Visa era badrum!!

Ia*

Trådstartare
Vi ska göra om vårt badrum i sommar och vill ha massor med inspiration så visa bilder på era badrum nu!!!:bump::bump:
 
Sv: Visa era badrum!!

Inte för att jag ska renovera något badrum, men varför envisas tillverkarna med att göra allt i vitt? Alltså toastolar, badkar m.m.
Eller är det bara jag som missat att det finns i andra färger?
 
Sv: Visa era badrum!!

För att man inte byter det så ofta och ska passa alla modesvängningar kanske.
:crazy: Minns att en kompis familj hade spygrönt porslin i sitt ena badrum från 70 talet.
 
Sv: Visa era badrum!!

Usch ja, den färgen glömmer man inte... :rofl:

Jag vet ett par som har kvar sitt bruna badkar och inredning från 70-talet, och med toasitsen i trä :crazy: Man blir inte direkt sugen på att gå på toa hos dem eftersom det känns som att allt har suttit där i hundra år... (men jag hoppas och antar att de bytt ut toasitsen i alla fall ett par gånger :D)
 
Sv: Visa era badrum!!

Toasitsar i trä fanns väl inte på 70-talet? Jag har för mig att det är en 199+/2000-tals grej.
 
Sv: Visa era badrum!!

Har bara denna bild att visa:
58625114_aDzUr-M.jpg


Inget häftigt eller påkostat. Men vi är nöjda.

Med toasits i trä. Inte helt nöjd med det faktiskt. Köper nog en ny snart i ett annat material.
 
Sv: Visa era badrum!!

Inte för att jag ska renovera något badrum, men varför envisas tillverkarna med att göra allt i vitt? Alltså toastolar, badkar m.m.
Eller är det bara jag som missat att det finns i andra färger?

Klart att det finns andra färger, men jag tycker faktiskt att vitt fungerar bra.
 
Sv: Visa era badrum!!

För att man inte byter det så ofta och ska passa alla modesvängningar kanske.
:crazy: Minns att en kompis familj hade spygrönt porslin i sitt ena badrum från 70 talet.

Mina föräldrar hade oxå den där spygröna färgen på en av toletterna i sitt hus.... Jag kräks verkligen av bara påminnelsen av det.... :eek:
 
Sv: Visa era badrum!!

kl

En snabb koll på blocket, visar ju att porslin finns i spygrönt som redan sagts, brunt, beiget, rött, mörkblått, turkos, ljusrosa, gammelrosa, gult, oranget och tjaa, säkert nån fler färg som jag missat att ta med.

Men i alla dessa färger har jag antingen hemma hos folk eller på tex blocket sett fulla arrangemang, alltså stol, handfat och badkar och ibland bidé. :D
 
Sv: Visa era badrum!!

såg nånstans att det finns målarfärg till porslinet i badrum.. skulle tydligen inte bli randigt av penseln heller!
 
Sv: Visa era badrum!!

Ett litet tips, om man ska lita på Feng Shui, är att inte ha brunt i badrummet, eftersom det symboliserar smutsigt vatten.
 
Sv: Visa era badrum!!

Det lät lovande!!
Jag vet ju att man hålla på med porslinsmålning, men det är inte så lätt att ta hela toastolen och stoppa den i ugnen för bränning kanske. :D
Sen om man kan övertala hyresvärdarna om att man ska få lov att göra något sådan är en helt annan femma. :p
 
Sv: Visa era badrum!!

Trodde nästan att nedersta bilden var ifrån min systers nyrenoverade badrum. Hon har precis samma kakel bakom sin blandare i duschen och stora plattor runt om.
 
Sv: Visa era badrum!!

riktigt fint! fast kanske lite väl stelt, men du kanske kör på nån färg på handdukarna istället? :)
 

Liknande trådar

Hemmet Är det någon här inne som vet vad det skulle kosta att renovera ett badrum på ca 6kvm? Tänker kakel på väggarna och klinker på golvet.
Svar
6
· Visningar
312
Senast: Fille
·
Hemmet Ska göra årets tråkigaste inköp, en ny toalett! Men jag blev osäker på om man får med allt man behöver när man köper toalett eller ska...
2
Svar
30
· Visningar
1 794
Senast: orkide
·
Hemmet Vi ska renovera två badrum, ett som är befintligt idag och ett som ”inte finns”, det är en toalett idag som ska byggas ut så det ryms...
4 5 6
Svar
114
· Visningar
5 817
Senast: BernT
·
Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
569
Senast: Dorinda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Gråter du?
  • Aubergine
  • Dejtingtråden del 37

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp