Visst är detta från ett djur?

Silver Girl

Trådstartare
Hittade detta på förmiddagspromenaden med hunden. Är nästan helt säker på att det är från ett djur, men gör en buke-koll för säkerhets skull. Är ca 40-50 cm långt.
20200521_110911.jpg
 
Ja, det är en bröstkorg från ett djur. Lite svårt att säga vad för djur dock. 40-50 cm långt sade du. räv kanske? Mindre rådjur?
Litet rådjur lär det ju inte vara, ett vuxet rådjur är ca 70 cm långt, större bröstkorg än så lär de inte få plats med. :)

Menar alltså att rådjur är väldigt troligt, men inte nödvändigtvis ett litet exemplar.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 737
Senast: Mabuse
·
Anläggning Har en relativt liten beteshage till mina hästar på ca 1ha som jag tycker växter riktigt dåligt och jag skulle behöva lägga på någon...
Svar
10
· Visningar
842
Övr. Hund Jag kom att tänka på min allra första hund hon var 1 år när jag köpte henne och jag var 19 år och det var den mest fantastiska tiden i...
2
Svar
33
· Visningar
2 596
Senast: Linda_A
·
Hästmänniskan Åh känner mig så velig🙈. Letar en häst till, har en appaloosa och shettis hemma på gården. Och letar nu efter en till främst för...
2
Svar
34
· Visningar
2 984
Senast: WBanna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp