Virus på datorn?

Ämelie

Trådstartare
När jag startar internet så öppnas, förutom startsidan, massor med andra flikar och sidor.

Har felsökt datorn med Ad-aware, Norton virus och Windows defender, men inget av programet hittar något och probemet kvarstår. :crazy:

Har avinstalerat de program som instalerades dagen då detta började. Jag tror att det kommer från en hemsida som jag av misstag klickade mig in på.

Tips på hur jag ska bära mig åt för att få bort detta?
 
Sv: Virus på datorn?

Nä, det kommer upp ändå...
Har upptäckt nu att sidorna även ka komma upp även om datorn inte används.
Också har datorn blivit jätte seg :(
 
Sv: Virus på datorn?

Du har inte råkat lägga till några sponsorprogram?
jag hade nämligen samma problem, virussökte och sökte med Ad-aware men det blev ingen skillnad. Kollade i kontrollpanelen och "lägg till/ta bort program" och hittade ett sponsorprogram till Live Messenger som jag inte hade en aning om att jag installerat :confused:, tog i allafall bort det och vips var problemet löst :banana:
 
Sv: Virus på datorn?

Pröva rensa cachen, ta bort temporära filer och ta bort alla cookies. Du kan ju pröva köra en scan med spybot också.
 
Sv: Virus på datorn?

Om du högerklickar på internet explorer ikonen(förutsatt att du inte kör firefox) och väljer internet inställningar, sedan fliken längst till höger, där finns det en resetknapp som återställer alla inställningar och extra tilläggsprogram i internet explorer
 
Sv: Virus på datorn?

Om du kör firefox kan du trycka ctrl+shift+del för att rensa bort diverse temporära filer osv där viruset kan ha spritt sig ifrån.
 
Sv: Virus på datorn?

om du menar att ta bort tidigare besökta hemsidor, tillfälliga internetfiler och sånt... så hjälpte inte det heller :(
 
Sv: Virus på datorn?

Se till att uppdatera den och immunisera innan du kör den så att den verkligen kollar efter allt.
 
Sv: Virus på datorn?

uppdaderingarna är gjorda, men det stod inget om immunisera?
aja, håller på att göra en scan nu iaf.
 
Sv: Virus på datorn?

Finns en knapp under sökknappen som det stå immunize eller nått på men det behöver du inte göra före sökningen men det skyddar dig mot diverse elaka saker efter.
 
Sv: Virus på datorn?

Nu är en sökning med spybot gjord...
Och problemet kvarstår fortfarande.

Jag håller på att bli galen :crazy:
 
Sv: Virus på datorn?

Hmm du skulle ju kunna avinstallera Internet Explorer och installera firefox istället, då kommer problemet garanterat vara borta.
 
Sv: Virus på datorn?

Hmm du skulle ju kunna avinstallera Internet Explorer och installera firefox istället, då kommer problemet garanterat vara borta.

Har du sponsorpengar från firefox eller??

Visst är ff bättre än ie, men det är ju ingen universallösning på alla problem..:angel:
 
Sv: Virus på datorn?

Eftersom ingen annan kommer med en bättre lösning så pepprar jag på med det jag vet, jag är inte van vid så här "långsamma" forum det forumet jag normalt är inne på är hyperaktivt :P.
 
Sv: Virus på datorn?

Har varit utan datan ett tag nu så har inte kunnat skriva hur de gått osv..

Lämnade iallafall datan till en lite mer kunnig person som tillslut hittade igen viruset med hjälp av avasst (tror det heter så). Så nu är viruset borta :D

Denna snälla människa som hjälpte mig installerade även firefox, just för att det är säkrare att surfa på det enligt henne. Så nu tänkte jag försöka fortsätta med det :)
 

Liknande trådar

IT & mobiler Jag behöver lägga över filer från min gamla till min nya dator (en 500 gb antagligen) till min hjälp har jag en ethernet sladd och...
Svar
4
· Visningar
627
IT & mobiler Jag köpte en dator för ca 4 månader sedan. Det är inga problem med den förutom att på senaste tid (ca 1-2 veckor) så har den typ hackat...
Svar
2
· Visningar
985
IT & mobiler På senare tid har min dator börjat klydda. Jag misstänker att det är hårdvaruproblem, och jag hoppas att vi har några datorbyggare här...
Svar
17
· Visningar
1 892
IT & mobiler Ja kan man ens det, utan att formatera om hårddisken? Jag har tydligen fått något skit i datorn, men var i från vet jag inte. Mest...
Svar
16
· Visningar
1 669
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp