VM i dressyr 2014

Fiorano

Trådstartare
På måndag (25/8) drar det igång! Jättekul att de sänder så mycket från dressyren, men det förvånar mig att de inte sänder alls från första dagen? Har inte koll på vilken dag/tider de svenska ryttarna går ut. Vad tror ni andra om de svenska möjligheterna? Med både Totilas och Undercover borta tror jag Tinne kan komma bland de fem bästa om hon får till en riktigt bra ritt. I övrigt tror jag att Valegro vinner och att Isabell Wrth kanske tar medalj med härliga Bella Rose:).

Tidsprogram:

Måndag 25 augusti
8:15 Grand Prix – lagtävling och individuellt kval, FEI Test Grand Prix 2009, rev 2014
13.45 Grand Prix – lagtävling och individuellt kval, FEI Test Grand Prix 2009, rev 2014

Tisdag 26 augusti
8:15 Grand Prix – lagtävling och individuellt kval, FEI Test Grand Prix 2009, rev 2014
13.45 Grand Prix – lagtävling och individuellt kval, FEI Test Grand Prix 2009, rev 2014
18.00 Medaljutdelning lag
Lagresultat baseras på Grand Prix. Tre bästa resultat räknas.

Onsdag 27 augusti
9:30 Grand Prix Special – öppen för de 30 bästa i Grand Prix. Om fyra ryttare i ett lag kvalificerar sig får alla fyra rida. FEI Test Grand Prix Special 2009, rev 2014
16:45 Medaljutdelning individuellt

Fredag 29 augusti
13:35 Grand Prix Freestyle – öppen för de 15 bästa i Grand Prix Special. Max tre ryttare per nation. FEI Test Grand Prix Freestyle 2009
16:40 Medaljutdelning individuellt



Tv-tider på SVT:

Tisdag 26 augusti

09.30-10.30 SVT1
Dressyr Grand Prix (tävlingen börjar 08:15 men Gomorron sänder till 09.30)
10.55-12.30 SVT 1
Dressyr Grand Prix
13.55-17.55 SVT 1
Dressyr Grand Prix

Onsdag 27 augusti
09.25-12.30 SVT 1
Dressyr Grand Prix Special
13.30-16.30 SVT 1
Dressyr Grand Prix Special
16.30-17.00 SVTPlay
Dressyr medaljutdelning

Fredag 29 augusti
13.30-17.00 SVT1
Dressyr Grand Prix Kür
 
Fan, jag borde ha tagit semester nästa vecka i stället....:crazy: Bara att hoppas att man kan följa sändningarna via play i efterhand också, de brukar väl ligga kvar där ett tag om jag har rätt för mig? Jäkla besvikelse att inte få se Totilas eller Undercover dock, men jag litar på (och önskar) att Charlotte och Valegro rider hem detta mästerskap också.
 
Yeah yeah...mina arbetstider stämmer med sändningarna precis:D Ibland är det bra med arbete innom vården.
Synd att vi inte får se Totilas :(
 
Jag ska ju dit! Övertaggad redan :D
Missar dock lagdressyren för då sitter jag i bilen på väg ner men ska ju se Specialen och Küren live. Woho!
Ska ha internet på hotellet så då kan jag uppdatera er lite om allt runt omkring.
Jättetråkigt med Totilas, hade gärna sett honom live. Är inget fan av Undercover så det bryr jag mig mindre om. Är livrädd varje dag att Bella Rose ska bli skadad. Då kommer jag gråta på riktigt.

Jag tror det blir såhär:
GPS
1. Valegro
2. Damon Hill
3. Bella Rose (hoppas hoppas hoppas) fast detta är ju ganska öppet.

Kür
Samma som ovan.
 
Jag kommer ju också se küren live. Toppen känns ju lite given, men jag hoppas också på att Isabelle skräller till och att Parzival förvånar alla och går in topp 3.
 
Jag kan inte hitta att eurosport sänder särskilt mkt och ingen annan kanal som jag har sänder på måndagen. Kanske finns kanaler jag icke har eller utländska som sänder måndagen?

Letat efter hur det blir med livestreaming med, men ser ut som att det inte blir någon annan än FEI som livestreamar och det är för de som betalar.

Har heller inte hittat någon startlista ännu, någon som gjort det? Vet bara att två ifrån varje lag startar måndagen och två på tisdagen.
Är väldigt intresserad av att se holländska Diederik van Silfhout med Arlando NH N.O.P (fadern är (mer än) halvsyskon till mitt stos mor). Men verkar hopplöst att få se om han startar på måndagen? :(
 
Är väldigt intresserad av att se holländska Diederik van Silfhout med Arlando NH N.O.P (fadern är (mer än) halvsyskon till mitt stos mor). Men verkar hopplöst att få se om han startar på måndagen? :(

Det är hästbesiktning idag på morgonen, startlistorna lär väl komma ut efter det.
 
@mimus jag läser det som att horse1 inte sänder dressyren däremot, utan bara reiningen och paradressyren.
Det ser ut som att Horse1 bara får sända specifika (mindre publikkära?) grenar: voltige, fälttävlan, reining, paradressyr, distansritt och fyrspann.
 
@mimus absolut! tror dock att horse1 bara lockar mest redan invigda i ridsport och kanske till och med bara redan inne på specifik gren. Vore ännu bättre om SVT gav lite tid åt fler grenar (SVT sänder bara dressyr, hoppning & fälttävlan).
 
@mimus Då kanske vi syns där? Man brukar ju springa på folk där man minst anar det även fast det kommer vara mycket folk där.
Alla 21 000 platserna är slutsålda, men man vet aldrig. Jag tänkte ta med mig vimpeln från flaggstången att vifta med om vi har någon svensk i finalen.
Minns inte vart vi sitter, men det är inte numrerat, bara sektionsavdelat har jag för mig.
 
Tror vi sitter ganska kasst i küren med bra i GPS.
Roligt ska det bli iallafall!
Vi åker från Stockholm tidigt imorgon och ska sova i Hamburg. Sen kör vi resten av vägen tisdag.
 

Liknande trådar

Gnägg Dags för tävlingar på hemmaplan!(-ish för oss som inte är Stockholmare :)) Jag är inte på plats, men SVT sänder ju massor och jag...
2 3
Svar
56
· Visningar
5 641
Senast: Hoarfrost
·
Gnägg Tänkte att det kunde vara roligt med en liten "snackis"-tråd inför dagarnas SIHS-15! Vad ser ni mest fram emot? Vilka är på plats? Vad...
2
Svar
38
· Visningar
3 604
Senast: Mirre
·
Dressyr Nästa vecka drar EM igång! Tv-tider: Tisdag 20 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag Onsdag 21 augusti SVT2 22:15-23:15 Sammandrag...
13 14 15
Svar
280
· Visningar
25 969
Senast: NilaD
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp