Visa mig era finaste tavlor

jacko

Trådstartare
Jag tycker det är svårt med tavlor. Genom åren har jag och maken samlat på oss en ansenlig mängd, men i takt med att man byter hus (och smak) känns de inte så attraktiva längre.

Kan inte ni visa vilken/vilka som är era favorittavlor i era hem?

I helgen köpte vi denna tavla på auktion:
tavla.jpg


Den ska vi ha i vår matsal.
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Min favorit är denna som min vän har gjort till mig. Hon är otroligt duktig (tycker jag) och målar nästan allt med spatlar :eek: tavlan gjorde hon efter mina önskemål men den blev mycket bättre än jag kunde tänka mig

 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Min favorit är denna som min vän har gjort till mig. Hon är otroligt duktig (tycker jag) och målar nästan allt med spatlar :eek: tavlan gjorde hon efter mina önskemål men den blev mycket bättre än jag kunde tänka mig


hälsa din vän att den var kanonfin.
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

jag ska berätta det för henne :laugh: min mamma har med en tavla hon har gjort som jag gillar väldigt mycket



fast tavlor gör sig dåligt på bild igentligen. Dom är oftast finast i verkligheten :)
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Denna tavla ritade min syster till mig förra åter då jag fyllde 20.
Hon själv var då 16 år. Jag anser att hon är väldigt duktig och jag älskar denna tavla.
Den betsår av kroppsdelar, mina kroppsdelar. Ska man vara lite kritisk så är inte detta något av hennes bästa verk; vissa fingrar ser lustiga ut etc. Men det är det som gör den så speciell, att den faktiskt inte är perfekt.

8912492.jpg
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Här är mina favoriter:

BildH1486.jpg

Den har numer samma guldram som denna nedan:
BildH1501.jpg


Ulrica HV
BildH1500.jpg


Är egentligen ett vykort:
BildH1495.jpg


Tavla med frimärken från "Republiken Norrbotten":
BildH1490.jpg


Målning av en konststuderande:
BildH1299.jpg
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Gillar dessa
P1010029.jpg

P1010074.jpg


Översta köpte pappa åt mig i Mallorca -98 (tror jag). Var helt fascinerad av människorna som gjorde sådana här spraymålningar på gatan:D

Den nedre är en tavla i tyg som jag har klätt själv, tycker mönstret är härligt:laugh:
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Den här tavlan har vi i hallen. Det är jag själv som har gjort den.


23189372.jpg
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

jaa fyy tavlor är jättesvårt, vill ha en jättestor tavlaa i vårt vardagsrum. men det kostar ju också
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

*kl*

Denna har min farmor gjort. Yrsäkta bildkvaliteten.
PICT2294.jpg


Denna vet jag inte riktigt vart den kommer ifrån. Arvegods efter pappa.
PICT2295.jpg


Det här är ett arvegods efter farmor tror jag. Vet ej vem som har gjort den. Men den är riktigt gammal.
PICT2296.jpg


Den här har farfar målat. En gata i Göteborg.
PICT2298.jpg


Denna är oxå gammal. Vet ej vem som gjort den men den är alltså utsnidad helt i trä.
PICT2299.jpg


Det är riktigt fint med gamla tavlor tycker jag.
Jag tycker det är lite häftigt att kombinera modern övrig inredning med gammal fin konst.
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Jag tycker det är svårt med tavlor. Genom åren har jag och maken samlat på oss en ansenlig mängd, men i takt med att man byter hus (och smak) känns de inte så attraktiva längre.

Kan inte ni visa vilken/vilka som är era favorittavlor i era hem?

I helgen köpte vi denna tavla på auktion:
tavla.jpg


Den ska vi ha i vår matsal.

Den där var riktigt fin! :bow:
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Ja, vi gillade ljuset i den.

Vi fick den för 1000 kr och det är en 100x78 cm oljemålning, så man kan faktiskt få rolig konst till en bra peng på auktioner!
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Replica och Fraggel_tess

Tackar, tackar *rodnar lite lätt*

Det var en idé jag hade länge och som faktiskt blev precis som jag tänkt mig när den blev klar så det känns extra roligt att kunna ha den uppe.
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Det här är min absoluta favorit! Den är gjord av ett gammalt gobelängtyg och har hängt i vårt hus tidigare (det blev en "prästgårdsauktion" just innan vi köpte huset).

tavla2.jpg


Annars ahr vi en salig blandning varav de flesta ska få tillfixade/lagade ramar
tavla1.jpg


Den här tycker jag om för det är ett så vacker ljus i tavlan,
tavla3.jpg


tavla_m_berg.jpg
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Den översta tavlan tyckte jag var superfin! Förstår att du är förtjust i den!
 
Sv: Visa mig era finaste tavlor

Jag brukar ju stolt säga att jag bara har original på mina väggar:D
Men det är inte vilka original som helst, det är faktiskt min samling. Jag gillar att samla på saker, men jag gillar inte att äga saker som inte har någon funktion. Tavlor utsmyckar mitt hem och ökar trivseln, alltså har de en funktion. Dessutom tar de ju ingen plats. Dessa är alla i 70x100 format.
IMG_5939.jpg

IMG_5937.jpg

IMG_5935.jpg


Sen har jag tre tavlor till, varav jag har gjort en själv.
rygg.jpg


IMG_5933.jpg
IMG_0006.jpg
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Jag behöver hjälp! Jag har alltid varit helt ointresserad av kläder och mode, hemma driver jag helst runt i mjukisbyxor, t-shirt...
2 3
Svar
54
· Visningar
5 543
Senast: Ullmerkott
·
Kropp & Själ Finns det någon här som har koll på hur det går till när man byter förnamn? Är det en krånglig process, hur lång tid tar det, behöver...
Svar
19
· Visningar
1 609
Senast: MML
·
Fordon Fredagen 15 september köpte jag en bil av en bilfirma. Den var nybesiktigad, kamremmen bytt, rostfri, bra sommardäck och ok vinterdäck...
18 19 20
Svar
384
· Visningar
24 950
Senast: ptr
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
33
· Visningar
2 916
Senast: iNHALE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Vildkattungar
  • Diarré
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp