Vita ridbyxor på vintern?

MiniLi

Trådstartare
Vad finns det för alternativ om man vill ha vinterfodrade vita ridbyxor/tights?

Jag har ett par vita tights från Alequi men nu när hösten är på gång så skulle jag verkligen behöva införskaffa även ett par varmare varianter. Allra helst vita vintertights, men vet inte om det finns någonstans?
 
Tror haybum har.
Är det de som heter true support du tänker på?
Det står bara att de är i en tjockare kvalitet (jämfört med deras tights) och med borstad insida, men står inget om hur varma de är?
"Perfekta för höst och vinter" säger inte så mkt för mig, jag är rätt frusen och en del rider ju liksom i tights hela året ;)
 
Men måste du ha varma ridbyxor? Jag rider fram i min långa kappa/täckkjol och tar av den sen. Är ju ändå ganska kort tid man är inne på banan och verkligen behöver vara utan.
 
Men måste du ha varma ridbyxor? Jag rider fram i min långa kappa/täckkjol och tar av den sen. Är ju ändå ganska kort tid man är inne på banan och verkligen behöver vara utan.
Jag vill gärna ha varmare ridbyxor än tights iaf. Det behöver inte vara den allra varmaste varianten men skulle redan nu uppskatta ett par vita ridbyxor som var lite varmare. Jag är väldigt frusen, på vintern använder jag både varma ridbyxor och täckkjol när jag rider :)

Kan ju köpa bara ett par vita klassiska ridbyxor, men tycker tights är så himla mycket skönare så av bekvämlighetsskäl skulle jag helst ha varma tights.
 
Är det de som heter true support du tänker på?
Det står bara att de är i en tjockare kvalitet (jämfört med deras tights) och med borstad insida, men står inget om hur varma de är?
"Perfekta för höst och vinter" säger inte så mkt för mig, jag är rätt frusen och en del rider ju liksom i tights hela året ;)

En kompis har dem höst/vinter och är nöjd. Jag har bara deras sommartights så kan personligen inte svara för hur varma de är.
 

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 302
Senast: Squie
·
Utrustning Nu behöver jag er hjälp igen. Jag är på jakt efter ett par jympadojjor att ha i stallet. Säkra stallskor för ridning har jag redan...
Svar
17
· Visningar
993
Senast: Buck
·
Hästmänniskan Hej! Skulle uppskatta lite tips och hjälp. Jag har ridit nu i några månader och älskar verkligen det. Har dock endast kommit till...
Svar
9
· Visningar
573
Senast: valy
·
Utrustning Tjo, jag sitter och velar på om jag ska skaffa mig en ridkjol, men det finns ju några olika sorter. Jag har ridit i min regnrock ett par...
Svar
8
· Visningar
631
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Senast tagna bilden XV
  • Uppdateringstråd 29
  • Valp 2024

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp