Visningar.?!

Vita_N_6520

Trådstartare
Visste inte redigt var jag skulle lägga den här tråden, menmen.

Det är så att jag ska visa en åring (sto) i sommar, men jag vet inte redigt hur det går till.
Har visat en häst på 3årstest, och en på fölvisning, så lite koll har jag ju.
Men jag har aldrig visat någon åring, och heller aldrig varit med på någon sådan visning.
Samt att jag skulle behöva lite uppdatering :p

Hur går det till?
Vilka gångarter visar man?
Ska man visa i träns eller grimma?
Vad tycker ni man ska ha för kläder? (finns det bestämmelser?)

Hästen ifråga är en fjording, så jag vet inte ens om det går till som på vanliga halvblodsvisningar :crazy:

Tacksam för alla svar ni kan ge! :bow:
 
Sv: Visningar.?!

Hej!

Om du har möjlighet, åk gärna och kolla på en visning innan så du ser hur det går till!

I mitt område ordnar arrangören i år en kurs i att visa häst för hand dit de bjuder in alla som är anmälda! Kanske ordnas något liknande i din närhet? Kanske kan du kolla med rasföreningen om de vet eller har tips?

Vet inte alls hur det fungerar för fjording, men för nordsvenskar visar man hästen i skritt, uppställd samt i trav. Träns är oftast det som gäller, dock får föl och 1-åringar visas i grimma (om det inte ändrats).
 

Liknande trådar

Ridning Jag red på ridskola från jag var 6 till övre tonåren, under senvår och sommar red vi ofta uteritter, i alla gångarter. Man fick lära sig...
8 9 10
Svar
188
· Visningar
8 471
Senast: Sassy
·
Ridning Jag har just nu väldigt mycket tid framför datorn och har hittat ett antal brittiska Youtubare som filmar sina uteritter med GoPro. Jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 904
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
11 932
Hästvård Långt inlägg men vill gärna ha synpunkter och idéer då jag börjar tvivla på hur jag själv tänker! Jag har en 4årig häst som går med en...
Svar
3
· Visningar
978
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Bra blötmat
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

  • Föl 2023
  • Nybörjarponny!
  • Hö- och halmskörd 2024

Omröstningar

Tillbaka
Upp