Bukefalos 28 år!

Vitt i diskmaskinen

mian1

Trådstartare
Alla mina glas blir som frostade i diskmaskinen. Får handdiska och skrubba ordentligt för att få dem att de normala ut igen. Vad kan vara fel? Maken har fyllt på med salt. Kan man överdosera?
 
Sv: Vitt i diskmaskinen

De ser ut som frostat glas. Helt vita och med matt yta. Har ingen spolglans, men min man säger att vi aldrig haft det och därom råder högst delade meningar.
 
Sv: Vitt i diskmaskinen

Kolla så att korken till saltpåfyllningen är ordentligt stängd.

Ju hårdare vatten, desto mer salt behövs.

Man kan även få en vit hinna på disken om man inte har glansmedel.
 
Sv: Vitt i diskmaskinen

*knapplån*

Hur gör man när man har detta problem vid HANDDISK?!?
Vad ska vi göra för att ändra på det?
 
Sv: Vitt i diskmaskinen

Jag har nu kört en maskin med ättika och vips var alla glasen fina igen!!! Vet inte om det var kalk eller för mycket salt som var felet, men nu ser disken fin ut igen!!!!
 

Liknande trådar

Hemmet Jag håller på att bli tokig! Diskmaskinen diskar inte rent. Allting i övre korgen får en äcklig hinna med bös efter disken.. Jag har...
3 4 5
Svar
86
· Visningar
4 963
Senast: Jeffery
·
Hemmet Jag köpte några riktigt dyra tapeter för 8 år sedan. De blev liggandes då jag istället för att tapetsera om flyttade till ny bostad...
Svar
10
· Visningar
736
Senast: ptr
·
Kropp & Själ Pratar just nu med ledsen och besviken bonusdotter som återigen blivit nekad hjälp av sjukvården. Hon är 17 år och har mest troligt...
4 5 6
Svar
105
· Visningar
8 085
Senast: soom
·
Hemmet Jag trivs utmärkt i min fina lägenhet, men har lite problem med de tekniska prylarna här helt ärligt. Försökte få synmottagningen att...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
8 691
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp