Bukefalos 28 år!

Virusvarning!!!

Shannado

Trådstartare
Fick nyss ett meddelande från min kusin på MSN. När jag öppnade konversationsfönstret så reagerade virusprogrammet på en gång och sedan började det öppnas konversationsfönster till alla kontakter på min lista som var online. Och jag kunde inte göra något för att hejda det. Den skrev meddelandet "haha men titta de e ju du" och sen så antar jag att den även skickade viruset vidare. Jag tror att programmet som viruset sprids med heter "ashtree". Det är iallafall den fil som virusprogrammet reagerade på. Jag stängde av datorn och drog ur modemet.

Verkar inte som om viruset i sig gör nån skada förutom att vara förbannat irriterande och dyka upp i alla fönster man kan skriva i hela tiden (när jag skriver detta meddelande skriver den själv in "haha men titta de e ju du" med jämna mellanrum i denna ruta). Har nu kopplat ner mig från MSN och kör virusanalys på hela datorn men jag tänkte höra om det är nån fler som drabbats, eftersom många här sitter på MSN och så?

Någon som vet vad det rör sig om för virus och vad man kan göra åt det?!
 
Sv: Virusvarning!!!

Hehe fick det där av grabben jag spanar på på msn och gissa om det rös till i mig när han sa sådär som han inte annars skulle göra :eek: Tur det bara var ett virus :D Min dator klarade sig dock.
 
Sv: Virusvarning!!!

Jag fick det. lagom roligt. :smirk:
Just nu håller jag på att köra en virussökning.
 
Sv: Virusvarning!!!

Å nej, nu vågar jag inte gå ut på msn. Min dator är alldeles för känslig, den skulle avlida direkt. :crazy:
 
Sv: Virusvarning!!!

Råkade skicka det till grabben jag gillar... :crazy: Hoppas han inte drabbades. Lär liksom inte tycka bättre om mig efter det här...
 
Sv: Virusvarning!!!

Det verkar inte som om viruset i sig har sönder nåt i datorn, inte vad jag har märkt av än iallafall. :crazy:
 
Sv: Virusvarning!!!

Jag fick det där meddelandet, men det skickade inte vidare sig vad jag märkte. Kan det finnas kvar på datorn? jag har inte märkt något fel alls.
 
Sv: Virusvarning!!!

en av mina kompisar, som är väldigt duktig med datorer, sa att det inte verkar vara någon fara... tydligen är viruset mest till för att "irritera" ...
 
Sv: Virusvarning!!!

Jag bara öppnade konversationsfönstret. Klickade inte på nåt vad jag vet (men datorn kan ju ha "tackat ja" till nåt utan min vetskap, vad vet jag). Om jag var du skulle jag köra en viruskoll för säkerhets skull.
 
Sv: Virusvarning!!!

Shannado skrev:
Det verkar inte som om viruset i sig har sönder nåt i datorn, inte vad jag har märkt av än iallafall. :crazy:

Man kan ju hoppas att det är så i alla fall!
Usch för virus alltså, förstår mig sannerligen inte på de personer som "konstruerar" dem. :eek:
 
Sv: Virusvarning!!!

Ja och DET är det förbannat bra på. :p

Det som förbryllar mig är att jag inte öppnade nån fil eller nåt. Det bara körde igång av sig själv innan jag hann reagera!
 
Sv: Virusvarning!!!

Jag har varit med om att flera har skickat det. Men jag har aldrig accepterat som tur är. Jag lärde mig förut när jag fick en bild skickad & jag som är så himla nyfiken. Var tvungen & kolla och vips så hade det skickats vidare till alla. Men det var bara att ta bort viruset sen. Nemas problemas.
 
Sv: Virusvarning!!!

Jag VÅGAR inte gå in på några såna saker längre, som heter typ "funny.exe" eller "look, we're having fun!" eller "hemlis" eller vadf*n annat jag fått!

Jag gick in en gång (första gången) och då reagerade min virussökare också, och då öppnade jag det inte ens.

puh!
 
Sv: Virusvarning!!!

en kompis har det där.. det är riktigt irriterande. :p elr var, det är borta nu..
"haha men titta de e ju du" kom ju upp hur många gånger som helst när vi skrev på msn. :p
 
Sv: Virusvarning!!!

Jag öppnade länken och allting, men datorn reagerade inte :crazy: Har väl Norton Antivirus att tacka. :bow:
 
Sv: Virusvarning!!!

Finns n som sägert typ Check this out och en länk innehållandes din mailadress och den ska man undvika med.. min kompis har det och får inte bort skiten och den skickar länkar dagligen till alla online på hennes msn :(
 
Sv: Virusvarning!!!

Din kompis kanske ska ladda hem ett program som verkligen tar detta virus ;)..Har hon gjort det eller ? Vanlig virusprogram brukar i regel inte ta bort dessa MSN virusar...
 

Liknande trådar

Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
33 232
Senast: cirkus
·
Gravid - 1år Jag känner inte att jag tycker om mitt barn längre. Hur överlever man det? Jag älskar honom och skulle offra livet för honom när som om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
24 503
Senast: Amk
·
IT & mobiler Som pensionär tycker jag det är kul att spela lite online spel på datorn. Jag har spelat på sajten King.com (får man skriva ut...
Svar
4
· Visningar
1 332
Senast: Sharpless
·
IT & mobiler Skulle öppna en hemsida, skrev in länken och klickade på enter. Sen bara fortsatte datorn poppa upp massor med fönster. Den har också...
Svar
3
· Visningar
1 030
Senast: Unix
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Återkommande uvi
  • Uppdateringstråd 29
  • Oseriös avel 2023

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp