Vita tävlingsridbyxor, helskodda

B

Beauty_Boss

Testade mina gamla byxor från Hööks igår (som jag iofs haft i tre år nu), och de satt väl helt okej, men sjukt noppriga och stela (har de alltid varit!
Så nu är jag verkligen på jakt efter ett par nya inför kommande säsong. Helskodda är ett krav och vill ha med hög midja, men "medel" går också bra, bara de inte är låga..
Ett annat problem är att priset helst inte ska överskrida 600 kr, MAX 900kr.

Har kollat runt lite och hittade ett par på horze.se som jag gillade, Horse Elite hette dom.
Eurostar, hur sitter dom?
Har Hööks förbätttat sin kvalité pår ridbyxor nu, och hur är Börjes?


(moderator: la tråden här för att jag ska ha dem till dressyrtävling)
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

eurostar är fantastiska :love: men dyra
är du ute efter ett par billiga skulle jag välja börjes domino, väldigt bra kvalité och passform för det priset, och så billiga att man kan köpa två par och byta mellan och ett par är skitiga.
jag tycker att dom är väldigt mycket bättre än tex, hööks, jacson eller MH
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Personligen tycker jag inte alls om H**ks eller B****es ridbyxor, vet inte om de är bättre eller sämre än för 3 år sedan, men min erfarenhet är att de sitter riktigt dåligt!

Eurostar gillar jag skarpt (lite korta i benen för mig som är 173, men det funkar). Horse Elite vet jag inget om.

Själv rider jag i ett par Jennifer Roping:love:, de är lite väl höga i midjan, men det syns ju inte när man har kavajen över. Förutom midjan är de SUPER, men jag vet inte om de går at få tag på längre...

Tjing!
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Jag har ett par jacson som är höga i midjan (väldigt oskönt om du frågar mig men :p)
Sen euro-star har jag ett par bruna ohelskodda, dom är helt underbara!:love: lätt bästa ridbyxorna jag haft!

Börjes domino har jag ägt två par av och dom gick sönder typ direkt.. ingen bra kvalité alls! :devil:
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Just nu har jag ett par Eurostar som tävlingsridbyxor. De är sköna, hållbara och i bra kvalité i övrigt men jag hade gärna haft liiite högre midja på dem. Men i övrigt är de kanon!

Jag tycker att du ska ta en titt på annonssidorna också. Väldigt ofta säljs det felköpta, helt nya, vita ridbyxor till väldigt bra pris (iaf för en period sedan). Då kan man få sig ett par fina märkesridbyxor till riktigt bra pris!

Det är synd att du inte gillar låg midja (det gör jag iof inte heller) annars hade jag varmt kunnat rekommendera granngårdens Domani. De är billiga, snygga och i bra kvalité! Jag har förvisso inte några vita men grå, bruna och blå som jag tycker är de absolut mest prisvärda byxorna jag haft på länge!! Däremot är midjan sjukt låg :mad: Den hamnar mitt på höftknölarna på mig. Men jag står ut för att den är så prisvärd i övrigt (är i mitt tycke lika snygg på som Pikeurs :d).
Men ska man inhandla sådana så får man passa sig lite för de har haft massor av felsydda kollektioner (som de sålt ut billigt) och de har varit konstiga i passformen. De som är korrekta är däremot superbra!
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

ja har eurostar sitter som gjutet. :) kalas bra. haft dem i fyra år.
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Kommer precis från hästaffären...ett par vita Cavallo följde med hem..:angel: Provade även eurostar som var jättefina men Cavallon passade min kropp bättre!
Stod och tittade länge på Pikeur...men provade dem inte. Kändes säkrast så...:p

Har ett par Catago som jag tycker är riktigt snygga men nått märkligt har hänt med dem...de sitter åt något förfärligt över midjan :o
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Jag har eurostar, älskar dem men de är som sagt korta i benen. Har 2 par vanliga av dem och de har extra långa bem. Då sitter de perfekt... Bra kvalité och snygg passform!
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

ja mina e också lite korta i benen fast de e xlånga o ja har inte långa ben.
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

jo du e så smal så dina ben är långa i förhållande till midjan tror jag hehe
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Jag har Euro-Star, de skönaste ridbyxorna jag har faktiskt.
Aldrig stela efter tvätt.
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Va, men va konstigt. Jag är 182 lång med ganska långa ben, och mina 36 lång sitter perfekt och slutar precis ovanför ankeln på mig. Du måste fått en felmärkning. :p

TS> Om jag var du skulle jag spara lite och köpa ett par Euro-Star. :love: De är sjukt sköna, och sitter jättebra. Euro-Star passar en lite mer långsmal kropp. Du kommer tjäna igen pengarna, kan jag ju säga! Mina är välanvända, var ute på ganska många tävlingar förra året och tvättar dem efter varje gång men de ser som nya ut. Mina andra Euro-star som jag haft i 5 år och använt -väldigt- mycket ser också som nya ut fortfarande!
Mina helskodda Euro-star (i special material som stöter bort smuts :love: ) gick på dryga 2000.
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Jacson & Mountan Horse (stv?) har jag o jag är jättenöjd med båda! Båda har hög midja och man sitter som limmad i sadeln! Tycker dock att Jacson slits lite i "resåren" runt midjan, men absolut inte så man stör sig på det elelr att det syns när man har kavaj på (: Jag har alltid haft Jacson, men nästa blir nog Mountan Horse då jag tycker att Jacsson har slitits lite på knät brevid skoningen, det är ett litet hål där.. Men, jag har haft dom några år o dom har varit med på många tävlingar så det vore ju konstigt om dom inte slitits.. ;)
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

*kl*

Tack för alla svar. Tyvärr har jag inte så värst mycket pengar över och behöver ridbyxorna ganska snart (tävling 26 april), så det finns ingen tid att spara pengar på..
Är det ingen som har erfarenhet av hur Horze Active (helskodda) sitter? Eller horze-byxor i öht?

Ang. jacson så har jag testat ett par, men de var ju helt genomskinliga :o
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

de står 76L i mina de e väl rätt?
Eller så är de ja som drar upp dem till öronen...
 
Sv: Vita tävlingsridbyxor, helskodda

Tittade lite nogrannare på deras hemsida nu, och tyvärr verkar det inte som att de går att beställa från hemsidan :(
 

Liknande trådar

Utrustning Har tidigare i flera år kört med pikeur cindy men köpte i vintras ett par Gersemi sunna eller nåt liknande? tror jag de hette iaf...
Svar
6
· Visningar
1 880
Senast: kvandi
·
Utrustning Är på jakt efter ett par snygga och bra skoridbyxor som inte kostar flera tusen. Har ett par från Hööks men är ej nöjd med dom,tycker...
Svar
4
· Visningar
979
Senast: charmant
·
Utrustning Är på jakt efter nya ridbyxor, har förvisso inte råd att köpa några just för tillfället men ska investera i ett par stycken i slutet av...
Svar
1
· Visningar
1 067
Senast: Nomsan
·
J
Utrustning Dags för ett par nya helskodda. Helst skulle jag vilja ha tag på ett par med riktig skinnskoning men det verkar ju nästan omöjligt eller...
Svar
13
· Visningar
1 657
Senast: jeslin
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp