Virkning, Stickning, Nålbindning..

Status
Stängd för vidare inlägg.
IMG_0686.jpg

Oh, BTW...
Om en har en del sånt här i sin stash - och inte virkar - vad gör en då?
Gillar känslan på det, men det verkar lite oortodoxt att inte virka sjalar med sin bomull. :confused:
 
@startpompe
Lovely. Har alltid velat sticka i bomull, men har fått uppfattningen att plagg i bomull tenderar att vara tunga att bära och oförlåtande att sticka och en ska veta hut och sticka i tunna yllegarner om är rädd om kropp och sinnelag.

Då finns det hopp om konsten igen.
 
@startpompe
Lovely. Har alltid velat sticka i bomull, men har fått uppfattningen att plagg i bomull tenderar att vara tunga att bära och oförlåtande att sticka och en ska veta hut och sticka i tunna yllegarner om är rädd om kropp och sinnelag.

Då finns det hopp om konsten igen.
Tror det där är väldigt mycket tycke och smak. Och olika garner...

Har stickat 3 tröjor i bomullsblandning. Den ena var trevlig att sticka och blev ok, men ligger i hyllar för modifiering då ärmarna töjer sig och blir för vida när den används.

Andra ligger i skamvrån för att jag misslyckades med djupet på armhålorna och då är bomull väldigt oförlåtligt, den blir obekvämt trång ;)
Men själva stickningen av båda ver helt ok.

Den tredje är en bolero som jag blev riktigt nöjd med.

Sen att jag hellre själv har ylleplagg på mig än bomull är en annan femma ;)
 
@startpompe
Lovely. Har alltid velat sticka i bomull, men har fått uppfattningen att plagg i bomull tenderar att vara tunga att bära och oförlåtande att sticka och en ska veta hut och sticka i tunna yllegarner om är rädd om kropp och sinneslugn. Då finns det hopp om konsten igen.

Jag har aldrig stickat kläder i järbos bomullsgarn, bara disktrasor. Har använt ett från hobbii. Upplevde järbos som lite vassare/hårdare men vet inte hur det är att ha på sig tycker också det känns som det blir mjukare desto mer de används. Visst är det lite mer oförlåtande men det är tröjorna jag absolut använder mest eftersom dom är svalare och mer som vanliga kläder. Vill sticka massa mer i bomull! Speciellt den här tiden på året.
 
Tror det där är väldigt mycket tycke och smak. Och olika garner...

Har stickat 3 tröjor i bomullsblandning. Den ena var trevlig att sticka och blev ok, men ligger i hyllar för modifiering då ärmarna töjer sig och blir för vida när den används.

Andra ligger i skamvrån för att jag misslyckades med djupet på armhålorna och då är bomull väldigt oförlåtligt, den blir obekvämt trång ;)
Men själva stickningen av båda ver helt ok.

Den tredje är en bolero som jag blev riktigt nöjd med.

Sen att jag hellre själv har ylleplagg på mig än bomull är en annan femma ;)


Ja det beror ju både på mönster och garnmärke!
 
Blev klar med två grytlappar i veckan...
Nr 1
Visa bifogad fil 71967

Jatte fina! Men jag skulle inte kunna ha sadana grytlappar framme. Har star fisken for att man inte tror pa evolution. :banghead:🙄

/sager hon som hade en super snygg fisk over spisen att hanga slevar och sadant pa ... tills sonen skrattade sa han vred sig i mag plagor och jag plotsligt forstod grannens kommentar "men jag visste inte". :cautious:/
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Hur vet man om det är dags att göra slut? Hur vet man att man är kär? När relationen inte flyter på och det finns saker som skaver hur...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
13 850
Relationer Har varit ihop med min kille i snart tio månader. Vi har varit bekanta i ett par år, men vid nåt tillfälle visade han intresse, och jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 605
Senast: sthu
·
Övr. Hund På fredag flyttar vi in till våran nya gård! :D Gården är byggd 1920 och det står en gammal liten lada där. Tror ena delen säkert haft...
Svar
7
· Visningar
3 722
Senast: Miao
·
Relationer Tror helt seriöst att jag ALDRIG kommer komma över min första pojkvän. Vi var tillsammans i drygt 2 år och gjorde slut för 5 år sen...
Svar
3
· Visningar
1 653
Senast: Grazing
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp