lilleknodd2

Trådstartare
Hej!
Nu kommer jag med en ny sjukdomsfråga.
Har redan varit i kontakt med vårdcentralen och dom ska även ringa tillbaka i eftermiddag.

Symtom;
1. Först hög feber 39.3-39.9 under 4 dagar - fredag-måndag natt. (Här trodde vc att det kunde vara tredagarsfeber och vi skulle bara vänta ut febern. )
2. Onsdagen kräks hon en gång i bilen och är sen lite krasslig i magen med diarré vid 2 blöjbyten. Sen ingenting mer.
3. Natten mellan torsdag-fredag börjar hon hosta och är nu förkyld.
Under hela den här tiden har aptiten varit dålig men hon har druckit okej. Har nu börjat äta favoritmaten ordentligt.

Nu till ”problemet” - det är uppenbarligen något smittsamt.
Natten mellan torsdag och fredag börjar kusinen kräkas som vi träffat. Hon kräks bara en gång, är sen lös i magen och har feber 2-3 dagar för att sen verka förkyld.
Jag insjuknar med hög feber natten mellan torsdag och fredag, har feber två dygn och har sen lördagen haft en rejält kass mage där ALLT bara rinner rätt igenom. Inga kräkningar.

Min tanke var influensa, men tycker inte det stämmer med symtomen.. ringde 1177 men hon jag pratade med fastnade vid den lösa magen och sa ”ät vitt bröd”.

Vad bör man säga till vc? Prover?
Måste oavsett ha läkarintyg för försäkringskassan då dottern fortfarande är hemma från fsk.
Min gissning är virus, men kan det vara något annat?
 
Hej!
Nu kommer jag med en ny sjukdomsfråga.
Har redan varit i kontakt med vårdcentralen och dom ska även ringa tillbaka i eftermiddag.

Symtom;
1. Först hög feber 39.3-39.9 under 4 dagar - fredag-måndag natt. (Här trodde vc att det kunde vara tredagarsfeber och vi skulle bara vänta ut febern. )
2. Onsdagen kräks hon en gång i bilen och är sen lite krasslig i magen med diarré vid 2 blöjbyten. Sen ingenting mer.
3. Natten mellan torsdag-fredag börjar hon hosta och är nu förkyld.
Under hela den här tiden har aptiten varit dålig men hon har druckit okej. Har nu börjat äta favoritmaten ordentligt.

Nu till ”problemet” - det är uppenbarligen något smittsamt.
Natten mellan torsdag och fredag börjar kusinen kräkas som vi träffat. Hon kräks bara en gång, är sen lös i magen och har feber 2-3 dagar för att sen verka förkyld.
Jag insjuknar med hög feber natten mellan torsdag och fredag, har feber två dygn och har sen lördagen haft en rejält kass mage där ALLT bara rinner rätt igenom. Inga kräkningar.

Min tanke var influensa, men tycker inte det stämmer med symtomen.. ringde 1177 men hon jag pratade med fastnade vid den lösa magen och sa ”ät vitt bröd”.

Vad bör man säga till vc? Prover?
Måste oavsett ha läkarintyg för försäkringskassan då dottern fortfarande är hemma från fsk.
Min gissning är virus, men kan det vara något annat?

Tycker det låter som influensan. Jag, min son, min mamma och min pappa fick flunsan för några veckor sedan och symptomen som du beskriver stämmer bra med de symptom som vi hade.
 
Tycker det låter som influensan. Jag, min son, min mamma och min pappa fick flunsan för några veckor sedan och symptomen som du beskriver stämmer bra med de symptom som vi hade.
Det var som jag anade alltså. Hur länge var ni dåliga? Vårdcentralen sa bara avvakta och se om det blir bättre.

Dottern har varit så himla mkt sjuk sen hon började förskolan i januari, börjar må riktigt dåligt över jobbet :down:
 
Det var som jag anade alltså. Hur länge var ni dåliga? Vårdcentralen sa bara avvakta och se om det blir bättre.

Dottern har varit så himla mkt sjuk sen hon började förskolan i januari, börjar må riktigt dåligt över jobbet :down:
Jag var dålig i ca en vecka, hostan höll i sig ytterligare några veckor för både mig och sonen.
Krya på er!

PS! Försök att inte få dåligt samvete över jobbet, det är tyvärr vanligt att det blir så när de börjar på dagis. Det var samma för oss när sonen började på dagis; vi vabbade och/eller var sjuka själva varenda månad i minst ett år efteråt.
 
Hej!
Nu kommer jag med en ny sjukdomsfråga.
Har redan varit i kontakt med vårdcentralen och dom ska även ringa tillbaka i eftermiddag.

Symtom;
1. Först hög feber 39.3-39.9 under 4 dagar - fredag-måndag natt. (Här trodde vc att det kunde vara tredagarsfeber och vi skulle bara vänta ut febern. )
2. Onsdagen kräks hon en gång i bilen och är sen lite krasslig i magen med diarré vid 2 blöjbyten. Sen ingenting mer.
3. Natten mellan torsdag-fredag börjar hon hosta och är nu förkyld.
Under hela den här tiden har aptiten varit dålig men hon har druckit okej. Har nu börjat äta favoritmaten ordentligt.

Nu till ”problemet” - det är uppenbarligen något smittsamt.
Natten mellan torsdag och fredag börjar kusinen kräkas som vi träffat. Hon kräks bara en gång, är sen lös i magen och har feber 2-3 dagar för att sen verka förkyld.
Jag insjuknar med hög feber natten mellan torsdag och fredag, har feber två dygn och har sen lördagen haft en rejält kass mage där ALLT bara rinner rätt igenom. Inga kräkningar.

Min tanke var influensa, men tycker inte det stämmer med symtomen.. ringde 1177 men hon jag pratade med fastnade vid den lösa magen och sa ”ät vitt bröd”.

Vad bör man säga till vc? Prover?
Måste oavsett ha läkarintyg för försäkringskassan då dottern fortfarande är hemma från fsk.
Min gissning är virus, men kan det vara något annat?
Hela vår familj fick av årets influensa först magbesvär (kräkn o diarré) som följdes av hög feber. Vi insjuknade på rad och det tog ca en vecka för samtliga att bli friska.
 
Det var som jag anade alltså. Hur länge var ni dåliga? Vårdcentralen sa bara avvakta och se om det blir bättre.

Dottern har varit så himla mkt sjuk sen hon började förskolan i januari, börjar må riktigt dåligt över jobbet :down:

första 6-12 månaderna på förskolan brukar vara en lång räcka infektioner av olika slag.
Tyvärr.
För övrigt låter det som virus, ja.
 
första 6-12 månaderna på förskolan brukar vara en lång räcka infektioner av olika slag.
Tyvärr.
För övrigt låter det som virus, ja.
Jag vet ju det då jag jobbar på förskola, men det dåliga samvetet över att sätta andra i klistret i en redan extremt pressad vardag som det faktiskt är att jobba inom detta yrke, smyger sig på ändå.. ( världens längsta mening blev det...)
Nu verkar jag och dottern bättre tack och lov så imorgon ska jag jobba :up:
 

Liknande trådar

Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
4 211
Senast: Blyger
·
Hundhälsa Hej Min valp på 12 veckor som har varit någorlunda rumsren (ca 0-4 olyckor om dagen), säger alltid till eller så ser man när han behöver...
Svar
4
· Visningar
680
Hundhälsa Så kortfattat som det är möjligt: Tiken fick livmodersinflammation. Livmodern hade varit sluten men började till sist blöda. Den vägde...
2
Svar
23
· Visningar
5 284
Senast: Viva
·
Hundhälsa För 2 dagar sen började vår Staffe Iris att skaka och så småningom även hässja kraftigt. Vi avvaktade nån timme men beslöt snart att åka...
Svar
7
· Visningar
1 353
Senast: Rugge
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Hur få stilla händer?

Omröstningar

Tillbaka
Upp