Vissa datum har dålig karma

cirkus

Trådstartare
11/9 är en sån dag. Kuppen i chile, planen i tvillingtornen, Anna Lindhs knivskärning
28/9 är också en sån dag. Estonia

Mycket skit på samma dag.

Igår åkte jag glad i hågen till Skåne (från Stockholm). På väg ner ringer jag mina döttrar och de berättar att oroligheterna i Tamil Nadu där de befinner sig just nu är något bättre och de tänker ta sig från den plats de befann sig hem till sin by om de hittade någon buss eller så. Det har varit kaos och upplopp sedan en lokal politiker blivit arresterad. Känns inte jättemuntert att sitta på andra sidan jorden.

När jag varit framme nån timme ringer sonen - han är på väg mellan Danmark och Karlstad i bil. Han sitter vid ratten och ett däck exploderar på E4:an tydligen finns det inget reservdäck så de får invänta hjälp och jag känner mig ordentligt orolig.

Sen ringer sambon och berättar att han råka backa på vår ena katt. Han åker till djursjukhuset och det visar sig att lårbenet är brutet på två ställen. Operation idag. Stackars, stackars min älskade kattpojke.
 
Hoppas det går bra för dina döttrar, och kisen.

Kände också olustkänsla igår, hade lite svårt att släppa det hemska som hände med Estonia. Ush, en hemsk dag.
 
Stackars dig @cirkus, barnen och katten. Håller tummarna för att allt snarast ordnar sig till det bästa. Håller med @lil-sis om att det nog är bra att inte byta däck på E4.
 
Det är tydligen god prognos för katten. Men det blir nog hyffsat dyrt. Tur att jag har honom maximalt försäkrad.

Sonen kom fram till sin destination och sover nu. Han ska till jobb hos en kund på en ort i närheten (han är alltså inte hemma)
 
Hoppas kisen blir fullt återställd!

Och tack för att du övertygade mig om att höga vovvens försäkring. Ska byta försäkringsår denna veckan och visste inte om jag skulle toppa försäkringen nu med deras nya försäkringsfördelningar men du påminde mig om att olyckor kan ju hända precis när som helst. Så nu höjde jag idag.

Du måste uppdatera hur det går med honom.
 
Kattpojken är opererad, men jag har inte fått något samtal från djursjukhuset. Hälsan tiger still hoppas jag
 
Ja jag vet men man tror ju inte att de utsocknes vet det ;). Det känns ändå rätt ologiskt att åka inåt landet *tycker*.

Hoppas det går bra med missen @cirkus!
Jag hade aldrig åkt den vägen själv. ;) Men vet att vi åkt över Kristinehamn när vi skulle söder ut från Karlstad, antar att det blir Jönköping man åker över då?
 
Mhm Vänern....
Alltid detta beslutande när man ska åka upp till Mora.
Åka Mariestad, eller Åka Grums.... Lika tråkiga båda vägarna och tar ungefär lika lång tid.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp