Vita dressyrskydd

lizzie

Trådstartare
Jag ska införskaffa mig ett par nya vita dressyrskydd. Har i dagsläget vita damasker från Eskadron, och gillar dem skarpt. De är dock nu ganska slitna efter 20 år och 3 hästar :D.

Så ge mig tips på snygga, funktionella, lätta att rengöra och gärna glammiga dressyrskydd.

Utan ludd!

/Lizzie
 
Jag köpte Anky Climatrole begagnat i somras, bara hunnit använda några gånger men är hittills väldigt nöjd!
Jag har svarta med ngn slags glitter/bling men de finns ju i fler färger.
 
Jag har förra modellen av de här från Eskadron, benskydd Allround. Det är lite annan text på mina.
Jag gillar att de är lite nättare och ngt längre än många andra märken.
Mina har hållit en massa år på flera hästar dagligen. Superenkla att hålla rena med!

2289259A-9FA2-45E3-863A-A1C67B6E0A14.jpeg
 
Jag har förra modellen av de här från Eskadron, benskydd Allround. Det är lite annan text på mina.
Jag gillar att de är lite nättare och ngt längre än många andra märken.
Mina har hållit en massa år på flera hästar dagligen. Superenkla att hålla rena med!

Visa bifogad fil 57063

Catago har ju liknande modell. Funderar på om Eskadron är av mer hållbart material.

/Lizzie
 
Catago har ju liknande modell. Funderar på om Eskadron är av mer hållbart material.

/Lizzie

Jag vet inte om Catago gjort om sina/har två modeller. För de första var ju i ngt mkt tunnt, plastigt och känsligt material. De var ju katastrof. Hade flera elever som köpte sådana. De var svårare att hålla rena också iom konstigt ytskikt.
Iom att de är kortare, bredare och liksom inte formas efter benet tycker jag de ger ett klumpigare intryck.

Eskadrons har tjockare material, som tjockt fuskskinn och har en yta som är lätt att torka eller spola av. Jag tycker över lag de håller bättre än många andra märken.
 
Jag vet inte om Catago gjort om sina/har två modeller. För de första var ju i ngt mkt tunnt, plastigt och känsligt material. De var ju katastrof. Hade flera elever som köpte sådana. De var svårare att hålla rena också iom konstigt ytskikt.
Iom att de är kortare, bredare och liksom inte formas efter benet tycker jag de ger ett klumpigare intryck.

Eskadrons har tjockare material, som tjockt fuskskinn och har en yta som är lätt att torka eller spola av. Jag tycker över lag de håller bättre än många andra märken.

Tack för inputen! Mina eskadrondamasker har ju hållit sjukt bra. De är fortfarande hela och fungerar bra - t o m kardborren. Det är jag som känner att det kanske är dags att förnya sig.

Utav princip så köper jag bara ny utrustning när den gamla går sönder... Köpte kvalitetsprylar till min första häst 1999-2000 och det är inte mycket nytt jag behövt köpa. Det är typ grimmor som pajar. Har fyllt på med begagnade kvalitetsprylar när jag skaffade en häst till för 5 år sedan, men tänkte att det kanske skulle var kul att köpa något nytt nu :D.

Utav princip så har jag försökt undvika prylhetsen inom hästeriet. Jag är så pass gammal att jag struntar i om någon tittar snett på mig för att jag kommer omatchad till träning. Hel och ren är mitt motto. Att jag sedan inte har den senaste färgen på schabrak/ridbyxor etc det är inte viktigt för mig.

Men investera i ett par riktigt bra dressyrskydd till unghästen - det känner jag att det är dags att göra :D

/Lizzie
 
Catago har ju liknande modell. Funderar på om Eskadron är av mer hållbart material.

/Lizzie
Mina Catagoskydd gick sönder ganska fort på insidan av ”kotan” så plasten under kom fram, köpta typ 2014-15 nån gång.
De jag har är svarta och på två av de fyra skydden visade det sig att det är grisrosa plast under, inte så jätte snyggt 🤣🙈
 

Bifogade filer

  • B3E217BB-722C-40AD-892D-4D206B405189.jpeg
    B3E217BB-722C-40AD-892D-4D206B405189.jpeg
    379,1 KB · Visningar: 18
Catagoskydden är också lite för raka i modellen (?) och min häst fick tryck på framsidan kotan då de ville glida ner 1 cm, och då hamnade nederkanten på spännet över den rörliga delen på kotan.
 
Mina Catagoskydd gick sönder ganska fort på insidan av ”kotan” så plasten under kom fram, köpta typ 2014-15 nån gång.
De jag har är svarta och på två av de fyra skydden visade det sig att det är grisrosa plast under, inte så jätte snyggt 🤣🙈

näe, det var inte speciellt snyggt 🙈. Undrar hur de tänkte vid produktionen egentligen?

/Lizzie
 
Catagoskydden är också lite för raka i modellen (?) och min häst fick tryck på framsidan kotan då de ville glida ner 1 cm, och då hamnade nederkanten på spännet över den rörliga delen på kotan.

Hm, så vill man ju inte ha det.

/Lizzie
 
Jag har jobbat i dressyrstall, där man ganska snabbt kan utvärdera skydd eftersom de används mycket. Catago och skydd från Hööks gick ofta sönder fort. Anky och Eskadron brukade hålla betydligt längre. Jag hade satsat på någon av dem, både Anky och Eskadron har flera olika modeller av dressyrskydd :)
 
Jag har jobbat i dressyrstall, där man ganska snabbt kan utvärdera skydd eftersom de används mycket. Catago och skydd från Hööks gick ofta sönder fort. Anky och Eskadron brukade hålla betydligt längre. Jag hade satsat på någon av dem, både Anky och Eskadron har flera olika modeller av dressyrskydd :)

Tack för tips. Ja, när det gäller vissa produkter så får man vad man betalar för.

/Lizzie
 

Liknande trådar

Utrustning Jag överväger att köpa nya benskydd till min häst. De ska skydda bra mot slag, vara bekvämt även fast att hon har ett jättestort överben...
2 3
Svar
43
· Visningar
4 912
Senast: kurakosz
·
Hästvård Jag fick hem en häst för drygt tre månader sen som i nuläget har en del bekymmer med sina hovar. Hästen har gått skodd hela livet utan...
Svar
1
· Visningar
1 049
Senast: super
·
Katthälsa Hej Jag provar att fråga här. Snälla inga påhopp, jag är här för att be om tips o råd. Jag gör det bästa jag kan för mina katter efter...
Svar
18
· Visningar
3 189
Ridning Jag är rädd varje gång jag rider min häst. Sitter hela tiden med en känsla av att han kommer att bocka och sticka iväg. Ska dra...
Svar
8
· Visningar
3 041
Senast: AbCdE
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp