Texaz

Trådstartare
Har sen en tid tillbaka börjat äta vitlök, dels för att hålla tillbaka ev förkylningar (vet inte om det funkar 😜) men även för att jag tycker att det är gott 🥴
Har en del annan positiv effekt, myggen verkar sky mig och folk håller avstånd när jag handlar 😂
Men hur kan man dölja doften hemma?
Smakar verkligen bajs i munnen, särskilt på morgonen och även efter tandborstning😥
T o m lammen och hästarna rynkar på nosen/mulen när jag kommer nära...
 
Har sen en tid tillbaka börjat äta vitlök, dels för att hålla tillbaka ev förkylningar (vet inte om det funkar 😜) men även för att jag tycker att det är gott 🥴
Har en del annan positiv effekt, myggen verkar sky mig och folk håller avstånd när jag handlar 😂
Men hur kan man dölja doften hemma?
Smakar verkligen bajs i munnen, särskilt på morgonen och även efter tandborstning😥
T o m lammen och hästarna rynkar på nosen/mulen när jag kommer nära...

Äsch, jag äter mängder med vitlök men har aldrig hört någon klaga :)
 
Har sen en tid tillbaka börjat äta vitlök, dels för att hålla tillbaka ev förkylningar (vet inte om det funkar 😜) men även för att jag tycker att det är gott 🥴
Har en del annan positiv effekt, myggen verkar sky mig och folk håller avstånd när jag handlar 😂
Men hur kan man dölja doften hemma?
Smakar verkligen bajs i munnen, särskilt på morgonen och även efter tandborstning😥
T o m lammen och hästarna rynkar på nosen/mulen när jag kommer nära...
Det är lustigt det där med vitlök och lukt. Min moster åt mycket vitlök -hon lukta aldrig. Hon menade att det var för hon tugga mycket färsk persilja. Min Sambo hyvlar vitlök och gurka på knäckemacka. River färsk vitlök på det mesta (tillochmed på våra chokladbollar :D ) men han gör det oftast med riven färsk ingefära. Han luktar inte och han tror det beror på ingefäran. Jag äter ochså vitlök och ingen säger jag luktar :angel: jag sköljer munnen regelbundet med bikarbonat. På kvällarna lägger jag bikarbonat på tungan och låter det ligga där och sedan spottar ut ev. skrapar tungan. Jag upplever att jag inte luktar "nattmun". Min sambo som är känslig för mundofter säger att min är OK.
 
Det är lustigt det där med vitlök och lukt. Min moster åt mycket vitlök -hon lukta aldrig. Hon menade att det var för hon tugga mycket färsk persilja. Min Sambo hyvlar vitlök och gurka på knäckemacka. River färsk vitlök på det mesta (tillochmed på våra chokladbollar :D ) men han gör det oftast med riven färsk ingefära. Han luktar inte och han tror det beror på ingefäran. Jag äter ochså vitlök och ingen säger jag luktar :angel: jag sköljer munnen regelbundet med bikarbonat. På kvällarna lägger jag bikarbonat på tungan och låter det ligga där och sedan spottar ut ev. skrapar tungan. Jag upplever att jag inte luktar "nattmun". Min sambo som är känslig för mundofter säger att min är OK.
Ska testa det😉
Just nu (semester 😘) lider jag nog mest av det själv, men jobbar annars med kundkontakt och då känns det mindre bra 😜
 
Har sen en tid tillbaka börjat äta vitlök, dels för att hålla tillbaka ev förkylningar (vet inte om det funkar 😜) men även för att jag tycker att det är gott 🥴
Har en del annan positiv effekt, myggen verkar sky mig och folk håller avstånd när jag handlar 😂
Men hur kan man dölja doften hemma?
Smakar verkligen bajs i munnen, särskilt på morgonen och även efter tandborstning😥
T o m lammen och hästarna rynkar på nosen/mulen när jag kommer nära...

Även jag äter stora mängder vitlök och har inte heller hört nån klaga :) annars tänker jag kanske tuggummi?
 
Det är lustigt det där med vitlök och lukt. Min moster åt mycket vitlök -hon lukta aldrig. Hon menade att det var för hon tugga mycket färsk persilja. Min Sambo hyvlar vitlök och gurka på knäckemacka. River färsk vitlök på det mesta (tillochmed på våra chokladbollar :D ) men han gör det oftast med riven färsk ingefära. Han luktar inte och han tror det beror på ingefäran. Jag äter ochså vitlök och ingen säger jag luktar :angel: jag sköljer munnen regelbundet med bikarbonat. På kvällarna lägger jag bikarbonat på tungan och låter det ligga där och sedan spottar ut ev. skrapar tungan. Jag upplever att jag inte luktar "nattmun". Min sambo som är känslig för mundofter säger att min är OK.
Fast äter båda vitlök så känner man inte den andres lukt/doft. Om min man ätit pastasås med vitlök i men jag ätit nåt annat, känner jag det jättetydligt, inte alls annars. Mao: Mer vitlök åt ALLA! :D
 
Man luktar ju vitlök precis efter måltiden (som med all mat, har man ätit kommer det påverka andedräkten direkt efter) men det lägger sig ju efter en stund och går att snabba på med tuggummi osv.
 
Jag smakar illa i munnen i timmar om jag äter rå vitlök. För min del tror jag att det delvis kan bero på att jag inte riktigt tål det.
 
Man luktar ju vitlök precis efter måltiden (som med all mat, har man ätit kommer det påverka andedräkten direkt efter) men det lägger sig ju efter en stund och går att snabba på med tuggummi osv.
Nu har jag supernäsa, men jag känner vitlök, curry, och många andra starka kryddor i folks svett/hud m.m. i några dagar tills det gått ut ur systemet. Kan också lukta mig till mycket annat folk har för sig. På gott och ont.
 
Nu har jag supernäsa, men jag känner vitlök, curry, och många andra starka kryddor i folks svett/hud m.m. i några dagar tills det gått ut ur systemet. Kan också lukta mig till mycket annat folk har för sig. På gott och ont.

Jag är likadan.
Det är inte andedräkten, det blir som en vitlöksaura kring hela människan.
Jag gillar inte vitlök och är känslig för lukter så det är verboten här hemma 😑
 

Liknande trådar

Relationer Har tänkt lääänge nu att jag måste skriva av mig här på buke åter igen för att få lite råd från kloka individer. Jag har varit singel...
2 3
Svar
58
· Visningar
11 609
Senast: LovingLife
·
R
Hästmänniskan Hej! Detta är mitt första inlägg jag gör här. Idag hände det något, vilket är att jag blev sparkad av en kompis' häst. Hästen det...
2
Svar
20
· Visningar
7 984
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har funderat några varv till på mitt förhållande till mat, efter att jag skrev mitt blogginlägg om det här tidigare...
Svar
13
· Visningar
3 228
Senast: cassiopeja
·
Övr. Hund Hej allihopa! Jag är helt ny här och blev tipsad om detta forum då jag använder positiva metoder när jag tränar min tjej. Jag pluggar...
2
Svar
32
· Visningar
11 303
Senast: Milosari
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp