VM i Herning

ufot

Trådstartare
Jag är väldigt sugen på att åka till Danmark nästa sommar och titta på VM.

Jag har aldrig sett något mästerskap live och funderar på om det är lika bra att passa på nu när det är så pass nära.

Biljetterna ligger på ca 3500 för både dressyr och hoppning. Lite dyrt med 7000 för hela kalaset (+ boende och mat).

Ni som varit på stora mästerskap, är det värt det?

Jag är ju intresserad av både hoppning och dressyr, men i ärlighetens namn är det egentligen bara de 5-10 bästa ekipagen (dressyr) som är något att se (tycker jag från tv soffan i alla fall) men det kanske är annorlunda i verkligheten?

Vet inte riktigt vad jag vill med tråden, kanske mest få info av er som sett stora mästerskap....
 
Jag har varit på flera mästerskap.
3 VM, Stockholm Aachen Normandie
3 EM Verden(dressyr) Hickstead (hopp) GBG (dressyr)

Jag är mest dressyrintresserad men gillar såklart hoppning också. Jag har köpt biljetter till küren och första hoppningen.
jag hade helst sett Grand Prix Special och küren men eftersom vi är fler som åker så får jag nöja mig med en dressyr :p
Lagdressyren är låååååång och många dåliga ekipage så den kan man skippa.

I Aachen såg jag GPS och kür och terrängen i FT. Det var jätteroligt. Aachen rekommenderar jag på deras vanliga tävlingar också.

I Normandie såg jag bara GPS och kür. Fantastisk resa med sightseeing i världsklass förutom tävlingarna

Stockholm såg jag all dressyr och någon hoppomgång och finalen, var 12 då och blev helt hooked på mästerskap.

Mitt råd är åk! Köp bara biljetter till det du verkligen vill se.
Nästa grej är OS för mig. Kommer försöka åka till Paris och Los Angeles. Rio var för dyrt och glad att man inte bokade Tokyo :p
 

Lagdressyren är låååååång och många dåliga ekipage så den kan man skippa.
För att citera "min" domare i Göteborg när lagdressyrens andra dag skulle börja och första ryttaren var från Belarus.
Belarus, I hope this one's better than the others.

Men håller med. Skulle gärna åka. Fast jag vill helst se hoppningen.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Hästnyheter Nu är det klart vilka ryttare som kommer till start vid årets VM i Herning. Sverige slåss om lagmedaljerna med 19 andra länder i dressyr...
Svar
0
· Visningar
257
Senast: Gunnar
·
Hästmänniskan Hej! Jag har alltid älskat hästar och djur, och försökt göra mitt bästa för att omge mig av djur och det lantliga. Jag har alltid...
2 3
Svar
52
· Visningar
3 993
Senast: Mabuse
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
11 228
Senast: QueenLilith
·
Hästmänniskan Hejsan! Snabb info om mig: c 160cm kort, väger ej mycket. Vill ut och tävla i främst dressyr men även lite hoppning men främst en del...
Svar
5
· Visningar
1 216

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp