag ca 40cm gråbeige garn kvar😂
Tröjan passar i alla fall och ska blockas och fästas trådar på imorgon.
Sorry för mörk bild, vi snålar med elen:cautious:
 

Bifogade filer

  • ADF718AF-4018-4CA1-8928-3967436EC0E1.jpeg
    ADF718AF-4018-4CA1-8928-3967436EC0E1.jpeg
    506,9 KB · Visningar: 82
Nu efter många om och men är min ”första men 4:e” tröja klar. Afmaelin som legat och väntat på sina Garner till oket sedan typ midsommar.. Tog beslutet i fredags att avbeställa eftersom det skjutits på framtiden hela tiden med leverans och plockade helt enkelt ihop Lettlopi garn jag hade och gjorde oket i 4färger istället för 8 eller 9.
När jag maskat av kragen hade jag ca 40cm gråbeige garn kvar😂
Tröjan passar i alla fall och ska blockas och fästas trådar på imorgon.
Sorry för mörk bild, vi snålar med elen:cautious:
Snygg färgkombo.
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Nu har det vid ett par tillfällen dykt upp idén om att jag skulle kunna leda en studiecirkel i något ämne. Jag kan lite av varje, men är...
6 7 8
Svar
154
· Visningar
8 460
Senast: Lobelia
·
Svar
760
· Visningar
39 487
Tjatter Jag blev inspirerade av tråden om vilka imperier osv man tänker på och kom att tänka på en sak jag tänker en del på: Om ni fick resa...
2
Svar
26
· Visningar
479
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 889
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp