Bukefalos 28 år!

virus i mobilen?

Magnum

Trådstartare
:o
Lyckades komma in på en fb-länk utan att det var meningen, ingen konstig egentligen, typ en sån där 'söta katter'-filmlänk som jag aldrig klickar på. Länken låg på en kompis sida, ser ofarlig ut, kompisen med flera verkar kollat den och gillar den.
Plötsligt kommer rutan upp att min iOS-enhet blivit utvald att kunna få en ny iPhone6s :sneaky: osv och kommer verkligen inte därifrån/kan inte stänga ner om jag inte trycker ok/fortsätt.
Stänger ner webbsidan till slut, trycker jag ok kommer jag vidare till nån annan 'du är utvald-grej' för det fick ju panik och gjorde såklart.:arghh:

Nu kommer den där rutan upp titt som tätt på vissa webbplatser, hästnet, några bloggar, efter en googlesökning, tex. Då kryssar jag bort sidan.
Är jag med virus nu? Vad gör jag?
Har en iPhone (6s faktiskt..:grin:)

sidan jag skickas till är
mega.viral-content.site och
globaloffers.link

Hjälp! :nailbiting::o
 
Det är inget virus, vad jag förstått, utan en idiotisk reklamgrej. Jag blev av med mitt sedan sidan jag fått den från, gjorde sig av med den.
 

Liknande trådar

IT & mobiler Vet inte vad som har hänt, jag klickar aldrig på länkar som jag inte känner till, så om vi har fått in nått virus i datorn så förstår...
Svar
9
· Visningar
2 188
Senast: Gladnir
·
Bukefalos Jag har ett problem, som bara händer på den här sidan. När jag ska trycka upp ett inlägg eller ett forum på Buke som kommer ibland...
Svar
6
· Visningar
1 295
Senast: Kimz0r
·
Träning Egentligen skulle jag komma med en löshopningsrapport. Hästen har hoppat, ca 1 meter. Dock inte på löshoppningen. Vi kom aldrig så...
4 5 6
Svar
104
· Visningar
12 644
Senast: Tarantino
·
C
IT & mobiler ...klicka här om du vill installera active x kontroll står det i en ruta som kommer upp speciellt på amerikanska hemsidor rätt...
Svar
11
· Visningar
17 148
Senast: crazy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp