Vitkalkade väggar

M

Moej

Kan man inte sätta vatten på vitkalkade väggar? Hur rengör man dem då?
 
Sv: Vitkalkade väggar

Rengöra ? Det fina med kalkade väggar är att man bara slabbar på mera kalk..och vipps så har man en vit och fin vägg igen. ;)
 
Sv: Vitkalkade väggar

Ahaa okej jag vet ingenting om sånt där ;) Det enda jag vet är att väggarna i stallet är vitkalkade men de är mest svarta. Men, är det bäst att göra det på sommaren då, när hästarna är på bete? Eller kan man göra det typ, nu?
 
Sv: Vitkalkade väggar

Vi gjorde det lite hur som helst under året. Om någon häst spraymålat väggen i boxen som exempel, så var det bara röra i hop lite kalk och måla över ;-)..Väldigt smidigt...Men jag tror att stallägaren varje sommar i samband med tvätt av stallet drog en repa med kalkhinken över väggarna..mest för att allt skulle vara i tipp topp.
 
Sv: Vitkalkade väggar

Vi tvättar alltid med vatten innan vi kalkar på nytt. Hög tryckstvätt, fast en bit ifrån väggen, annars flyger det kalk över hela stallet ;)
 
Sv: Vitkalkade väggar

Var det till mig??

Vi brukar öppna alla dörrar så det blir riktigt tvärdrag, så då tar det nog inte så läng tid.. Kanske en dag som mest?
 

Liknande trådar

Hemmet Jag har ett ganska litet badrum som jag skulle vilja ha en tvättmaskin till. Hade helt klart varit enklare platsmässigt med en toppmatad...
Svar
4
· Visningar
537
Senast: Dorinda
·
Anläggning Ska ta över familjens gård och allt sköttes tyvärr inte helt rätt vid bygge av stallet så ska ordna upp detta nu. Det som blivit avslag...
Svar
13
· Visningar
773
Senast: a1agnlju
·
Anläggning Jag behöver hjälp känner jag. Har varit i min lokala färghandel och försökt köpa färg till stallet men får olika svar av personalen. Jag...
Svar
9
· Visningar
573
Utrustning Tjo, har några sadlar som just nu är upplagda på det jag hittade i källarn som jag skulle vilja få upp på väggen istället.🙈 Vilken typ...
Svar
1
· Visningar
256
Senast: DarkInNight
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022
  • Mängd olja och lucern

Omröstningar

Tillbaka
Upp