Visselpipa vid inkallning för och nackdelar?

I början tänkte jag också att en visselpipa är neutral, och den är det i många fall! Men långt ifrån alltid :D
Står vi på en jakt så kan jag höra på mina kompisars visselsignaler om hunden är olydig eller inte :laugh:

Det skulle väl aaaldrig hända din visselpipa va? :angel:
 
I början tänkte jag också att en visselpipa är neutral, och den är det i många fall! Men långt ifrån alltid :D
Står vi på en jakt så kan jag höra på mina kompisars visselsignaler om hunden är olydig eller inte :laugh:
Vallningsvisslan är ju lite mer varierad än en jaktvissla, men det går att förmedla ooooerhört många känslor i en enkel liten visselsignal...
 
  • Gilla
Reactions: Sel
Jag har ingen visselpipa utan har någon slags halvdan busvissling. Normalt sett är det bara en halvlång "fuuuit!" men ibland lägger jag till fyra kortkorta visslingar efter den, då vet de att nu jäklar måste de sätta fart för nu är matte inte glad :rofl:

Normalt sett bara Benji som orsakar en sån vissling :angel:
 
  • Haha
Reactions: Sel
Skulle också vilja säga att den är neutral, även om jag kan hålla med om att det går att höra om föraren är irriterad. (Har fågelhund) :)
Men är det för ren vardagsinkallning tycker jag man lätt kan köpa många nån billig modell i sportaffären så har man samma inkallning även när man lämnar bort hunden. Då kan hela familjen plus hundvakt ha varsin.
 
Skulle också vilja säga att den är neutral, även om jag kan hålla med om att det går att höra om föraren är irriterad. (Har fågelhund) :)
Men är det för ren vardagsinkallning tycker jag man lätt kan köpa många nån billig modell i sportaffären så har man samma inkallning även när man lämnar bort hunden. Då kan hela familjen plus hundvakt ha varsin.

Jag tranade in visselpipa med Miss Mandy just for att andra skulle ha en fungerande inkallning om jag inte fanns pa plats. Det fungerade inte alls. Hon horde direkt om det var jag som visslade eller nagon annan.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi kommer att få hem en valp i juni och har en del vi behöver skaffa hem innan dess. Det märks att valpprylar är en industri och det är...
2
Svar
35
· Visningar
3 660
Senast: anna_panna
·
Hundavel & Ras Jag har aldrig köpt en valp, haft en hund men köpte henne som vuxen. Självklart kollade jag upp hennes hälsa innan men med mer kunskap...
2 3
Svar
47
· Visningar
2 570
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 224
Senast: IngelaH
·
Övr. Hund Jag har en omplaceringshund (staffe/blandras) som tros vara 12-14 år gammal. Han är adopterad från Irland och jag vet inget om hans...
2
Svar
30
· Visningar
7 016
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp