Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
12F1C983-07EA-49C9-AC36-FCCA01A5E9BC.jpeg

Minns inte om jag visat årets mastodontprojekt 🤔 koftan Kristin från Maja Karlssons bok Sticka svenska mönster. Den stickas egentligen fram och tillbaka men jag vägrar fan sticka aviga maskor med fyra färger samtidigt, så stickade runt och klippte upp både ärmhål, halskant, och knäppning. Håller på med första ärmen nu och fyra trådar på magic loop asså... trodde aldrig jag skulle längta efter strumpstickor 😬
 
Visa bifogad fil 50309
Minns inte om jag visat årets mastodontprojekt 🤔 koftan Kristin från Maja Karlssons bok Sticka svenska mönster. Den stickas egentligen fram och tillbaka men jag vägrar fan sticka aviga maskor med fyra färger samtidigt, så stickade runt och klippte upp både ärmhål, halskant, och knäppning. Håller på med första ärmen nu och fyra trådar på magic loop asså... trodde aldrig jag skulle längta efter strumpstickor 😬
Men så snygg!
 
Nu har jag virkat ännu en crop top. Gjort i främst efter drops aphrodite-mönster, men lite eget påhitt iom annat garn och kortare modell. Denna är tänkt att vara överdelen till en långklänning, så jag tänkte sy en kjoldel i trikå och fästa i nedre delen. Nu funderar jag mest på om jag bör fodra toppen... 🤔 brukar ni göra det?
 

Bifogade filer

  • D3B4DDCA-7B59-460D-8A48-4EBEF89B99E6.jpeg
    D3B4DDCA-7B59-460D-8A48-4EBEF89B99E6.jpeg
    152,5 KB · Visningar: 54
Nu har jag virkat ännu en crop top. Gjort i främst efter drops aphrodite-mönster, men lite eget påhitt iom annat garn och kortare modell. Denna är tänkt att vara överdelen till en långklänning, så jag tänkte sy en kjoldel i trikå och fästa i nedre delen. Nu funderar jag mest på om jag bör fodra toppen... 🤔 brukar ni göra det?
Beror på, vill du ha något under typ en trekantsbikini så behövs det ju inte. Vill jag kunna ha bara toppen skulle jag nog fodra med något stretchigt på framsidan.
 
Jag nöter på med temperaturfilten och sakta men säkert blir filten mer och mer orange/röd. Det där med halvårslånga projekt är inte min grej. Jag vill bli färdig så fort som möjligt med påbörjade projekt...

Hur som så har jag virkat ännu ett kuddfodral i regnbågsfärger.
_20200619_193249.JPG

Kan ju undra om man är riktigt klok som håller på med handarbete. Det går att köpa kuddfodral på Ikea för en 50-lapp. Mina virkade kostar ca 200 kr i garn. Sen ska de ju virkas också...
 
Gillar virkning och broderi (särskilt korsstygn), men har inte gjort det sen högstadiet. Nu förtiden är det stickning som gäller, främst presenter :)

Just nu håller jag på med babyfilt till vårt väntade tillskott, och det fick ju bra tills symptomen gjorde att jag inte orkade sticka :rofl:
Som tur är har jag ett tag på mig :p

Sen ska jag någon dag få tid och plats till att knyppla igen, tycker jättemycket om det. Lite extra iom att det var min gudmor som är en fena på knyppling som lärde mig. Var där en hel vecka för några år sen och bara knypplade. Tyvärr har det varit ont om tid sen dess, och en knyppeldyna tar mer plats än en stickning, men nån dag ska jag på det igen :)
 
@Linta, du son stickar en massa kortare toppar, har du några rekommendationer? :)
Absolut! Av dom som är ”riktiga” crops så är favoriterna Mount Pleasant(tunn, pytteärmar), och Ursa(tjock, långärmad). Även Diaphanous raglan är underbar men sjukt varm tack vare mohairen, lite begränsad användningstid för den med andra ord. Designern(@jessssiemae på insta) har andra mönster som också är croppade, har inte provat dom själv än dock. Det mesta av Poisongrrls slutar i midjan, stora favoriter allihop men kanske mest Beauty School top, den känns som en t-shirt liksom. Andi Satterlund gör ju fina, korta, saker men jag lyckas aldrig med storlekarna + att jag avskyr hur hon skriver själva mönstret. Otra från Skeindeer har jag tänkt croppa och sätta korta ärmar på, återstår att se hur det går :laugh:

juste, har även sett #zaftigtee och #calliecroptop på insta som jag tycker ser lovande ut!
 
Absolut! Av dom som är ”riktiga” crops så är favoriterna Mount Pleasant(tunn, pytteärmar), och Ursa(tjock, långärmad). Även Diaphanous raglan är underbar men sjukt varm tack vare mohairen, lite begränsad användningstid för den med andra ord. Designern(@jessssiemae på insta) har andra mönster som också är croppade, har inte provat dom själv än dock. Det mesta av Poisongrrls slutar i midjan, stora favoriter allihop men kanske mest Beauty School top, den känns som en t-shirt liksom. Andi Satterlund gör ju fina, korta, saker men jag lyckas aldrig med storlekarna + att jag avskyr hur hon skriver själva mönstret. Otra från Skeindeer har jag tänkt croppa och sätta korta ärmar på, återstår att se hur det går :laugh:

juste, har även sett #zaftigtee och #calliecroptop på insta som jag tycker ser lovande ut!

Tack! :love: Har börjat inse att croppade toppar passar mig bäst, men svårt att hitta toppar att köpa som inte är så jäkla boxiga. :confused:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
14 009
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 645
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 739
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 662
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Åka långt tåg med katt
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp