vita hår...

B

**BORTTAGEN**

Jag skall väl ta det från början! På våren började plötsligt benskydden skava och på bara några dagar hade det kommit ränder av vita hår där senskydden slutade, prövade med andra benskydd i en timme och nästa dag hade det börjat komma vita hår på ett nytt ställe (nu har han gått utan sedan dess). På sommaren började det komma vita hår där schabraken låg(inte under sadeln alltså)! Nu så här på höstkanten har han börjat få vita hår på båda sidorna om korset, på haserna, där nosgrimman ligger och i manem.

Jag säger bara en sak till, jag behöver hjälp med det här!!
 
Tycker att det låter som att din häst fått grått(vitt) hår bara?
 
Om hästen är gammal så kan den har börjat förlora sitt färgpigmet!!Ungefär som när vi blir gammla och blir grå håriga.Det uppkommer lättare vid högre ålder.Och lättare av tryck från t.e.x grimma .sadel.benskydd. täcke mm.MVH/Hanna
 
Tror du att han kan börja förlora pigment fast han inte är så gammal? Eller är det möjligt att han är avblekbar skimmel, hur och när byter de färg då?
 

Liknande trådar

Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
33 581
Senast: Hedinn
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
21 635
  • Artikel
Dagbok Vet inte vart jag ska börja. Kaos i hjärnan pga inte sovit en ordentlig natts sömn på... vet inte hur länge? Man ska bara orka. Men jag...
Svar
1
· Visningar
589
Senast: SaraXX
·
Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 280

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp