VM i Qatar 2022

Gammelin

Trådstartare
Man ska alltså bygga 8 nya fotbollsarenor för svindlande 1,8 biljoner kr varav finalarenen kostar fantastiska 410 miljarder kr och som grädde på moset ska den kläs in i guld :eek:. Har dom verkligen så mycket guld. Var har dom grävt upp detta guld? Kom inte o säg att Sverige är ett rikt land :meh:. Jmf med Qatar är vi ett fattigt land. Friends Arena kostade bara 2,8 miljarder kr. Araberna skrattar ju åt oss när lilla Sverige försöker visa sig rikt
 
Tja, det handlar väl om prioriteringar...

Det är klart att oljeländerna har mer pengar i inflöde jämfört med ett land som Sverige.
Fast jag tycker ju inte att det är något att se upp till; en oljenation som slösar enorma pengar på fotbollsarenor.
Ett land där emiren är envåldshärskare (visst, enligt lag ska 30 av 45 ledamöter i rådgivande församlingen vara folkvalda men val är uppskjutet på obestämd tid), och där sharialagar visserligen är formellt sett avskaffade men där den typen av traditioner fortfarande avgör många rättsliga frågor.
Ett land som har spöstraff i straffskalan...


Men som för allt i världen är ett land med ganska liten befolkning som inte verkar vara extremt fattig, och där man inte har någon inkomstskatt...
 
Jag skiter väl i guldet.. men byggarbetarnas förhållanden och mängden dödsfall :eek: att inte alla sponsorer, spelare och publik bojkottar skiten! :rage::turd:

Mutter - hela hästsporten/-världen kan få skit för att vissa i arabvärlden rider ihjäl distanshästar, men att ta död på mänskliga byggarbetare, det, det är helt OK och inget fotbollen kan förväntas ta minsta lilla ansvar för. Kanske kan man skriva någonstans i något finstilt att det är ju dåligt gjort och de skulle aldrig få det här VM.et igen, men nu har de ju fått det så...inte komma här och förstöra FESTEN!!!

Ibland är jag inte ledsen för eller det minsta förvånad över att jag tror att det är kört för mänskligheten
 
Jag skiter väl i guldet.. men byggarbetarnas förhållanden och mängden dödsfall :eek: att inte alla sponsorer, spelare och publik bojkottar skiten! :rage::turd:

Mutter - hela hästsporten/-världen kan få skit för att vissa i arabvärlden rider ihjäl distanshästar, men att ta död på mänskliga byggarbetare, det, det är helt OK och inget fotbollen kan förväntas ta minsta lilla ansvar för. Kanske kan man skriva någonstans i något finstilt att det är ju dåligt gjort och de skulle aldrig få det här VM.et igen, men nu har de ju fått det så...inte komma här och förstöra FESTEN!!!

Ibland är jag inte ledsen för eller det minsta förvånad över att jag tror att det är kört för mänskligheten

Det handlar ju om fotboll. Det är ju viktigast i världen, då är allt annat oviktigt och ointressant (obs, sarkastisk om det inte framgick).

Man får väl vara glad att Qatar fått nej de gånger de ansökt om att få ordna OS.
 
Fotbolls-vm är heligt för mig, jag ser nästan alla matcher. Vill dock verkligen inte se VM i Qatar och jag hoppas att flera länder och spelare väljer att bojkotta, men tvivlar på att det kommer ske. Så jävla tragiskt, men vad ska man förvänta sig av rika gubbslem som sitter på sådan enorm makt? Fotbollen har varit korrupt länge och jag undrar om den inte alltid kommer att vara det, jag ser liksom inte hur det ska kunna bli bra.
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Airtags, selar etc
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp