Vita arkivet

Wille

Trådstartare
Vet inte om tråden hamnade rätt. Hade önskat att prefixet Övrigt fanns.

I skolan gör vi besök på olika ställen där det odlas något och för en tid sedan var vi på en kyrkogård. Det fick mig att börja fundera på hur jag själv skulle vilja ha det när jag gått bort. Jag har inte ägnat det så mycket tanke förut då jag inte brytt mig. Ett testamente har jag men jag har inte fyllt i Vita arkivet. Men besöket på kyrkogården fick mig att börja fundera. Det fanns ju fler alternativ än jag tänkt på innan. Och så vet jag inte hur man brukar göra när det inte finns anhöriga. Eller brukar de som är genetiskt släkt med en bli tvingade att sköta efterspelet när man dött?

Är det någon som fyllt i Vita arkivet och hur gick tankarna då inför detta? Har du själv varit med om att begrava någon och har det då funnits/saknats ett ifyllt Vitt arkiv? Hur var det?
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag har förstått att jag som inte har bröstarvingar men inte vill att delar av min släkt ska ärva mig ändå måste skriva testamente? Jag...
2
Svar
30
· Visningar
1 886
  • Låst
Kropp & Själ Tänkte att jag börjar med att dra lite snabb bakgrundsfakta för att göra dagens situation tydligare: Är rent allmänt väldigt smärttålig...
9 10 11
Svar
207
· Visningar
20 805
Senast: LenaH
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har varit iväg på ett fyradagars yogaretreat. Har aldrig varit på något liknande förut, men wow vad härligt det var!! :love: Temat...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: cassiopeja
·
Kropp & Själ Långt men tacksam om någon orkar läsa.. Jag har haft mer eller mindre ständiga problem med ryggont sen en ridolycka 1999. Värken har...
2
Svar
31
· Visningar
4 978
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp