Vita arkivet

macan

Trådstartare
Finns det någon "central" motsvarighet till Vita arkivet? Dvs ett ställe där man kan berätta hur man vill ha sin begravning mm oberoende av vilken begravningsbyrå som anlitas. För Vita arkivet är väl bara Fonus? Hur framför man sina önskemål om man inte har några anhöriga?
 
Sv: Vita arkivet

Det går utmärkt att upprätta önskemål och skriva på samma sätt som tex ett testamente. Men det finns även Livsarkivet som Sveriges Begravningsbyråers Förbund har hand om.
 
Sv: Vita arkivet

Livsarkivet låter ju som ett bättre val än Vita arkivet, om landets alla begravningsbyråer är anslutna till tjänsten.
Hur förvarar man bäst ett testamente så att det säkert hittas?
 
Sv: Vita arkivet

Men om man inte har några anhöriga, som känner till att det finns ett testamente?
 
Sv: Vita arkivet

Min mammas faster förvarade sitt vita arkivet i sin lägenhet, vi visste om att det fanns där och det var därför inga problem att "upptäcka" det.
 
Sv: Vita arkivet

Även om vita arkivet är knutet till Fonus så finns det inget som säger att man måste anlita dem till begravningen utan det är en tjänst de har som man kan använda ändå.
 

Liknande trådar

Samhälle Om man inte har fyllt i anhöriga i vita arkivet. Får då någon veta hur man vill att begravningen ska skötas. Typ närmast anhörig eller...
Svar
0
· Visningar
375
Hemmet Jag bor i ett 75 kvm stort hus (1.5 plan) på landet. Jag har idag ett värmesystem med en vedpanna i köket som går till ett vattenburet...
2
Svar
27
· Visningar
1 094
Senast: __sofia__
·
L
  • Låst
Samhälle Först så vill jag vara VÄLDIGT tydlig att SJÄLV KLART så gäller inte dethär för alla! Utan det finns säkert jätte många som jobbar på o...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
7 061
Senast: Gunnar
·
Skola & Jobb Visst finns det väl flera som kör buss här? Linjebuss, skolbuss, beställning, långfärd, heltid, deltid, timme... Vill ni skriva här...
Svar
0
· Visningar
348
Senast: MissFideli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp