Vista + analogtmodem?

Capel

Trådstartare
Har just köpt en HP maskin med Vista, måste "koppla in" ett modem (analogt) till detta.

Är det ngn som vet om det är några problem pga Vista? Har kollat på modem som enligt anvisningarna kräver Office 98 eller SENARE.. Är det 100% säkert att detta kommer att funka med Vista? Öhh..Jag är knappast ngn expert som säkert märks..:crazy: Om det inte funkar så måste jag fixa bredband som min ekonomi inte riktigt tillåter just nu...:(
 
Sv: Vista + analogtmodem?

Det bör fungera alldeles utmärkt. Har du ett modem som kommer från någon av de mera kända tillverkarna så minskar risken för strul.

Generellt så funkar det mesta i nyare versioner av windows, som då har tillverkats för tidigare versioner.
 
Sv: Vista + analogtmodem?

Inget problem på grund av vista per se. Däremot saknas serieport på många nya datorer (förstås inget problem om det är ett usb-modem).
 
Sv: Vista + analogtmodem?

Har just provat att installera ett nyinköpt modem.... Gick ej..:(

Saknades vissa drivrutiner från installations skivan enligt felmeddelande från "Vista". Några förslag på kända tillverkare? Adresser så jag kan gå in och kolla mottages tacksamt!
 
Sv: Vista + analogtmodem?

Har just provat att installera ett nyinköpt modem.... Gick ej..:(

Saknades vissa drivrutiner från installations skivan enligt felmeddelande från "Vista". Några förslag på kända tillverkare? Adresser så jag kan gå in och kolla mottages tacksamt!

Vad var det för märke på det modem du försökte installera? Pröva att gå till den tillverkarens hemsida och se ifall de har drivrutiner för Vista att ladda hem
 
Sv: Vista + analogtmodem?

Jag provade med ett "Topcom xplorer 131" modem. Har kollat på deras hemsida och det saknas för drivrutiner för Vista till detta modem såklart...

Har nu lämnat tillbaka modemet :(
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
4 032
Senast: Sasse
·
H
Övr. Hund Jag vet inte vad jag ska göra, känner mig fullkomligt som en idiot som gjort tvärtemot det jag hållt stenhårt på tills för några dagar...
Svar
16
· Visningar
3 292
Senast: Hjalti
·
I
Hästmänniskan Skriver under anonymt nick, måste få "prata" av mig lite... Har väl egentligen inget ovanligt problem, jag är en av de som alltid...
Svar
15
· Visningar
1 477
Senast: amanin
·
IT & mobiler Jag har bytt från Tiscali till Com hem, visserligen har jag bindningstid kvar hos Tiscali. Men Tiscaliabonnemanget är lite dingt...
Svar
6
· Visningar
880
Senast: Ragatan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp