Vita veckor.

Sv: Vita veckor.

Inte så jag aktivt tänker på det, eftersom jag jobbar 3 av 5 helger så är det ju inte lämpligt att dricka då, jobbar dessutom med stora maskiner å då jag är ledig så jobbar alla andra!

Annars så dricker jag överhuvudtaget väldigt sällan även om jag kan
 
Sv: Vita veckor.

Har aldrig aktivt vita veckor, men dricker mellan en gång varje-varannan månad. Ibland längre. Jag kan ha kul och ett liv utan alkohol.
 
Sv: Vita veckor.

Har aldrig känt ett behov av det. Nu har jag varit gravid eller ammat de senaste 5 åren så mitt fall får man nog kalla det vita år :D

Men inte ens innan så kände jag något behov av det. Mitt drickande var sparsamt redan då.

Har man behov av vita veckor så skall man nog ta en rejäl funderare på hur mycket och hur ofta man dricker egentligen.

De gånger mina kompisar sagt att nu låter jag bli spriten i en månad har jag tyckt det har varit mer än välbehövligt.
 
Sv: Vita veckor.

Jag bestämmer mig aldrig för att ha vita veckor. Dricker när jag känner för det och ibland kan det vara tre gånger i veckan och ibland dricker jag en gång på ett halvår.
 
Sv: Vita veckor.

Tar heller aldrig något aktivt beslut att inte dricka. Däremot går det väldigt i perioder då jag dricker mer eller mindre (eller inte alls), men det beror mycket på yttre omständigheter (fester etc).
 
Sv: Vita veckor.

Dricker i princip aldrig sa for mig ar det inte en fraga om att bestama sig for att ha en vit vecka, alla mina veckor ar vita och ibland valjer jag att ta en drink eller tva! :D
 
Sv: Vita veckor.

Alkoholen är inte en så pass stor del av mitt liv att jag aktivt behöver besluta mig för att avstå den. Vill jag dricka vin eller öl en kväll så gör jag det, och om det skulle gå veckor mellan gångerna så få det göra det utan att jag behöver kalla dom för vita.
 
Sv: Vita veckor.

Det finns månader när jag inte dricker alkohol och enskilda veckor när jag dricker nästan varje dag, det är ingenting jag planerar. Vit vecka eller månad är väl mer för när man behöver återta kontrollen över sin alkoholkonsumtion.
Däremot händer det att jag tar ett aktivt beslut att inte dricka på en fest om det har varit en period av mycket festande. Detta för att försäkra mig om att jag inte behöver alkohol för att ha roligt.
 
Senast ändrad:
Sv: Vita veckor.

kl.
Är lite av en periodare. Kan gå flera veckor utan att jag ens ser en alkoholhaltig dryck och sedan går jag ut och festar till det varje helg :D

Ser ingen mening med att bestämma sig för att inte dricka, sålänge man dricker med måtta och har det under kontroll. Skola, jobb, resor osv har ändå en tendens att komma ivägen :p
 
Sv: Vita veckor.

Har man behov av vita veckor så skall man nog ta en rejäl funderare på hur mycket och hur ofta man dricker egentligen.

Håller med dig! Jag har aldrig förstått mig på folk som inte gör annat än att supa varje helg. Vist om man är 18 och tycker det är "nytt och roligt", men det är inte alls ovanligt med äldre som har samma beteende, och går ut och blir skitfull varje helg. Ska jag vara ärlig tycker jag det är ett ganska tragiskt beteende.
 
Sv: Vita veckor.

Håller med dig! Jag har aldrig förstått mig på folk som inte gör annat än att supa varje helg. Vist om man är 18 och tycker det är "nytt och roligt", men det är inte alls ovanligt med äldre som har samma beteende, och går ut och blir skitfull varje helg. Ska jag vara ärlig tycker jag det är ett ganska tragiskt beteende.
Jag tycker att det är rätt trist när folk dömer andra på det där viset. Det finns garanterat människor som tycker att vissa saker du gör är tragiska men det är liksom inget att basunera ut.
Dessutom, vad är det tragiska i att gå ut och festa? (Jag utgår från att skitfull inte per automatik innebär att man varje helg LOB:as, kör bil när man är full eller misshandlar sin partner.)
 
Sv: Vita veckor.

Jag tycker att det är rätt trist när folk dömer andra på det där viset. Det finns garanterat människor som tycker att vissa saker du gör är tragiska men det är liksom inget att basunera ut.
Dessutom, vad är det tragiska i att gå ut och festa? (Jag utgår från att skitfull inte per automatik innebär att man varje helg LOB:as, kör bil när man är full eller misshandlar sin partner.)

Det är absolut inget som är tragiskt med att gå ut att festa! :) Det tycker jag själv är jättekul att göra nån gång ibland. Vad jag ser har jag inte påstått att det skulle vara tragiskt, men jag kanske var lite otydlig i det jag skrev.

Vi kanske ser annorlunda på hur man är när man är skitfull, men jag syftar på de som dricker så pass mycket att de ofta har minnesluckor dagen efter, knappt kan stå på benen, och beter sig på ett vis som de aldrig någonsin skulle göra när de är nykter. Dvs man har druckit så pass att man inte lägre har något omdömme. Ungefär som en väldigt ung person som inte lärt sig hur mycket de klarar av att dricka än. Det är en ohälsosam konsumering av alkohol, och jag tycker att det är tragiskt att man fortfarande håller på så när man börjar bli äldre.

Och det är väl endå ett diskussionsforum? Jag har inte dömt någon, utan mer skrivit allmänt om vad jag tycker om ett sådant beteende. :)
 
Sv: Vita veckor.

Håller med dig! Jag har aldrig förstått mig på folk som inte gör annat än att supa varje helg. Vist om man är 18 och tycker det är "nytt och roligt", men det är inte alls ovanligt med äldre som har samma beteende, och går ut och blir skitfull varje helg. Ska jag vara ärlig tycker jag det är ett ganska tragiskt beteende.

Fast nu är du väl lite fördomsfull ändå? Vad vet vi egentligen om "folk som inte gör något annat än att supa varje helg", vet vi egentligen vad det är de gör? Jag skulle nämligen säkert kunna bli utmålad som just en sådan person, för jag dricker alkohol och går ut med mina vänner mer eller mindre varje helg - och ibland mitt i veckan också om det passar in med jobb och skola. Jag är student, jag är ung och jag bor i en stad med extremt mycket partyliv och där det är mer regel än undantag att gå ut minst två gånger i veckan. Detta innebär dock inte att jag "går ut och super" i den mening att jag går och blir skitfull som du skriver, utan håller det väldigt ofta på en väldigt lagom nivå med två eller kanske tre glas vin - alltså ungefär lika mycket som mina föräldrar dricker hemma till middagen varje fredag och lördag. Det är inte ett dugg tragiskt om du frågar mig, utan bara ett annat sätt att ha roligt och njuta av livet. Resten av helgerna gör jag annat som ger mig livsnjutning - tränar, fikar, lagar god mat, pluggar och fixar. Jag super alltså varje helg, men att jag "inte gör något annat" är långt ifrån sanningen, och jag tror att det är väldigt många i min ålder som har det likadant.

Att supa varje helg behöver alltså inte innebära att man blir skitfull varje helg, det är den parallellen jag blir lite allergisk mot i ditt inlägg.
 
Sv: Vita veckor.

Men oj förlåt, NU såg jag ditt förtydligande inlägg! :banghead: Jag tyckte du var lite otydlig i ditt första inlägg, det lät som att du tyckte att alla som festade och/eller konsumerade alkohol varje helg var tragiska. Men nu förstår jag att du menar det på ett helt annat sätt, och jag håller helt med dig om att det är tragiskt med folk som går med minnesluckor och sätter hela sitt liv till att dricka och festa varje vecka. Jag känner tyvärr till alldeles för många personer av den typen här borta, och jag är på allvar orolig för dem och deras framtid...:crazy: Uttrycket "lagom är bäst" verkar liksom inte existera här...
 
Sv: Vita veckor.

Haha, förstår det! Ser nu att mitt första inlägg inte var så bra beskrivet. sorry :P
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Jag får oftare och oftare "vita fingrar". Det gör inte ont, bara obehagligt när jag tappar känseln. Förr fick jag ont, riktigt ont. Men...
Svar
18
· Visningar
702
Senast: Kakis
·
Hemmet Hunden spydde nån brun sörja på den vita trasmattan inatt. Mattan får inte plats i tvättmaskinen. Finns det nått sätt att få rent den...
Svar
9
· Visningar
511
Senast: snorp
·
Skola & Jobb Inspirerad av annan tråd. Vad har vi för spännande olika idéer för egenföretagande ute i landet ? Vad har ni i er omgivning? :)
Svar
4
· Visningar
336
Senast: sjoberga
·
Tjatter Blev inspirerad av en annan tråd och undrar hur era förlovnings- och vigselringar ser ut? Min ring ser ut såhär. Det är vitt guld och...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 362
Senast: pajaztar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp