Visat intresse?

Avalbane

Trådstartare
Detta kanske hade passat bättre som ett dagboksinlägg. Men känner att jag kan behöva andras syn på saken. Kan han vara intresserad eller är det bara jag som läser in saker som inte är där?
Samtidigt som jag tänker som så att iom att tankarna finns där, kanske det ligger någon sanning i det hela.


För några veckor sedan fick jag ett sms om jag hade lust och tid att bli bjuden på lite kvällsfika innan jag åkte hemåt från jobbet, av en kille som finns på arbetsplatsen.

“Tyvärr” fick jag tacka nej denna gång då jag redan hunnit åka iväg för och äta med en kollega, men svarade att jag gärna hade tagit en fika med honom annars.

Den dagen spenderade han i princip all sin tid där vi arbetar. Både för och ställa frågor om hur/vad vissa saker används men även allmän prat. Vanligtvis brukar han komma förbi några gånger på en dag och höra hur det går, innan han går vidare till nästa.

På julafton fick jag ett DM på Instagram från honom där han önskade God jul. Vi skrev lite fram och tillbaka och jag fick då frågan om jag hade några planer över nyår mm. Vi kom väl fram till att vi båda hade saker löst inplanerade på olika håll och sedan dog konversationen.


Där är jag idag. Jag har börjat reflektera och fundera på om han kanske kan vara intresserad av mig. Eller så är han bara en vänlig själ.
Till saken hör att vi inte följer eller är vänner på sociala medier sen tidigare, utan han har själv sökt upp mig där. Vilket troligen inte är så svårt idag...

Jag känner att jag har svårt att veta om någon skulle vara intresserad och utan någon vidare erfarenhet på ämnet...
Känner mig som en kärlekskrank tonåring. (Jag har tom börjat googla “Tecken på att någon är intresserad” osv. :p)

Det kanske bara är jag som börjat bli sugen på att hitta kärlek igen och känner mig ensam. Det har ändå gått över ett år sedan jag kom ur mitt nästan 10 år långa förhållande med exet.

Kanske jag bara läser in för mycket i saker och ting?

Nu väntar jag på att det ska bli nyårsafton för att kunna skicka ett Gott nytt år till honom. :angel:
För oavsett om han skulle vara intresserad eller inte, är han trevlig och det är alltid roligt att ha någon att prata med som kan förgylla dagen lite.
 
Han är ju bevisligen intresserad av att ha kontakt i alla fall, sedan om han är intresserad av att bara vara vän eller något mer är nog omöjligt att svara på i det här läget utan att känna honom.

Men. Eftersom ni jobbar på samma arbetsplats, ta det lugnt. Ju närmare relation man har privat desto större risk att det påverkar jobbet negativt om det senare blir problem i relationen.
 
Han är ju bevisligen intresserad av att ha kontakt i alla fall, sedan om han är intresserad av att bara vara vän eller något mer är nog omöjligt att svara på i det här läget utan att känna honom.

Men. Eftersom ni jobbar på samma arbetsplats, ta det lugnt. Ju närmare relation man har privat desto större risk att det påverkar jobbet negativt om det senare blir problem i relationen.
Det här med arbetsplatsen är en del som gör mig osäker. Jag är inhyrd för att jobba på hans arbetsplats genom min arbetsgivare så känner att jag vill ta det mycket lugnt pga det. Vill verkligen inte råka förstöra något där för alla parters skull.

Hur som kommet jag avvakta och ta det lugnt och inte göra något förhastat så saker och ting blir fel.
 
Men vad väntar du på? Hör av dig och fråga om den där koppen kaffe.

Eller fråga om han vill komma hem till dig för att ge dig en helkroppsmassage med happy ending. ;):o
Så kan man ju också göra. Tror dock inte det är rätt väg i detta fallet. :o
Sen att vi är några timmar ifrån varandra försvårar det hela lite och att jag är blyg och osäker av mig gör inte saken bättre..
 
A) jag tror absolut att killen är intresserad, om det sedan är av att bara vara vän eller mer låter jag vara osagt och B) du har här ett ypperligt tillfälle att "agera" utan att verka för på eller riskera att det blir några pinsamheter pga missförstånd.

I ditt fall hade jag skickat ett meddelande med ungefär denna ordalydelse:

"Gott nytt år- när ska vi ta den där fikan jag missade".

Är killen fortsatt intresserad kommer han ju att föreslå något, verkar han undanglidande så vet du....

Han vill kanske inte heller verka för desperat och fråga igen men nu har du bollen så!
 
Så kan man ju också göra. Tror dock inte det är rätt väg i detta fallet. :o
Sen att vi är några timmar ifrån varandra försvårar det hela lite och att jag är blyg och osäker av mig gör inte saken bättre..
Felet är att du är blyg och osäker. Är han intresserad blir han ju jätteglad när du hör av dig!!
Blir han inte jätteglad var han ju inte intresserad och då kan du sluta tänka på det.

Vad är det du är rädd för?
 
Felet är att du är blyg och osäker. Är han intresserad blir han ju jätteglad när du hör av dig!!
Blir han inte jätteglad var han ju inte intresserad och då kan du sluta tänka på det.

Vad är det du är rädd för?

Okänd terräng?
Egentligen har jag nog ingen anledning till det på det planet.
Dock är det vissa omständigheter som gör att jag tvekar, bland annat inte vill ev förstöra framtida arbetsrelationer både mellan oss och för andra parter.
 
Han hörde förövrigt av sig idag och återkopplade till saker vi pratat om tidigare.
Så efter lite lära känna varandra fick jag en typ av inbjudan att svänga förbi hemma hos honom efter jobb någon dag när jag inte har bråttom hem, då han ändå bor längs min hemväg. Så uhm... :o

Vi kommer iallafall träffas nu på fredag pga jobb så får se hur det är/ känns då. Kanske är jag ute och cyklar eller så får jag veta mer.
 
Okänd terräng?
Fast det är bara okänt innan ni träffats.

Dock är det vissa omständigheter som gör att jag tvekar, bland annat inte vill ev förstöra framtida arbetsrelationer både mellan oss och för andra parter.
Fast jobbrelationen förstörs inte för att ni tar en fika. Eller ens ligger med varandra. Däremot kanske det förstörs om ni har en långvarig relation som slutar illa, men det är ju långt dit.
 
bland annat inte vill ev förstöra framtida arbetsrelationer både mellan oss och för andra parter.

ÅH vad jag vill döda det. Jag bara orkar inte. Det beror såklart på hur man agerar. Jag hade inte skickat något skamligt förlag till en kollega jag inte kände väl och det är alltid problematiskt med chefer och underställda såklart. Men i ditt fall, att fråga om fikan finns kvar där är verkligen det minsta problemet att ni jobbar ihop. Tycker jag.
 
Han hörde förövrigt av sig idag och återkopplade till saker vi pratat om tidigare.
Så efter lite lära känna varandra fick jag en typ av inbjudan att svänga förbi hemma hos honom efter jobb någon dag när jag inte har bråttom hem, då han ändå bor längs min hemväg. Så uhm... :o

Vi kommer iallafall träffas nu på fredag pga jobb så får se hur det är/ känns då. Kanske är jag ute och cyklar eller så får jag veta mer.

GO FOR IT! 👌
 
ÅH vad jag vill döda det. Jag bara orkar inte. Det beror såklart på hur man agerar. Jag hade inte skickat något skamligt förlag till en kollega jag inte kände väl och det är alltid problematiskt med chefer och underställda såklart. Men i ditt fall, att fråga om fikan finns kvar där är verkligen det minsta problemet att ni jobbar ihop. Tycker jag.
Utan några större detaljer så har han på gott och ont indirekt "makten" att ta in någon annan som utför mitt och firman jag är anställd avs jobb. Nu är vi förvisso rätt så specialinriktade men möjligheten är där.

Nu är ju precis som du är inne på en fika inga konstigheter. Tror nog att jag målar fan på väggen/ går saken och ting i förväg, innan ens något har hänt.

Ska nog försöka lära mig och leva i nuet och inte fundera så mycket på sådant som KANSKE kan ske.
 

Liknande trådar

Relationer Min sambo släppte bomben att han vill göra slut. Jag är helt förkrossad. Visst vi har bråkat ganska mycket på sistone och vi...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 723
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
L
Skola & Jobb Dethär är inte aktuellt förmig NU utan det är mest för OM det blir det i fram tiden. Men jag skulle jätte gärna vilja få tips om nån här...
Svar
12
· Visningar
764
Senast: Rosett
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 172
Senast: Badger
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2023 -den andra
  • Jättehungrig katt
  • Hundrädda

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp