Vit och vilsen katta i Kortedala!

Frokennordberg

Trådstartare
Vi har en liten vit, långhårig honkatt som har irrat runt i området ett tag. Hon har ett öjusblått halsband med telefonnummer skrivet på, men mobilnumret är inaktivt och vi kan inte tyda hemnumret. Har försökt ett gäng olika tänkbara kombinationer men bara hamnat hos folk utan katt.

Men det står klart och tydligt Kortedala i halsbandet.

Hon är väldigt kärvänlig men helt genomsur in på bara skinnet och vill bara in.

Min granne har hört sig för i området utan resultat. Jag har lagt ut lite annonser på nätet och chansar även här på buke- kanske finns det nån Kortedalabo eller någon som känner någon här med katt där ;)

Men nu undrar jag om nu kan tipsa om olika andra tillvägagångssätt för att få fatt på ägarna! Det finns ju telefonnummer men som sagt, det som går att tyda är inte i bruk och det anda får vi inte rätt på. Finns det någonstans där man kan hitta alla telefonnummer i ett visst område eller så? :angel:
 
Senast ändrad:
Sv: Vit och vilsen katta i Kortedala!

Två olika ideer har ni provat att googla mobilnumret kanske får ni napp på det ihop med ett namn på nätet. Annars är det ju att kolla om den är öronmärkt eller chipmärkt, då skall ju det finnas ett ägarnamn i alla fall i registret.
 
Sv: Vit och vilsen katta i Kortedala!

Kontakta katthemmen i Gbg-området och hör om någon hört av sig om en saknad katt.

Kolla efter ID-märkning. Tatuering i örat och om det inte finns kan du kolla med någon lokal kattklubb (SVERAK- eller WCF-klubb) om de kan hjälpa dig med chipavläsare (alla SVERAK-klubbar ska ha det tror jag). Polis och veterinär har också avläsare.

Är du sugen på att betala kan du ju även ringa 118118 och be dem om hjälp. De kan söka på "okompletta" telefonnummer och se vilka alternativ som finns.
 
Sv: Vit och vilsen katta i Kortedala!

Ingen öronmärkning- det var det första jag kollade ^^

Jag tycker det är lite synd med chipmärkning eftersom att man inte kan se det själv. Har försökt att googla på nummer men det gick dåligt, tyvärr! Har sökt igenom alla katthem jag har hittat på nätet, nästa steg blir väl till att ringa helt enkelt! Ifall de inte har hunnit uppdatera hemsidorna.

Då har jag eftermiddagssysselsättningen klar ;)

Smart idé det där med 118 118 också! Tack för era idéer!
 

Liknande trådar

Övr. Katt Jag och en kompis stötte på en vilt jamande katt precis intill vår lägenhetsbyggnad när vi skulle gå ut i kväll vid 18. Den verkade...
Svar
4
· Visningar
1 269
Senast: Centaur
·
Övr. Katt Finns det raser som är billiga? Bara nyfiken på om olika raser ligger olika till i pris, med billigt menas under 2000kr. Jag som är...
Svar
7
· Visningar
1 332

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp